Jump to content

[SOLVED] Dingen verdwijnen na uitloggen klant account. (1.5.1.0)


Recommended Posts

Ben nu inmiddels al een week offline met de site www.remixcompany.com omdat ik een raar mysterieus probleem niet kan verhelpen. Daar schort mijn kennis van codes e.d. aan.

Het probleem is dat, sinds ik de upgrade heb gedaan van versie 4.9.0.x naar versie 1.5.1.0. heb gedaan, ik een flink probleem heb met de template (tenminste, ik denk dat het de template is). Tijdens de ontwikkeling van de template (wat een aangepaste bestaande versie is) heb ik alles lokaal getest met de beta en RC versies van 1.5. Toen de stable versie kwam, ging ik aan de slag en begon alles online te zetten. Ik had eerst een probleem met iDeal, maar dat bleek een verouderde module te zijn.

 

Het zit 'm vooral in de homepage, daar waar het het meest zichtbaar is. Na het uitloggen van de klant account, zijn bepaalde modules niet meer zichtbaar en lijkt het alsof bepaalde scripts niet meer werken.

 

Het probleem is als volgt:

 

- Homepage na het inloggen van klant account: alles werkt (voor zover ik kan zien) naar behoren en alles is zichtbaar.

 

- Homepage na het UITloggen van klant account: Bepaalde modules verdwijnen, cart maakt geen gebruik meer van AJAX, blocks in footer (myaccount) verdwijnen, transparant effect bij mouse over bij plaatjes product werkt niet meer, zoekbalk bovenaan is verdwenen.

 

Engelse Forum prestashop: http://www.prestasho...265#entry958265

 

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. En misschien is het wel iets kleins wat ik over het hoofd zie. Maar ik weet het echt niet meer.

Heb inmiddels al wat nachten overgeslagen om het probleem op te sporen.

 

Alvast bedankt!

Edited by randysantino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is het probleem opgelost. Het bleek een customer group probleem te zijn. PS 1.5.xx heeft een nieuwe functie dat je voor bepaalde soort klanten / bezoekers modules onzichtbaar kan maken. Zo heb je groep Default, bezoeker en gast. Bij mij zat er in de database iets niet goed waardoor modules bij installatie meteen bij de verkeerde groep kwam te staan.

 

Groepen weer netjes gemaakt, de juiste permissie voor de modules gegeven en probleem was opgelost. Met dank aan een aantal forum leden die me op weg hebben geholpen!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...