Jump to content

Ideal Checkout Plugin Tbv Prestashop V.1.5.x


Recommended Posts

Bij iDeal is dit de return page na een betaling met mollie:

 

Payment failed

 

Bestelling mislukt!


Uw bestelling op Domein.eu is geannuleerd omdat de betaling niet kon worden afgerond. Als U denkt dat dit een fout is kunt U contact opnemen met onzeklantenservice

U kunt uw bestelling opnieuw doen met een andere betaalmethode vanaf Bestelgeschiedenis sectie van uw klant account door te klikken op "Mijn account" in onze winkel.

 

ideal.gif

Invalid return request.

Link to comment
Share on other sites

 

Bij iDeal is dit de return page na een betaling met mollie:

 

Payment failed

 

Bestelling mislukt!

Uw bestelling op Domein.eu is geannuleerd omdat de betaling niet kon worden afgerond. Als U denkt dat dit een fout is kunt U contact opnemen met onzeklantenservice

 

U kunt uw bestelling opnieuw doen met een andere betaalmethode vanaf Bestelgeschiedenis sectie van uw klant account door te klikken op "Mijn account" in onze winkel.

 

ideal.gif

Invalid return request.

 

Duidelijk. Ook de Mollie gateway heeft dus een probleem met de return en status.

Ik ga dit onderzoeken en verbeteren. Bedankt voor de melding.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

oh and by the way, i see that security is very low in this directory?

 

i added 2 files in the "modules/idealcheckout/" directory.

 

"modules/idealcheckout/.htacces"

# Start rewrite engine
RewriteEngine On

# Catch blocked folders
RewriteRule ^(certificates|controllers|css|gateways|img|temp|translations|update|views)(/(.*)?)?$ index.html    

# Catch non existing files and folders
# RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
# RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
# RewriteRule ^(.*)$ index.html [NC,L]

"modules/idealcheckout/index.php"

<?php
/*
* 2007-2012 PrestaShop
*
* NOTICE OF LICENSE
*
* This source file is subject to the Open Software License (OSL 3.0)
* that is bundled with this package in the file LICENSE.txt.
* It is also available through the world-wide-web at this URL:
* http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php
* If you did not receive a copy of the license and are unable to
* obtain it through the world-wide-web, please send an email
* to [email protected] so we can send you a copy immediately.
*
* DISCLAIMER
*
* Do not edit or add to this file if you wish to upgrade PrestaShop to newer
* versions in the future. If you wish to customize PrestaShop for your
* needs please refer to http://www.prestashop.com for more information.
*
*  @author PrestaShop SA <[email protected]>
*  @copyright  2007-2012 PrestaShop SA
*  @version  Release: $Revision: 11566 $
*  @license    http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php  Open Software License (OSL 3.0)
*  International Registered Trademark & Property of PrestaShop SA
*/
                        
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: ".gmdate("D, d M Y H:i:s")." GMT");
                        
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");
                        
header("Location: ../");
exit;
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enorm bedankt voor de module, Scorpionsworld. Strak werk.

 

De functie "Controleer openstaande betalingen" werkt bij mij helaas niet i.c.m iDeal & Rabobank Omnikassa, zowel met de knop als met een Cronjob. Hoewel het geld is afgeschreven, is de status nog steeds "wachten op iDeal betaling".

 

Doe ik iets verkeerd? Of kan het zijn dat deze functionaliteit pas de bevestiging geeft als het geld daadwerkelijk is bijgeschreven bij de winkel? (Wordt afgeschreven van een ING rekening en bijgeschreven bij een Rabo rekening, heb helaas geen mogelijkheid om snel met de winkel te controleren of ze het geld hebben)

Link to comment
Share on other sites

ah, de 1 t/m 7 test doe ik bij mijn eigen test omgeving van mijn bank.

 

maar dan nog vraag ik me af hoe ik dan een test betaling doe binnen in prestashop?

 

Mvg,

 

eaonflux

Het testscript van het origineel is omgebouwd tot controller binnen de module. Ik zal binnenkort wel even een link toevoegen aan de module config pagina.

Thanks voor het attenderen en voor het beveiligingsstuk.

Link to comment
Share on other sites

Enorm bedankt voor de module, Scorpionsworld. Strak werk.

 

De functie "Controleer openstaande betalingen" werkt bij mij helaas niet i.c.m iDeal & Rabobank Omnikassa, zowel met de knop als met een Cronjob. Hoewel het geld is afgeschreven, is de status nog steeds "wachten op iDeal betaling".

 

Doe ik iets verkeerd? Of kan het zijn dat deze functionaliteit pas de bevestiging geeft als het geld daadwerkelijk is bijgeschreven bij de winkel? (Wordt afgeschreven van een ING rekening en bijgeschreven bij een Rabo rekening, heb helaas geen mogelijkheid om snel met de winkel te controleren of ze het geld hebben)

Het script zou de transactie status van de iDeal transactie moeten controleren, niet van de overschrijving van de ene bank naar de andere bank.

Link to comment
Share on other sites

Het script zou de transactie status van de iDeal transactie moeten controleren, niet van de overschrijving van de ene bank naar de andere bank.

 

Je zegt dat het niet mogelijk is om vast te stellen of een bezoeker de betaling (= iDeal transactie) heeft verricht als hij zonder te bevestigen & terug te gaan naar de webshop het iDeal-scherm wegklikt? Dus in de huidige staat moet mijn klant alsnog rekeningafschriften controleren om te weten of er betaald is?

 

Het oude platform waar mijn klant op draaide (Joomla & Virtuemart) had namelijk een iDeal-plugin die i.c.m OmniKassa wél kon vaststellen of de transactie was, zelfs als het iDeal-scherm na betaling werd weggeklikt.

 

Ik heb een paar jaar ervaring in PHP, als deze functionaliteit er inderdaad niet inzit kan ik desnoods zelf een patch ontwikkelen, scheelt jou ook weer werk Scorpionsworld.

 

 

Nog even voor de duidelijkheid zijn dit de stappen die ik neem:

  1. Bestel een product
  2. Reken af met iDeal checkout
  3. Verricht de betaling zodat het geld daadwerkelijk wordt overgeboekt
  4. Klik in het betaalscherm niet op bevestigen, maar klik het scherm weg
  5. Voer "controleer openstaande betalingen" of de CRON job uit.
  6. Ga naar bestellingen. De bestelling staat nog steeds op "wachten op iDeal betaling"
Link to comment
Share on other sites

 

Je zegt dat het niet mogelijk is om vast te stellen of een bezoeker de betaling (= iDeal transactie) heeft verricht als hij zonder te bevestigen & terug te gaan naar de webshop het iDeal-scherm wegklikt? Dus in de huidige staat moet mijn klant alsnog rekeningafschriften controleren om te weten of er betaald is?

 

Het oude platform waar mijn klant op draaide (Joomla & Virtuemart) had namelijk een iDeal-plugin die i.c.m OmniKassa wél kon vaststellen of de transactie was, zelfs als het iDeal-scherm na betaling werd weggeklikt.

 

Ik heb een paar jaar ervaring in PHP, als deze functionaliteit er inderdaad niet inzit kan ik desnoods zelf een patch ontwikkelen, scheelt jou ook weer werk Scorpionsworld.

 

 

Nog even voor de duidelijkheid zijn dit de stappen die ik neem:

  1. Bestel een product
  2. Reken af met iDeal checkout
  3. Verricht de betaling zodat het geld daadwerkelijk wordt overgeboekt
  4. Klik in het betaalscherm niet op bevestigen, maar klik het scherm weg
  5. Voer "controleer openstaande betalingen" of de CRON job uit.
  6. Ga naar bestellingen. De bestelling staat nog steeds op "wachten op iDeal betaling"

 

Ik heb even uitgebreider gekeken naar de omnikassa gateway en vreemd genoeg bevat deze geen validatiefunctie van openstaande transacties, niet in mijn herschreven module en niet in de originele. Die zal dan nog moeten worden ingebouwd.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb even uitgebreider gekeken naar de omnikassa gateway en vreemd genoeg bevat deze geen validatiefunctie van openstaande transacties, niet in mijn herschreven module en niet in de originele. Die zal dan nog moeten worden ingebouwd.

 

Prima. Ik ga binnenkort de code zelf toevoegen omdat mijn klant een oplossing nodig heeft. Zal deze ook even delen op het forum, mogelijk kan dit je wat werk schelen Scorpionsworld.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo daar!

 

Ik heb het bekende probleem dat de Sisow iDeal Module doorloopt door het rechter column 

 

Ik heb de volgende regel toegevoegd: 

$this->context->smarty->assign(array('hide_right_column' => false));
 
Alleen het rechter collomn verdwijnt maar wil dat het rechter column blijft en de linker komt te voorschijn, ik wil dat het linker column verdwijnt.  En de rechter juist blijft staan. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Het hide_right_column al gewijzigd naar hide_left_column, maar dat werkte helaas niet. 
Link to comment
Share on other sites

Prima. Ik ga binnenkort de code zelf toevoegen omdat mijn klant een oplossing nodig heeft. Zal deze ook even delen op het forum, mogelijk kan dit je wat werk schelen Scorpionsworld.

Dit was mij ook opgevallen. Ik hoor graag als dit wordt toegevoegd.

 

Iets anders; is er verder ook een mogelijkheid om bij het falen van iDeal een mail te sturen zodat de klant alsnog via iDeal kan betalen?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo,

bij deze even een lastige vraag mbt. deze plugin; Ik heb deze succesvol geinstalleerd en getest, waarbij in de Test mode alles prima wordt verwerkt. Alleen wanneer ik alle gegevens invul en hem van de Test mode afhaal krijg ik de volgende foutmelding:

Screen-Shot-2014-02-05-at-13.20.55.jpg

Ook de originele plugin van ideal-checkout.nl krijg ik niet aan de praat, deze geeft in de logfiles de volgende foutmelding:

TEXT: ERROR: Invalid request.
FILE: /home/DB96145/domains/musicbysidewalk.com/public_html/shop/shop/idealcheckout/includes/init.php
LINE: 108

Het gaat hier om de koppeling met de Rabobank Omnikassa Deze heb ik meerdere keren met de Rabobank helpdesk doorgelopen, maar alle ingevoerde gegevens lijken te kloppen. Helaas kan ik met de gegeven foutmeldingen niet achterhalen waar het probleem zich bevindt. Heeft er iemand misschien suggesties over wat ik hiermee kan proberen om dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank.


 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ideal module ruzie met PS (1.5.6.2)  standaard ingebouwde Paypal module 3.6.5

Sinds een paar weken hebben we het verschijnsel dat iDEAL module (soms gelijktijdig met) Paypal module wordt gedeactiveerd. Om 't nog spannender te maken, met dit verschijnsel werkt dan (soms) ook de winkelwagen niet goed (wordt geleegd bij volgende handeling).
 

Modules verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Cache geleegd, zonder succes. enige optie voor ons... backup terug zetten.

Indien we ingebouwd PayPal versie uit laten staan zijn er geen problemen. Zelf niet genoeg kaas van deze materie gegeten om 't probleem aan te pakken.  Zich legende winkelwagen in PS 1.5.6.2  kom je meer tegen op dit forum, zou ee kwestie zijn van ergens een 'cookie'...  

Weet iemand raad?

Peter

 


 

Link to comment
Share on other sites

hallo,

ik heb deze module met succes geïnstalleerd.

Ik krijg echter keer op keer bij een ideal betaling op productie de volgende melding:

Er is een fout opgetreden; probeer het later opnieuw. Gelieve in te loggen op de backoffice van ABNAMRO bank om de details van de fout te zien, als u de eigenaar of de integrator van deze website bent.
Ik heb meerdere keren op het ideal dashboard van ABN ingelogd, maar kan geen foutmelding vinden.
Ik gebruik iDeal Easy van ABN AMRO.
 
Wie heeft een idee waar deze foutmelding vandaan komt.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik ben even aan het stoeien met de plugin die je gemaak hebt (icm PS 1.5.6.0) maar ik krijg hem niet werkend.

 
Zodra ik als klant klik op het ideal logo wordt ik doorgestuurd naar de pagina waarop ik mijn betaling moet bevestigingen, daar krijg ik de mogelijkheid om te klikken op 'I confirm my order'. Als ik daarop klik begint de pagina te laten en even later krijg ik exact dezelfde pagina weer voor m'n neus met dezelfde keuze.
 
Als ik nu op confirm klik krijg ik de melding dat er al een order gemaakt is. En dat klopt inderdaad, in de backend staat een order met ideal payment pending.
 
Probleem is dus dat ik niet uitkom op betaalpagina van iDeal.
 
Is dit een bekend probleem met PS 1.5 of moet ik de fout ergens anders zoeken?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo ik ben Ed en behoorlijk nieuw met Prestashop na jaren via Oscommerce gedraaid te hebben.

 

Ik loop vast met zowel deze iDeal module als die van iDeal zelf. Bij deze module krijg ik de melding, zodra ik een testbetaling wil doen "Cannot sign message".

Bij die van iDeal zelf gaat de testbetaling wel goed, maar zodra ik via return.php terug wil naar shop komt er een blanco page.

 

Die "Cannot sign message" heb ik al eerder gezien hier in dit topic, maar geen oplossing kunnen vinden/lezen.

 

Wellicht doe ik de testbetalingen niet goed, omdat ik die niet heb kunnen vinden. Ik probeerde nu een product te kopen voor euro 1 zonder verzendkosten.

 

De Prestashop versie die ik momenteel gebruik is 1.5.6.2 en de iDeal betalingen gaan via ING Advanced.

 

Kan er iemand enerzijds aangeven hoe de testbetalingen verricht moeten worden en weet er iemand een oplossing voor de cannot sign message?

Link to comment
Share on other sites

Is er al duidelijkheid over 1.6? De ideal module zal waarschijnlijk ook iets aangepast moeten worden. ik heb deze getest en het werkt niet met de terugkoppelingen naar prestashop toe.. nu heb ik nu net niet de juiste kennis in huis om het aan te passen. Iemand een ideetje?

 

Sisow werkt aan een nieuwe module voor Prestashop 1.6; volgens mijn informatie is die ergens volgende week klaar, dus dat is goed nieuws. Van anderen weet ik het nog niet. Er zijn natuurlijk een aantal Payment modules al native in de nieuwe prestashop ingebouwd, waaronder een paar Payment providers die iDEAL betalingen verwerken. Op die manier zou het nu dus waarschijnlijk ook al kunnen.

Edited by Jelmer de Jong (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb net de module weer geïmplementeerd met 1.6 en helaas gaat de terugkoppeling niet goed. De betaling gaat wel goed maar terugkeer naar de website geeft problemen zoals ook eerder aangegeven door andere gebruikers. 1e scherm was "Betaling is mislukt.", het tweede scherm geeft een 404 error. 

 

post-765608-0-89673200-1396038200_thumb.jpg
 
Ik gebruik internet kassa van ABN Amro en deze ging voorheen prima met deze module.
 

EDIT: Ik heb nieuwe screenshots hier aan toegevoegd!

 

 

URL VANUIT IDEAL

https://betalen.rabobank.nl/ideal-betaling/qslo.htm?Abs-Pad=%2Fideal-betaling%2FsummaryPage%3Ftrxid%3D30000792321864%26random%3Db3c375e88b811b8ec07836c67784f7063d029cdbca65a2e88fea0cf1446a3308

 

URL VANUIT SITE

http://www.mig-jimenez.nl/index.php?fc=module&module=idealcheckout&controller=return

 

Payment failed is NIET meer voorgekomen!

post-765608-0-89673200-1396038200_thumb.jpg

post-765608-0-61988900-1396876655_thumb.jpg

post-765608-0-70166700-1396876656_thumb.jpg

post-765608-0-65685400-1396876657_thumb.jpg

post-765608-0-78608400-1396876658_thumb.jpg

post-765608-0-64085000-1396876659_thumb.jpg

Edited by rvzoest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

Ik heb net de module weer geïmplementeerd met 1.6 en helaas gaat de terugkoppeling niet goed. De betaling gaat wel goed maar terugkeer naar de website geeft problemen zoals ook eerder aangegeven door andere gebruikers. 1e scherm was "Betaling is mislukt.", het tweede scherm geeft een 404 error. 

 

 
 
Ik gebruik internet kassa van ABN Amro en deze ging voorheen prima met deze module.

 

Kun je misschien ook de url's vermelden die je in de adresbalk ziet staan bij de 404 danwel payment failed melding?

 

En om meteen maar op de anderen te reageren. Er zijn al wat meer bugs bekend o.a. in Mollie en ING. Ik ga binnenkort aan de slag om de bugs te reproduceren en op te lossen. Tevens komt er in navolging op een update van idealcheckout.nl een reeks betaalmethodes bij die ik zal moeten verwerken in de configuratie en gateways en zal ik even goed kijken naar de compatibiliteit met PS 1.6.

Binnenkort hopelijk een nieuwe versie, ditmaal grondig getest op alle gateways om nu eens en voor altijd een werkende versie op te leveren.

Link to comment
Share on other sites

Scorpionsworld, uhmmm eigenlijk zou ik de nieuwe site asap live willen hebben, want huidige draait op Oscommerce en heeft wat horten en stoten zeg maar.

 

Misschien kun je me wel alvast even doorgeven hoe ik de testbetalingen uitvoer, wellicht doe ik daar iets verkeerds?

Ik had ze nu gedaan hoe het vroeger ook met Ideal ging, product van 1 euro, dan 2 euro enzovoorts. Alleen twijfel ik of je dan de verzendmodule uit moet zetten of niet, hoewel deze geen verzendkosten berekeend.

 

Dan kan ik zelf ook nog even puzzelen....

 

Groet Ed

Link to comment
Share on other sites

Scorpionsworld, uhmmm eigenlijk zou ik de nieuwe site asap live willen hebben, want huidige draait op Oscommerce en heeft wat horten en stoten zeg maar.

 

Misschien kun je me wel alvast even doorgeven hoe ik de testbetalingen uitvoer, wellicht doe ik daar iets verkeerds?

Ik had ze nu gedaan hoe het vroeger ook met Ideal ging, product van 1 euro, dan 2 euro enzovoorts. Alleen twijfel ik of je dan de verzendmodule uit moet zetten of niet, hoewel deze geen verzendkosten berekeend.

 

Dan kan ik zelf ook nog even puzzelen....

 

Groet Ed

Da's ook zo'n puntje. er is een automatisch testscript aanwezig maar deze heb ik nog niet gekoppeld aan de backoffice configuratie van de module.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vraagje? Ik heb al een poos geleden de plug in gesinstalleerd, nu gisteren de eerste betaling gehad. Werkt op zich prima, maar in de BO staan ineens 2 regels:

2014-05-07 22:29:35 iDeal Checkout 0030000817955094 45,000 € Geen factuur details.gif 2014-05-07 22:29:51 iDEAL Checkout (Dutch Checkout)   45,000 € #HC2014011

details.gif

 

En meldt dat er teveel betaald is. Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

Het gaat om PS 1.5.6 en plug in 1.1.2 Hopelijk kan iemand snel een antwoordje geven...

Link to comment
Share on other sites

Vraagje? Ik heb al een poos geleden de plug in gesinstalleerd, nu gisteren de eerste betaling gehad. Werkt op zich prima, maar in de BO staan ineens 2 regels:

 

2014-05-07 22:29:35

 

iDeal Checkout

 

0030000817955094

 

45,000 €

 

Geen factuur

 

details.gif

 

2014-05-07 22:29:51

 

iDEAL Checkout (Dutch Checkout)

 

 

 

45,000 €

 

#HC2014011

 

details.gif

 

 

En meldt dat er teveel betaald is. Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

Het gaat om PS 1.5.6 en plug in 1.1.2 Hopelijk kan iemand snel een antwoordje geven...

ja, dat is een bekend issue met de huidige versie van de module. Ik hoop echt binnenkort, zodra ik een stapel Maatwerk opdrachten af heb, tijd te kunnen maken om de module een verdiende update te geven en in samenwerking met idealcheckout.nl 100% bugvrij te maken. Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpionsworld,

 

Na het installeren en configureren van de module in Prestashop 1.5.3.1 krijg ik bij het betalen de volgende foutmelding:

Fatal error: Class 'Gateway' not found in /home/cadeauaa/public_html/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148

 

Onderstaande is line 148:

$oGateway = new Gateway($IdealCheckout);

 

Moet ik iets aan deze regel veranderen?

URL: cadeauaanbieding.nl

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpionsworld,

 

Na het installeren en configureren van de module in Prestashop 1.5.3.1 krijg ik bij het betalen de volgende foutmelding:

Fatal error: Class 'Gateway' not found in /home/cadeauaa/public_html/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148

 

Onderstaande is line 148:

$oGateway = new Gateway($IdealCheckout);

 

Moet ik iets aan deze regel veranderen?

URL: cadeauaanbieding.nl

Nee, er gaat iets anders mis (bug in configuratie.) Welke PSP gebruik je?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

bij deze even een lastige vraag mbt. deze plugin; Ik heb deze succesvol geinstalleerd en getest, waarbij in de Test mode alles prima wordt verwerkt. Alleen wanneer ik alle gegevens invul en hem van de Test mode afhaal krijg ik de volgende foutmelding:

Screen-Shot-2014-02-05-at-13.20.55.jpg

Ook de originele plugin van ideal-checkout.nl krijg ik niet aan de praat, deze geeft in de logfiles de volgende foutmelding:

TEXT: ERROR: Invalid request.
FILE: /home/DB96145/domains/musicbysidewalk.com/public_html/shop/shop/idealcheckout/includes/init.php
LINE: 108

Het gaat hier om de koppeling met de Rabobank Omnikassa Deze heb ik meerdere keren met de Rabobank helpdesk doorgelopen, maar alle ingevoerde gegevens lijken te kloppen. Helaas kan ik met de gegeven foutmeldingen niet achterhalen waar het probleem zich bevindt. Heeft er iemand misschien suggesties over wat ik hiermee kan proberen om dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

Ik heb exact dezelfde foutmelding. Is hier toevallig een oplossing voor? het gaat om prestashop 1.5.3.1 / de ideal-checkout plugin van php solutions / ING basis.

 

De testprocedure verliep overigens vlekkeloos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi Scorpionsworld,

 

Ik ben erg benieuwd naar de status van de module updates! Onze shop op basis van PS 1.6 is op dit moment live met alleen paypal, maar we willen zsm Omnikassa integreren!

 

Dank je wel alvast voor al het harde werk!

 

D

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpionsworld,

 

Ik ben erg benieuwd naar de status van de module updates! Onze shop op basis van PS 1.6 is op dit moment live met alleen paypal, maar we willen zsm Omnikassa integreren!

 

Dank je wel alvast voor al het harde werk!

 

D

vooralsnog zit de planning nog vol met het afronden van een aantal maatwerkopdrachten.na dit afgerond te hebben komt er even een volledige stop op het maatwerk wegens prive omstandigheden en zal ik me mondjesmaat toeleggen op het updaten van een paar modules waaronder ideal. Het updaten hiervan zal in een paar stappen gaan:

- bekende bugs in PS1.5.x oplossen

- PS1.6.x invoeren

- gateways en betaalmogelijkheden uitbreiden volgens de laatste idealcheckout.nl

Dit alles in samenwerking met idealcheckout.nl

 

Ik kan nog geen tijdsduur geven, maar het gaat nog zeker een maandje of wat duren.advies om voorlopig de module van idealcheckout.nl te gebruiken

Link to comment
Share on other sites

oh..dat duurt wel heel erg lang. Lijkt erop dat de meldingen erger worden, we hadden vandaag een bestelling met een 4 dubbele extra regel dat de betaling niet goed gaat:-(

had ook erg veel problemen met de ideal module. steeds errormeldingen dat er een ander bedrag betaald is dan op de factuur.

na wat rekenwerk op de facturen bleek dat de BTW verkeerd wordt berekend door prestashop. (een bekende maar vervelende bug)

op de een of andere manier rekent de idealmodule de btw wel goed. het bedrag dat de klant betaald is dus correct, maar de factuur is fout. hierdoor geeft prestashop dus de foutmelding.

Scorpionsworld weet het zelf nog niet blijkbaar, maar hij heeft de oplossing hiervoor al in huis. zijn eigen btw-reparatiemodule!!

ik heb deze module geinstalleerd in 1.6.06 en sindsdien geen foutmeldingen meer in mn idealmodule (van targetpay). en de btwberekening klopt ook. Bijna al mn facturen voorgaand aan deze reparatie bevatten fouten in de btw. (reken ze zelf maar eens na...)

Link to comment
Share on other sites

had ook erg veel problemen met de ideal module. steeds errormeldingen dat er een ander bedrag betaald is dan op de factuur.

na wat rekenwerk op de facturen bleek dat de BTW verkeerd wordt berekend door prestashop. (een bekende maar vervelende bug)

op de een of andere manier rekent de idealmodule de btw wel goed. het bedrag dat de klant betaald is dus correct, maar de factuur is fout. hierdoor geeft prestashop dus de foutmelding.

Scorpionsworld weet het zelf nog niet blijkbaar, maar hij heeft de oplossing hiervoor al in huis. zijn eigen btw-reparatiemodule!!

ik heb deze module geinstalleerd in 1.6.06 en sindsdien geen foutmeldingen meer in mn idealmodule (van targetpay). en de btwberekening klopt ook. Bijna al mn facturen voorgaand aan deze reparatie bevatten fouten in de btw. (reken ze zelf maar eens na...)

De dubbele payment transactions in een order is weer een ander probleem dan de btw berekening  :P

Ik heb de oplossing al gevonden en ga dit verwerken in een de eerstvolgende update van de idealcheckout module.

Ben nu druk bezig in samenwerking met de mannen van phpsolutions om de bugs te vinden en op te lossen om toch zo snel mogelijk met een update te kunnen komen.

Maar bedankt voor de reclame  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Na update van Prestashop, module update of overschakeling van iDEAL module van iDEALCheckout naar deze module,  in het verleden bergen problemen gehad. Zo ongeveer alles hierboven beschreven hebben we gekend.

De verklaring voor de problemen lag in 't feit dat bij module update de database niet helemaal werd opgeschoond waardoor er 'onverklaarbare' verschijnselen ontstonden, foutmeldingen bij betaalstappen, dubbele betaal bevestigen, 'just name it' .

De oplossing bleek (uiteindelijk) simpel, de module handmatig uit de database verwijderen en opnieuw installeren. Daarvoor gebruiken wij Directadmin / PHPmyadmin:

Stap 1, maak backup, stap 1a,  backup, stap 1b, backup! 

Selecteer de database waarmee je wilt werken.

stap 1) selecteer ps_module ( geeft overzicht van alle geïnstalleerde modules) zie voorbeeld http://screencast.com/t/62yHJLARUb

 

stap 2) zoek en selecteer de module die je uit de database wil verwijderen ( zie voorbeeld) http://screencast.com/t/o2lhVaP1

 

Merk op dat deze stap alleen de ideal module verwijderd, de betaalinformatie bij eerdere bestelling blijft behouden.

 

Hierna de iDEAL module opnieuw installeren: probleem opgelost :)   ( tenminste in onze situaties)   Succes.

 

Je kunt deze methode ook gebruiken bij andere modules. We ervaren regelmatig dat module updates, de oude versie ' iets' achterlaten in de database , waarbij de nieuwe versie niet (helemaal) goed werkt.  De module volgens bovenstaande methode uit de database verwijderen en de laatste moduleversie (opnieuw) installeren heeft bij ons altijd gewerkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Even een kleine update van de ontwikkelingen tot zover.

Na wat korte tests hebben de mannen van idealcheckout.nl geen fouten kunnen aantreffen in de huidige versie van de dutch checkout.

Op dit moment druk bezig om een 14-tal betaalmethodes en 16 gateways toe te voegen en de configuratieschermen ps16/responsive te maken en de frontend caching in te schakelen. Tevens zal er een debugging/logging aan de module toegevoegd gaan worden om te bekijken waar de module fout loopt als dit het geval is. Dit alles is nog een behoorlijke klus en zal dus nog wat tijd in beslag gaan nemen.

Link to comment
Share on other sites

Net opieuw ideal checkout geinstalleerd in nieuwe webshop prestashop 1.6.0,8 en volgende meldingen tijdens installatie:

 

Query: INSERT INTO `ps_order_state` SET `id_order_state` = '1000', `invoice` = '1', `send_email` = '0', `color` = 'lightblue', `unremovable` = '1', `hidden` = '0', `logable` = '0', `delivery` = '0', `deleted` = '0';
Error: Duplicate entry '1000' for key 1

en

Query: INSERT INTO `ps_order_state_lang` SET `id_order_state` = '1000', `id_lang` = '1', `name` = 'Wacht op betaling', `template` = 'payment';
Error: Duplicate entry '1000-1' for key 1
 

Iemand enig idee?

Link to comment
Share on other sites

Net opieuw ideal checkout geinstalleerd in nieuwe webshop prestashop 1.6.0,8 en volgende meldingen tijdens installatie:

 

Query: INSERT INTO `ps_order_state` SET `id_order_state` = '1000', `invoice` = '1', `send_email` = '0', `color` = 'lightblue', `unremovable` = '1', `hidden` = '0', `logable` = '0', `delivery` = '0', `deleted` = '0';

Error: Duplicate entry '1000' for key 1

en

Query: INSERT INTO `ps_order_state_lang` SET `id_order_state` = '1000', `id_lang` = '1', `name` = 'Wacht op betaling', `template` = 'payment';

Error: Duplicate entry '1000-1' for key 1

 

Iemand enig idee?

Zeg je nou OPNIEUW geïnstalleerd? Als in, voor een tweede keer dezelfde install voor idealcheckout gedraaid?

zorg ervoor dat je voordat je de installer opnieuw draait wel de orderstatussen die de idealcheckout aanmaakt eerst verwijderd (via de backoffice danwel handmatig via phpMyadmin)

Link to comment
Share on other sites

Ik had idealcheckout geinstalleerd en het werkte ook.  Op een gegeven moment merkte bij een nieuwe testbestelling ik dat de http://www.steampunkcorset.nl/modules/idealcheckoutideal/payment.php het ideallogo niet meer weergaf.

Toen alles van ideal van de server verwijderd, er opnieuw opgezet en de install weer gedraaid. Dat kan dan blijkbaar niet zo? enige nieuwe orderstatus die er is is die lichtblauwe wacht op betaling. Geprobeerd in de backoffice te verwijderen dat kan niet:

  1. Vanwege veiligheidsredenen is het niet mogelijk standaard bestelling statussen te verwijderen.
  2. Object kan niet geladen worden (de ID ontbreekt of is ongeldig)
  3. Fout opgetreden tijdens het verwijderen van een object. order_return_state (object kan niet worden geladen

Ik heb op een testdomein ook idealcheckout geinstalleerd, ging helemaal goed zonder foutmeldingen.

Doe een testbestelling en zie: ook daar wordt het ideallogo niet geladen op de payment.php

Link to comment
Share on other sites

Ik had idealcheckout geinstalleerd en het werkte ook.  Op een gegeven moment merkte bij een nieuwe testbestelling ik dat de http://www.steampunkcorset.nl/modules/idealcheckoutideal/payment.php het ideallogo niet meer weergaf.

Toen alles van ideal van de server verwijderd, er opnieuw opgezet en de install weer gedraaid. Dat kan dan blijkbaar niet zo? enige nieuwe orderstatus die er is is die lichtblauwe wacht op betaling. Geprobeerd in de backoffice te verwijderen dat kan niet:

  1. Vanwege veiligheidsredenen is het niet mogelijk standaard bestelling statussen te verwijderen.
  2. Object kan niet geladen worden (de ID ontbreekt of is ongeldig)
  3. Fout opgetreden tijdens het verwijderen van een object. order_return_state (object kan niet worden geladen

Ik heb op een testdomein ook idealcheckout geinstalleerd, ging helemaal goed zonder foutmeldingen.

Doe een testbestelling en zie: ook daar wordt het ideallogo niet geladen op de payment.php

Check in phpmyadmin of in order_state en order_state_lang tabel of de id_order_state 1000 bestaat, zo ja...verwijderen en de idealcheckout install opnieuw draaien.

Link to comment
Share on other sites

Ja dat werkt, ik kon de install opnieuw draaien zonder problemen.

Echter wordt het logo van ideal en ook mistercash niet weergegeven op de payment.php

Er komt wel keurig een order binnen in de backoffice.

Nog enig idee hou dat kan?

Link to comment
Share on other sites

Het complete payment script/controller werkt niet, naast het niet tonen van de ideal logo verschijnt er helemaal niets op de payment pagina terwijl deze zou moeten redirecten naar /idealcheckout/setup.php na validatie van de order...

Afgezien van een javascript error op de pagina kan ik er geen wijs uit. Ik raad je aan even te mailen met de mannen van idealcheckout.nl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

afgelopen week ben ik al tijdje aan het stoeien met het installeren van de Ideal module na maandag een goede test run te hebben gedaan probeerde ik het systeem gisteren live te krijgen. maar helaas...

 

na dat ik bij de betaling ideal druk kom ik op de pagina die zeg:

 

"Door een technische storing kunnen er momenteel helaas geen betalingen via iDEAL worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak."

 

alles 3x gecheck kan de fout niet ontdekken

toen ik het op een andere PC probeerde kreeg ik de volgende melding:

 

Parse error : syntax error, onverwachte einde van het bestand, verwachten functie (T_FUNCTION) in /home/dhaufine/public_html/override/controllers/front/AddressController.php op lijn 6

 

is iemand hier bekend mee? werk met Ideal advance van de ING 

Link to comment
Share on other sites

afgelopen week ben ik al tijdje aan het stoeien met het installeren van de Ideal module na maandag een goede test run te hebben gedaan probeerde ik het systeem gisteren live te krijgen. maar helaas...

 

na dat ik bij de betaling ideal druk kom ik op de pagina die zeg:

 

"Door een technische storing kunnen er momenteel helaas geen betalingen via iDEAL worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak."[/size]

 

alles 3x gecheck kan de fout niet ontdekken[/size]

toen ik het op een andere PC probeerde kreeg ik de volgende melding:

 

Parse error : syntax error, onverwachte einde van het bestand, verwachten functie (T_FUNCTION) in /home/dhaufine/public_html/override/controllers/front/AddressController.php op lijn 6

 

is iemand hier bekend mee? werk met Ideal advance van de ING

 

1.) Met welke Ideal checkout plugin werk je?

2.) Zowel de module van idealcheckout.nl als de herschreven module van ondergetekende installeren geen overrides, het beste is om eerst uit te zoeken waar de addresscontroller override vandaan komt (welke module)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Even een kleine update van de ontwikkelingen tot zover.

Na wat korte tests hebben de mannen van idealcheckout.nl geen fouten kunnen aantreffen in de huidige versie van de dutch checkout.

Op dit moment druk bezig om een 14-tal betaalmethodes en 16 gateways toe te voegen en de configuratieschermen ps16/responsive te maken en de frontend caching in te schakelen. Tevens zal er een debugging/logging aan de module toegevoegd gaan worden om te bekijken waar de module fout loopt als dit het geval is. Dit alles is nog een behoorlijke klus en zal dus nog wat tijd in beslag gaan nemen.

De backoffice configuratie voor ps1.5.x en ps1.6.x nu eindelijk af, inclusief responsive config scherm.

Nu nog de gateways toevoegen/herschrijven en dan is versie 1.2 van de herschreven module gereed voor een eerste praktijktest.

Daarna zal de versie gereleased worden wat dan ook meteen mijn laatste wapenfeit zal worden op Prestashop vlak :)

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpionsworld,

 

Dank voor al je advies tot nu toe? Veel van je geleerd!

 

Even voor mijn duidelijkheid, wordt jij nu betaalt door het bank wezen? Of doe jij dit allemaal vrijwillig? Zo ja, waarom moet ik voor goede ondersteuning van mijn omnikassa dan hier terecht ipv bij de rabobank! De rabobank moet toch zorgen voor goede plugins? Of ben ik nu dit topic aan het vervuilen :-)

 

Marco

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpionsworld,

 

Dank voor al je advies tot nu toe? Veel van je geleerd!

 

Even voor mijn duidelijkheid, wordt jij nu betaalt door het bank wezen? Of doe jij dit allemaal vrijwillig? Zo ja, waarom moet ik voor goede ondersteuning van mijn omnikassa dan hier terecht ipv bij de rabobank! De rabobank moet toch zorgen voor goede plugins? Of ben ik nu dit topic aan het vervuilen :-)

 

Marco

Ikzelf doe dit geheel vrijwillig (enerzijds om van te leren, anderzijds omdat ik van mening was dat de integratie die de jongens van idealcheckout hadden gemaakt voor Prestashop beter kon).

De meeste payment service providers, Omnikassa incluis, hebben hun eigen module(s) voor de meest bekende open source oplossingen maar die zijn vaak vrij algemeen en niet volledig geïntegreerd. php-solutions (idealcheckout.nl) heeft de module dusdanig in elkaar gezet dat deze voor alle bekende ecommerce platformen en cms'en op een zelfde manier geinstalleerd kunnen worden en voor hun zit er via de PSP's wel een verdienmodel achter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo all,

Wij zijn weekje of 10 op Prestashop 1.6.0.9. 
www.derks-wielersport.nl

 

iDEAL Checkout (Dutch Checkout) v1.1.2 - by PrestadevNL.

 

 

Afgelopen weekend moesten we backup terug zetten . 

Na restore backup werkte iDEAL niet. ' melding om technische reden ideal betaling niet mogelijk.

 

Herstel iDEAL module werkte niet. Uiteindelijk module via backoffice iDEAL module verwijderd, via phpmyadmin, database schoon gemaakt (volgens procedure eerder hierboven beschreven) , order status order_state en order_state_lang tabel,  id_order_state 1000 verwijderd,

 

FTP folder idealcheckout uit folder /modules verwijderd,

 

Een schone lei, althans dacht ik... Installatie lukte niet.

/config/defines.inc.php    define('_PS_MODE_DEV_', true); geeft deze foutmelding ( zie onder )

 

Iets met duplicate entry...  wie weet raad?

 

Alvast met dank..

 

 

Peter

 

 

 

 

 

 

[PrestaShopDatabaseException]

Duplicate entry '1-1-13' for key 'PRIMARY'

INSERT INTO `ps_idealcheckout_country` (`id_module`, `id_shop`, `id_country`) VALUES ('1', '1', '13'), ('2', '1', '244'), ('2', '1', '231'), ('2', '1', '230'), ('2', '1', '38'), ('2', '1', '39'), ('2', '1', '40'), ('2', '1', '41'), ('2', '1', '42'), ('2', '1', '232'), ('2', '1', '43'), ('2', '1', '44'), ('2', '1', '45'), ('2', '1', '46'), ('2', '1', '24'), ('2', '1', '2'), ('2', '1', '47'), ('2', '1', '48'), ('2', '1', '49'), ('2', '1', '50'), ('2', '1', '51'), ('2', '1', '52'), ('2', '1', '3'), ('2', '1', '53'), ('2', '1', '54'), ('2', '1', '55'), ('2', '1', '56'), ('2', '1', '34'), ('2', '1', '233'), ('2', '1', '57'), ('2', '1', '234'), ('2', '1', '58'), ('2', '1', '235'), ('2', '1', '59'), ('2', '1', '236'), ('2', '1', '60'), ('2', '1', '61'), ('2', '1', '62'), ('2', '1', '63'), ('2', '1', '64'), ('2', '1', '4'), ('2', '1', '65'), ('2', '1', '237'), ('2', '1', '66'), ('2', '1', '67'), ('2', '1', '68'), ('2', '1', '5'), ('2', '1', '238'), ('2', '1', '239'), ('2', '1', '69'), ('2', '1', '70'), ('2', '1', '71'), ('2', '1', '72'), ('2', '1', '240'), ('2', '1', '73'), ('2', '1', '74'), ('2', '1', '75'), ('2', '1', '76'), ('2', '1', '16'), ('2', '1', '20'), ('2', '1', '1'), ('2', '1', '77'), ('2', '1', '78'), ('2', '1', '79'), ('2', '1', '80'), ('2', '1', '81'), ('2', '1', '82'), ('2', '1', '83'), ('2', '1', '84'), ('2', '1', '85'), ('2', '1', '86'), ('2', '1', '87'), ('2', '1', '88'), ('2', '1', '89'), ('2', '1', '90'), ('2', '1', '8'), ('2', '1', '241'), ('2', '1', '242'), ('2', '1', '243'), ('2', '1', '91'), ('2', '1', '92'), ('2', '1', '93'), ('2', '1', '94'), ('2', '1', '97'), ('2', '1', '9'), ('2', '1', '96'), ('2', '1', '95'), ('2', '1', '98'), ('2', '1', '99'), ('2', '1', '100'), ('2', '1', '101'), ('2', '1', '102'), ('2', '1', '103'), ('2', '1', '104'), ('2', '1', '105'), ('2', '1', '106'), ('2', '1', '108'), ('2', '1', '22'), ('2', '1', '143'), ('2', '1', '109'), ('2', '1', '110'), ('2', '1', '111'), ('2', '1', '112'), ('2', '1', '113'), ('2', '1', '26'), ('2', '1', '29'), ('2', '1', '10'), ('2', '1', '32'), ('2', '1', '115'), ('2', '1', '11'), ('2', '1', '116'), ('2', '1', '117'), ('2', '1', '118'), ('2', '1', '119'), ('2', '1', '120'), ('2', '1', '121'), ('2', '1', '122'), ('2', '1', '123'), ('2', '1', '124'), ('2', '1', '125'), ('2', '1', '126'), ('2', '1', '127'), ('2', '1', '128'), ('2', '1', '129'), ('2', '1', '130'), ('2', '1', '131'), ('2', '1', '12'), ('2', '1', '132'), ('2', '1', '133'), ('2', '1', '134'), ('2', '1', '135'), ('2', '1', '136'), ('2', '1', '137'), ('2', '1', '138'), ('2', '1', '139'), ('2', '1', '114'), ('2', '1', '140'), ('2', '1', '141'), ('2', '1', '142'), ('2', '1', '35'), ('2', '1', '144'), ('2', '1', '145'), ('2', '1', '146'), ('2', '1', '147'), ('2', '1', '148'), ('2', '1', '149'), ('2', '1', '150'), ('2', '1', '151'), ('2', '1', '152'), ('2', '1', '153'), ('2', '1', '154'), ('2', '1', '155'), ('2', '1', '13'), ('2', '1', '156'), ('2', '1', '157'), ('2', '1', '158'), ('2', '1', '27'), ('2', '1', '159'), ('2', '1', '160'), ('2', '1', '31'), ('2', '1', '161'), ('2', '1', '162'), ('2', '1', '163'), ('2', '1', '23'), ('2', '1', '246'), ('2', '1', '164'), ('2', '1', '165'), ('2', '1', '166'), ('2', '1', '167'), ('2', '1', '168'), ('2', '1', '169'), ('2', '1', '170'), ('2', '1', '171'), ('2', '1', '172'), ('2', '1', '173'), ('2', '1', '14'), ('2', '1', '15'), ('2', '1', '174'), ('2', '1', '175'), ('2', '1', '176'), ('2', '1', '36'), ('2', '1', '177'), ('2', '1', '178'), ('2', '1', '187'), ('2', '1', '179'), ('2', '1', '180'), ('2', '1', '181'), ('2', '1', '182'), ('2', '1', '183'), ('2', '1', '184'), ('2', '1', '185'), ('2', '1', '186'), ('2', '1', '188'), ('2', '1', '189'), ('2', '1', '190'), ('2', '1', '191'), ('2', '1', '192'), ('2', '1', '25'), ('2', '1', '37'), ('2', '1', '193'), ('2', '1', '194'), ('2', '1', '195'), ('2', '1', '30'), ('2', '1', '196'), ('2', '1', '28'), ('2', '1', '6'), ('2', '1', '197'), ('2', '1', '198'), ('2', '1', '7'), ('2', '1', '199'), ('2', '1', '200'), ('2', '1', '201'), ('2', '1', '18'), ('2', '1', '19'), ('2', '1', '202'), ('2', '1', '203'), ('2', '1', '204'), ('2', '1', '205'), ('2', '1', '206'), ('2', '1', '33'), ('2', '1', '207'), ('2', '1', '208'), ('2', '1', '209'), ('2', '1', '210'), ('2', '1', '211'), ('2', '1', '212'), ('2', '1', '213'), ('2', '1', '214'), ('2', '1', '215'), ('2', '1', '216'), ('2', '1', '217'), ('2', '1', '17'), ('2', '1', '21'), ('2', '1', '218'), ('2', '1', '219'), ('2', '1', '220'), ('2', '1', '107'), ('2', '1', '221'), ('2', '1', '245'), ('2', '1', '222'), ('2', '1', '223'), ('2', '1', '224'), ('2', '1', '225'), ('2', '1', '226'), ('2', '1', '227'), ('2', '1', '228'), ('2', '1', '229'), ('3', '1', '2'), ('3', '1', '3'), ('3', '1', '1'), ('3', '1', '19'), ('4', '1', '13'), ('5', '1', '3'), ('6', '1', '244'), ('6', '1', '231'), ('6', '1', '230'), ('6', '1', '38'), ('6', '1', '39'), ('6', '1', '40'), ('6', '1', '41'), ('6', '1', '42'), ('6', '1', '232'), ('6', '1', '43'), ('6', '1', '44'), ('6', '1', '45'), ('6', '1', '46'), ('6', '1', '24'), ('6', '1', '2'), ('6', '1', '47'), ('6', '1', '48'), ('6', '1', '49'), ('6', '1', '50'), ('6', '1', '51'), ('6', '1', '52'), ('6', '1', '3'), ('6', '1', '53'), ('6', '1', '54'), ('6', '1', '55'), ('6', '1', '56'), ('6', '1', '34'), ('6', '1', '233'), ('6', '1', '57'), ('6', '1', '234'), ('6', '1', '58'), ('6', '1', '235'), ('6', '1', '59'), ('6', '1', '236'), ('6', '1', '60'), ('6', '1', '61'), ('6', '1', '62'), ('6', '1', '63'), ('6', '1', '64'), ('6', '1', '4'), ('6', '1', '65'), ('6', '1', '237'), ('6', '1', '66'), ('6', '1', '67'), ('6', '1', '68'), ('6', '1', '5'), ('6', '1', '238'), ('6', '1', '239'), ('6', '1', '69'), ('6', '1', '70'), ('6', '1', '71'), ('6', '1', '72'), ('6', '1', '240'), ('6', '1', '73'), ('6', '1', '74'), ('6', '1', '75'), ('6', '1', '76'), ('6', '1', '16'), ('6', '1', '20'), ('6', '1', '1'), ('6', '1', '77'), ('6', '1', '78'), ('6', '1', '79'), ('6', '1', '80'), ('6', '1', '81'), ('6', '1', '82'), ('6', '1', '83'), ('6', '1', '84'), ('6', '1', '85'), ('6', '1', '86'), ('6', '1', '87'), ('6', '1', '88'), ('6', '1', '89'), ('6', '1', '90'), ('6', '1', '8'), ('6', '1', '241'), ('6', '1', '242'), ('6', '1', '243'), ('6', '1', '91'), ('6', '1', '92'), ('6', '1', '93'), ('6', '1', '94'), ('6', '1', '97'), ('6', '1', '9'), ('6', '1', '96'), ('6', '1', '95'), ('6', '1', '98'), ('6', '1', '99'), ('6', '1', '100'), ('6', '1', '101'), ('6', '1', '102'), ('6', '1', '103'), ('6', '1', '104'), ('6', '1', '105'), ('6', '1', '106'), ('6', '1', '108'), ('6', '1', '22'), ('6', '1', '143'), ('6', '1', '109'), ('6', '1', '110'), ('6', '1', '111'), ('6', '1', '112'), ('6', '1', '113'), ('6', '1', '26'), ('6', '1', '29'), ('6', '1', '10'), ('6', '1', '32'), ('6', '1', '115'), ('6', '1', '11'), ('6', '1', '116'), ('6', '1', '117'), ('6', '1', '118'), ('6', '1', '119'), ('6', '1', '120'), ('6', '1', '121'), ('6', '1', '122'), ('6', '1', '123'), ('6', '1', '124'), ('6', '1', '125'), ('6', '1', '126'), ('6', '1', '127'), ('6', '1', '128'), ('6', '1', '129'), ('6', '1', '130'), ('6', '1', '131'), ('6', '1', '12'), ('6', '1', '132'), ('6', '1', '133'), ('6', '1', '134'), ('6', '1', '135'), ('6', '1', '136'), ('6', '1', '137'), ('6', '1', '138'), ('6', '1', '139'), ('6', '1', '114'), ('6', '1', '140'), ('6', '1', '141'), ('6', '1', '142'), ('6', '1', '35'), ('6', '1', '144'), ('6', '1', '145'), ('6', '1', '146'), ('6', '1', '147'), ('6', '1', '148'), ('6', '1', '149'), ('6', '1', '150'), ('6', '1', '151'), ('6', '1', '152'), ('6', '1', '153'), ('6', '1', '154'), ('6', '1', '155'), ('6', '1', '13'), ('6', '1', '156'), ('6', '1', '157'), ('6', '1', '158'), ('6', '1', '27'), ('6', '1', '159'), ('6', '1', '160'), ('6', '1', '31'), ('6', '1', '161'), ('6', '1', '162'), ('6', '1', '163'), ('6', '1', '23'), ('6', '1', '246'), ('6', '1', '164'), ('6', '1', '165'), ('6', '1', '166'), ('6', '1', '167'), ('6', '1', '168'), ('6', '1', '169'), ('6', '1', '170'), ('6', '1', '171'), ('6', '1', '172'), ('6', '1', '173'), ('6', '1', '14'), ('6', '1', '15'), ('6', '1', '174'), ('6', '1', '175'), ('6', '1', '176'), ('6', '1', '36'), ('6', '1', '177'), ('6', '1', '178'), ('6', '1', '187'), ('6', '1', '179'), ('6', '1', '180'), ('6', '1', '181'), ('6', '1', '182'), ('6', '1', '183'), ('6', '1', '184'), ('6', '1', '185'), ('6', '1', '186'), ('6', '1', '188'), ('6', '1', '189'), ('6', '1', '190'), ('6', '1', '191'), ('6', '1', '192'), ('6', '1', '25'), ('6', '1', '37'), ('6', '1', '193'), ('6', '1', '194'), ('6', '1', '195'), ('6', '1', '30'), ('6', '1', '196'), ('6', '1', '28'), ('6', '1', '6'), ('6', '1', '197'), ('6', '1', '198'), ('6', '1', '7'), ('6', '1', '199'), ('6', '1', '200'), ('6', '1', '201'), ('6', '1', '18'), ('6', '1', '19'), ('6', '1', '202'), ('6', '1', '203'), ('6', '1', '204'), ('6', '1', '205'), ('6', '1', '206'), ('6', '1', '33'), ('6', '1', '207'), ('6', '1', '208'), ('6', '1', '209'), ('6', '1', '210'), ('6', '1', '211'), ('6', '1', '212'), ('6', '1', '213'), ('6', '1', '214'), ('6', '1', '215'), ('6', '1', '216'), ('6', '1', '217'), ('6', '1', '17'), ('6', '1', '21'), ('6', '1', '218'), ('6', '1', '219'), ('6', '1', '220'), ('6', '1', '107'), ('6', '1', '221'), ('6', '1', '245'), ('6', '1', '222'), ('6', '1', '223'), ('6', '1', '224'), ('6', '1', '225'), ('6', '1', '226'), ('6', '1', '227'), ('6', '1', '228'), ('6', '1', '229'), ('7', '1', '44'), ('7', '1', '2'), ('7', '1', '3'), ('7', '1', '4'), ('7', '1', '74'), ('7', '1', '76'), ('7', '1', '16'), ('7', '1', '20'), ('7', '1', '1'), ('7', '1', '8'), ('7', '1', '9'), ('7', '1', '143'), ('7', '1', '26'), ('7', '1', '10'), ('7', '1', '125'), ('7', '1', '12'), ('7', '1', '139'), ('7', '1', '145'), ('7', '1', '13'), ('7', '1', '23'), ('7', '1', '14'), ('7', '1', '15'), ('7', '1', '36'), ('7', '1', '37'), ('7', '1', '193'), ('7', '1', '6'), ('7', '1', '7'), ('7', '1', '18'), ('7', '1', '19'), ('7', '1', '211'), ('7', '1', '17'), ('7', '1', '21')


at line 635 in file classes/db/Db.php

629.             WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '

 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);
630.         }
631.         else if (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))
632.         {
633.             if ($sql)
634.                 throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');
635.             throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());
636.         }
637.     }
638.
639.     /**

    DbCore->displayError - [line 325 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]
    DbCore->query - [line 609 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]
    DbCore->q - [line 390 - classes/db/Db.php] - [2 Arguments]
    DbCore->insert - [line 910 - modules/idealcheckout/idealcheckout.php] - [2 Arguments]
    Idealcheckout->installDB - [line 673 - modules/idealcheckout/idealcheckout.php]
    Idealcheckout->install - [line 805 - controllers/admin/AdminModulesController.php]
    AdminModulesControllerCore->postProcessCallback - [line 1045 - controllers/admin/AdminModulesController.php]
    AdminModulesControllerCore->postProcess - [line 171 - classes/controller/Controller.php]
    ControllerCore->run - [line 324 - override/classes/Dispatcher.php]
    Dispatcher->dispatch_16 - [line 37 - override/classes/Dispatcher.php]
    Dispatcher->dispatch - [line 54 - admin/index.php]
Edited by peter4661 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo all,

 

Wij zijn weekje of 10 op Prestashop 1.6.0.9.  www.derks-wielersport.nl

 

iDEAL Checkout (Dutch Checkout) v1.1.2 - by PrestadevNL.

 

 

Afgelopen weekend moesten we backup terug zetten . 

 

Na restore backup werkte iDEAL niet. ' melding om technische reden ideal betaling niet mogelijk.

 

Herstel iDEAL module werkte niet. Uiteindelijk module via backoffice iDEAL module verwijderd, via phpmyadmin, database schoon gemaakt (volgens procedure eerder hierboven beschreven) , order status order_state en order_state_lang tabel,  id_order_state 1000 verwijderd,

 

FTP folder idealcheckout uit folder /modules verwijderd,

 

Een schone lei, althans dacht ik... Installatie lukte niet.

 

/config/defines.inc.php    define('_PS_MODE_DEV_', true); geeft deze foutmelding ( zie onder )

 

Iets met duplicate entry...  wie weet raad?

 

Alvast met dank..

 

 

Peter

 

 

 

 

 

 

[PrestaShopDatabaseException]

 

Duplicate entry '1-1-13' for key 'PRIMARY'

 

INSERT INTO `ps_idealcheckout_country` (`id_module`, `id_shop`, `id_country`) VALUES ('1', '1', '13'), ('2', '1', '244'), ('2', '1', '231'), ('2', '1', '230'), ('2', '1', '38'), ('2', '1', '39'), ('2', '1', '40'), ('2', '1', '41'), ('2', '1', '42'), ('2', '1', '232'), ('2', '1', '43'), ('2', '1', '44'), ('2', '1', '45'), ('2', '1', '46'), ('2', '1', '24'), ('2', '1', '2'), ('2', '1', '47'), ('2', '1', '48'), ('2', '1', '49'), ('2', '1', '50'), ('2', '1', '51'), ('2', '1', '52'), ('2', '1', '3'), ('2', '1', '53'), ('2', '1', '54'), ('2', '1', '55'), ('2', '1', '56'), ('2', '1', '34'), ('2', '1', '233'), ('2', '1', '57'), ('2', '1', '234'), ('2', '1', '58'), ('2', '1', '235'), ('2', '1', '59'), ('2', '1', '236'), ('2', '1', '60'), ('2', '1', '61'), ('2', '1', '62'), ('2', '1', '63'), ('2', '1', '64'), ('2', '1', '4'), ('2', '1', '65'), ('2', '1', '237'), ('2', '1', '66'), ('2', '1', '67'), ('2', '1', '68'), ('2', '1', '5'), ('2', '1', '238'), ('2', '1', '239'), ('2', '1', '69'), ('2', '1', '70'), ('2', '1', '71'), ('2', '1', '72'), ('2', '1', '240'), ('2', '1', '73'), ('2', '1', '74'), ('2', '1', '75'), ('2', '1', '76'), ('2', '1', '16'), ('2', '1', '20'), ('2', '1', '1'), ('2', '1', '77'), ('2', '1', '78'), ('2', '1', '79'), ('2', '1', '80'), ('2', '1', '81'), ('2', '1', '82'), ('2', '1', '83'), ('2', '1', '84'), ('2', '1', '85'), ('2', '1', '86'), ('2', '1', '87'), ('2', '1', '88'), ('2', '1', '89'), ('2', '1', '90'), ('2', '1', '8'), ('2', '1', '241'), ('2', '1', '242'), ('2', '1', '243'), ('2', '1', '91'), ('2', '1', '92'), ('2', '1', '93'), ('2', '1', '94'), ('2', '1', '97'), ('2', '1', '9'), ('2', '1', '96'), ('2', '1', '95'), ('2', '1', '98'), ('2', '1', '99'), ('2', '1', '100'), ('2', '1', '101'), ('2', '1', '102'), ('2', '1', '103'), ('2', '1', '104'), ('2', '1', '105'), ('2', '1', '106'), ('2', '1', '108'), ('2', '1', '22'), ('2', '1', '143'), ('2', '1', '109'), ('2', '1', '110'), ('2', '1', '111'), ('2', '1', '112'), ('2', '1', '113'), ('2', '1', '26'), ('2', '1', '29'), ('2', '1', '10'), ('2', '1', '32'), ('2', '1', '115'), ('2', '1', '11'), ('2', '1', '116'), ('2', '1', '117'), ('2', '1', '118'), ('2', '1', '119'), ('2', '1', '120'), ('2', '1', '121'), ('2', '1', '122'), ('2', '1', '123'), ('2', '1', '124'), ('2', '1', '125'), ('2', '1', '126'), ('2', '1', '127'), ('2', '1', '128'), ('2', '1', '129'), ('2', '1', '130'), ('2', '1', '131'), ('2', '1', '12'), ('2', '1', '132'), ('2', '1', '133'), ('2', '1', '134'), ('2', '1', '135'), ('2', '1', '136'), ('2', '1', '137'), ('2', '1', '138'), ('2', '1', '139'), ('2', '1', '114'), ('2', '1', '140'), ('2', '1', '141'), ('2', '1', '142'), ('2', '1', '35'), ('2', '1', '144'), ('2', '1', '145'), ('2', '1', '146'), ('2', '1', '147'), ('2', '1', '148'), ('2', '1', '149'), ('2', '1', '150'), ('2', '1', '151'), ('2', '1', '152'), ('2', '1', '153'), ('2', '1', '154'), ('2', '1', '155'), ('2', '1', '13'), ('2', '1', '156'), ('2', '1', '157'), ('2', '1', '158'), ('2', '1', '27'), ('2', '1', '159'), ('2', '1', '160'), ('2', '1', '31'), ('2', '1', '161'), ('2', '1', '162'), ('2', '1', '163'), ('2', '1', '23'), ('2', '1', '246'), ('2', '1', '164'), ('2', '1', '165'), ('2', '1', '166'), ('2', '1', '167'), ('2', '1', '168'), ('2', '1', '169'), ('2', '1', '170'), ('2', '1', '171'), ('2', '1', '172'), ('2', '1', '173'), ('2', '1', '14'), ('2', '1', '15'), ('2', '1', '174'), ('2', '1', '175'), ('2', '1', '176'), ('2', '1', '36'), ('2', '1', '177'), ('2', '1', '178'), ('2', '1', '187'), ('2', '1', '179'), ('2', '1', '180'), ('2', '1', '181'), ('2', '1', '182'), ('2', '1', '183'), ('2', '1', '184'), ('2', '1', '185'), ('2', '1', '186'), ('2', '1', '188'), ('2', '1', '189'), ('2', '1', '190'), ('2', '1', '191'), ('2', '1', '192'), ('2', '1', '25'), ('2', '1', '37'), ('2', '1', '193'), ('2', '1', '194'), ('2', '1', '195'), ('2', '1', '30'), ('2', '1', '196'), ('2', '1', '28'), ('2', '1', '6'), ('2', '1', '197'), ('2', '1', '198'), ('2', '1', '7'), ('2', '1', '199'), ('2', '1', '200'), ('2', '1', '201'), ('2', '1', '18'), ('2', '1', '19'), ('2', '1', '202'), ('2', '1', '203'), ('2', '1', '204'), ('2', '1', '205'), ('2', '1', '206'), ('2', '1', '33'), ('2', '1', '207'), ('2', '1', '208'), ('2', '1', '209'), ('2', '1', '210'), ('2', '1', '211'), ('2', '1', '212'), ('2', '1', '213'), ('2', '1', '214'), ('2', '1', '215'), ('2', '1', '216'), ('2', '1', '217'), ('2', '1', '17'), ('2', '1', '21'), ('2', '1', '218'), ('2', '1', '219'), ('2', '1', '220'), ('2', '1', '107'), ('2', '1', '221'), ('2', '1', '245'), ('2', '1', '222'), ('2', '1', '223'), ('2', '1', '224'), ('2', '1', '225'), ('2', '1', '226'), ('2', '1', '227'), ('2', '1', '228'), ('2', '1', '229'), ('3', '1', '2'), ('3', '1', '3'), ('3', '1', '1'), ('3', '1', '19'), ('4', '1', '13'), ('5', '1', '3'), ('6', '1', '244'), ('6', '1', '231'), ('6', '1', '230'), ('6', '1', '38'), ('6', '1', '39'), ('6', '1', '40'), ('6', '1', '41'), ('6', '1', '42'), ('6', '1', '232'), ('6', '1', '43'), ('6', '1', '44'), ('6', '1', '45'), ('6', '1', '46'), ('6', '1', '24'), ('6', '1', '2'), ('6', '1', '47'), ('6', '1', '48'), ('6', '1', '49'), ('6', '1', '50'), ('6', '1', '51'), ('6', '1', '52'), ('6', '1', '3'), ('6', '1', '53'), ('6', '1', '54'), ('6', '1', '55'), ('6', '1', '56'), ('6', '1', '34'), ('6', '1', '233'), ('6', '1', '57'), ('6', '1', '234'), ('6', '1', '58'), ('6', '1', '235'), ('6', '1', '59'), ('6', '1', '236'), ('6', '1', '60'), ('6', '1', '61'), ('6', '1', '62'), ('6', '1', '63'), ('6', '1', '64'), ('6', '1', '4'), ('6', '1', '65'), ('6', '1', '237'), ('6', '1', '66'), ('6', '1', '67'), ('6', '1', '68'), ('6', '1', '5'), ('6', '1', '238'), ('6', '1', '239'), ('6', '1', '69'), ('6', '1', '70'), ('6', '1', '71'), ('6', '1', '72'), ('6', '1', '240'), ('6', '1', '73'), ('6', '1', '74'), ('6', '1', '75'), ('6', '1', '76'), ('6', '1', '16'), ('6', '1', '20'), ('6', '1', '1'), ('6', '1', '77'), ('6', '1', '78'), ('6', '1', '79'), ('6', '1', '80'), ('6', '1', '81'), ('6', '1', '82'), ('6', '1', '83'), ('6', '1', '84'), ('6', '1', '85'), ('6', '1', '86'), ('6', '1', '87'), ('6', '1', '88'), ('6', '1', '89'), ('6', '1', '90'), ('6', '1', '8'), ('6', '1', '241'), ('6', '1', '242'), ('6', '1', '243'), ('6', '1', '91'), ('6', '1', '92'), ('6', '1', '93'), ('6', '1', '94'), ('6', '1', '97'), ('6', '1', '9'), ('6', '1', '96'), ('6', '1', '95'), ('6', '1', '98'), ('6', '1', '99'), ('6', '1', '100'), ('6', '1', '101'), ('6', '1', '102'), ('6', '1', '103'), ('6', '1', '104'), ('6', '1', '105'), ('6', '1', '106'), ('6', '1', '108'), ('6', '1', '22'), ('6', '1', '143'), ('6', '1', '109'), ('6', '1', '110'), ('6', '1', '111'), ('6', '1', '112'), ('6', '1', '113'), ('6', '1', '26'), ('6', '1', '29'), ('6', '1', '10'), ('6', '1', '32'), ('6', '1', '115'), ('6', '1', '11'), ('6', '1', '116'), ('6', '1', '117'), ('6', '1', '118'), ('6', '1', '119'), ('6', '1', '120'), ('6', '1', '121'), ('6', '1', '122'), ('6', '1', '123'), ('6', '1', '124'), ('6', '1', '125'), ('6', '1', '126'), ('6', '1', '127'), ('6', '1', '128'), ('6', '1', '129'), ('6', '1', '130'), ('6', '1', '131'), ('6', '1', '12'), ('6', '1', '132'), ('6', '1', '133'), ('6', '1', '134'), ('6', '1', '135'), ('6', '1', '136'), ('6', '1', '137'), ('6', '1', '138'), ('6', '1', '139'), ('6', '1', '114'), ('6', '1', '140'), ('6', '1', '141'), ('6', '1', '142'), ('6', '1', '35'), ('6', '1', '144'), ('6', '1', '145'), ('6', '1', '146'), ('6', '1', '147'), ('6', '1', '148'), ('6', '1', '149'), ('6', '1', '150'), ('6', '1', '151'), ('6', '1', '152'), ('6', '1', '153'), ('6', '1', '154'), ('6', '1', '155'), ('6', '1', '13'), ('6', '1', '156'), ('6', '1', '157'), ('6', '1', '158'), ('6', '1', '27'), ('6', '1', '159'), ('6', '1', '160'), ('6', '1', '31'), ('6', '1', '161'), ('6', '1', '162'), ('6', '1', '163'), ('6', '1', '23'), ('6', '1', '246'), ('6', '1', '164'), ('6', '1', '165'), ('6', '1', '166'), ('6', '1', '167'), ('6', '1', '168'), ('6', '1', '169'), ('6', '1', '170'), ('6', '1', '171'), ('6', '1', '172'), ('6', '1', '173'), ('6', '1', '14'), ('6', '1', '15'), ('6', '1', '174'), ('6', '1', '175'), ('6', '1', '176'), ('6', '1', '36'), ('6', '1', '177'), ('6', '1', '178'), ('6', '1', '187'), ('6', '1', '179'), ('6', '1', '180'), ('6', '1', '181'), ('6', '1', '182'), ('6', '1', '183'), ('6', '1', '184'), ('6', '1', '185'), ('6', '1', '186'), ('6', '1', '188'), ('6', '1', '189'), ('6', '1', '190'), ('6', '1', '191'), ('6', '1', '192'), ('6', '1', '25'), ('6', '1', '37'), ('6', '1', '193'), ('6', '1', '194'), ('6', '1', '195'), ('6', '1', '30'), ('6', '1', '196'), ('6', '1', '28'), ('6', '1', '6'), ('6', '1', '197'), ('6', '1', '198'), ('6', '1', '7'), ('6', '1', '199'), ('6', '1', '200'), ('6', '1', '201'), ('6', '1', '18'), ('6', '1', '19'), ('6', '1', '202'), ('6', '1', '203'), ('6', '1', '204'), ('6', '1', '205'), ('6', '1', '206'), ('6', '1', '33'), ('6', '1', '207'), ('6', '1', '208'), ('6', '1', '209'), ('6', '1', '210'), ('6', '1', '211'), ('6', '1', '212'), ('6', '1', '213'), ('6', '1', '214'), ('6', '1', '215'), ('6', '1', '216'), ('6', '1', '217'), ('6', '1', '17'), ('6', '1', '21'), ('6', '1', '218'), ('6', '1', '219'), ('6', '1', '220'), ('6', '1', '107'), ('6', '1', '221'), ('6', '1', '245'), ('6', '1', '222'), ('6', '1', '223'), ('6', '1', '224'), ('6', '1', '225'), ('6', '1', '226'), ('6', '1', '227'), ('6', '1', '228'), ('6', '1', '229'), ('7', '1', '44'), ('7', '1', '2'), ('7', '1', '3'), ('7', '1', '4'), ('7', '1', '74'), ('7', '1', '76'), ('7', '1', '16'), ('7', '1', '20'), ('7', '1', '1'), ('7', '1', '8'), ('7', '1', '9'), ('7', '1', '143'), ('7', '1', '26'), ('7', '1', '10'), ('7', '1', '125'), ('7', '1', '12'), ('7', '1', '139'), ('7', '1', '145'), ('7', '1', '13'), ('7', '1', '23'), ('7', '1', '14'), ('7', '1', '15'), ('7', '1', '36'), ('7', '1', '37'), ('7', '1', '193'), ('7', '1', '6'), ('7', '1', '7'), ('7', '1', '18'), ('7', '1', '19'), ('7', '1', '211'), ('7', '1', '17'), ('7', '1', '21')

 

 

at line 635 in file classes/db/Db.php

 

629.             WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '

 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);

630.         }

631.         else if (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))

632.         {

633.             if ($sql)

634.                 throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');

635.             throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());

636.         }

637.     }

638.

639.     /**

 

    DbCore->displayError - [line 325 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

    DbCore->query - [line 609 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

    DbCore->q - [line 390 - classes/db/Db.php] - [2 Arguments]

    DbCore->insert - [line 910 - modules/idealcheckout/idealcheckout.php] - [2 Arguments]

    Idealcheckout->installDB - [line 673 - modules/idealcheckout/idealcheckout.php]

    Idealcheckout->install - [line 805 - controllers/admin/AdminModulesController.php]

    AdminModulesControllerCore->postProcessCallback - [line 1045 - controllers/admin/AdminModulesController.php]

    AdminModulesControllerCore->postProcess - [line 171 - classes/controller/Controller.php]

    ControllerCore->run - [line 324 - override/classes/Dispatcher.php]

    Dispatcher->dispatch_16 - [line 37 - override/classes/Dispatcher.php]

    Dispatcher->dispatch - [line 54 - admin/index.php]

Peter, de juiste procedure om de Dutch checkout (idealcheckout) module 'opnieuw' te installeren is door alle 'ps_idealcheckout' gerelateerde tabellen uit de database te verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Aangezien je vrij druk zit met 'eigen tijd' en maatwerkopdrachten, is het misschien een idee om dit gehele ding richting Github te knallen, zodat mensen met PS ervaring (moi included) hier eens vrijblijvend naar kunnen kijken?

 

Ik heb deze module ook nodig voor mijn klant(en), en wil best tijd investeren om dit enigszins werkbaar te maken. Mét je toestemming wil ook ik deze github Repo wel opzetten?

 

Op die manier krijgen we (als goedwillenden) een centraal punt om bugs, issues, en fixes voor te stellen - lijkt me handiger dan hier 13 pagina's met forumreplies door te zoeken :-)

 

Let me know what you think!

Link to comment
Share on other sites

Aangezien je vrij druk zit met 'eigen tijd' en maatwerkopdrachten, is het misschien een idee om dit gehele ding richting Github te knallen, zodat mensen met PS ervaring (moi included) hier eens vrijblijvend naar kunnen kijken?

 

Ik heb deze module ook nodig voor mijn klant(en), en wil best tijd investeren om dit enigszins werkbaar te maken. Mét je toestemming wil ook ik deze github Repo wel opzetten?

 

Op die manier krijgen we (als goedwillenden) een centraal punt om bugs, issues, en fixes voor te stellen - lijkt me handiger dan hier 13 pagina's met forumreplies door te zoeken :-)

 

Let me know what you think!

Goed plan. Ik zal zsm de repo opzetten en tevens de laatste wijzigingen voor de nieuwe versie er bij zetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

<?php

    // MySQL Server/Host
    $aSettings['host'] = 'localhost';

    // MySQL Username
    $aSettings['user'] = '';

    // MySQL Password
    $aSettings['pass'] = '';

    // MySQL Database name
    $aSettings['name'] = '';

    // MySQL Table Prefix
    $aSettings['prefix'] = '';

    // MySQL Engine (MySQL or MySQLi)
    $aSettings['type'] = 'mysql';

?>

 

Eeen hele grote noob vraag, maar hoe kom ik aan deze gegevens? ik weet echt niet waar ik moet kijken in phpmyadmin.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...