Jump to content

Ideal Checkout Plugin Tbv Prestashop V.1.5.x


Recommended Posts

Hallo,

 

allereerst Scorpionsworld verschrikkelijk bedankt voor het oppakken van deze module, en het aanpassen voor 1.5.x..

Echter krijg ik een hele rare foutmelding, als de klant de betaling afrond, en op verder klikt dan komt de betaling niet "aan" of "door" in de shop, bedrag echter wel bij klant van Ideal afgeschreven .. Klant komt wel op de shop pagina terug maar met de volgende fout:

  1. modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php
     
    LINE: 360

  2. Invalid return request.

Iemand enig idee? ik kom er niet meer uit even

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

allereerst Scorpionsworld verschrikkelijk bedankt voor het oppakken van deze module, en het aanpassen voor 1.5.x..

Echter krijg ik een hele rare foutmelding, als de klant de betaling afrond, en op verder klikt dan komt de betaling niet "aan" of "door" in de shop, bedrag echter wel bij klant van Ideal afgeschreven .. Klant komt wel op de shop pagina terug maar met de volgende fout:

  1. modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php
     
    LINE: 360

  2. Invalid return request.

Iemand enig idee? ik kom er niet meer uit even

Dank voor je feedback. Van welke payment service provider en welke betaalmethode is deze foutmelding?

Ik hoop trouwens niet dat je dit ongetest in een productie-omgeving hebt geactiveerd, zou goed kunnen dat er nog wat bugs in de module zitten.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dat was ik even vergeten.. Rabobank Ideal en met Ideal betaling

Live omgeving met test klant omdat de test omgeving niet wilde vanmiddag, staat weer uit uiteraard :)

ging ook maar om totaal 2 euro .. aparte is ook, na controle net, dat het geld wel op de rekening, aan ideal gekoppeld, binnen is

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dat was ik even vergeten.. Rabobank Ideal en met Ideal betaling

Live omgeving met test klant omdat de test omgeving niet wilde vanmiddag, staat weer uit uiteraard :)

ging ook maar om totaal 2 euro .. aparte is ook, na controle net, dat het geld wel op de rekening, aan ideal gekoppeld, binnen is

Bedankt voor de feedback, ik ga dit meenemen in de debugronde.
Link to comment
Share on other sites

Hey Scorpion,

Allereerst bedankt voor al je werk tot nu toe.

Creditcard payment lijkt te werken alleen ik krijg Ideal niet werkend?

Ik word ipv naar de payment provider doorverwezen naar een blanco pagina.

Mijn payment provider is targetpay. De oude plugin werkte wel gewoon, enig idee wat hier misgaat?

Link to comment
Share on other sites

Hey Scorpion,

Allereerst bedankt voor al je werk tot nu toe.

Creditcard payment lijkt te werken alleen ik krijg Ideal niet werkend?

Ik word ipv naar de payment provider doorverwezen naar een blanco pagina.

Mijn payment provider is targetpay. De oude plugin werkte wel gewoon, enig idee wat hier misgaat?

Bedankt voor het testen :)

Ik zal eens onderzoeken wat er met de Targetpay redirect misgaat. Kun je mij misschien vertellen op welke URL de iDeal transactie blijft hangen?

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de mooie update! Gaan wij zeker gebruiken.

 

Ik heb je een PM gestuurd; over een heel ander onderwerp. Ik zag dat je deze nog niet geopend had dus ik vroeg mij af of je PM's wellicht uitgeschakeld hebt? Wij zouden graag in contact met je komen. Alvast bedankt en we zien je reactie tegemoet.

Guus

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpionsworld,

 

Onwijs bedankt voor alle tijd en moeite die je hier in steekt. Ik lees dat de plugin net klaar is en verschillende gateways nog niet goed zijn getest. Ik heb je plugin geprobeerd in combinatie met Mollie. Ik blijf hangen op de pagina 'Ik bevestig mijn bestelling'. Wanneer ik hier op klik komt er een extra "#" achter het adres: "<adres>/module/idealcheckout/payment?action=ideal#", echter verder gebeurt er niks. Klik ik nog een keer dan krijg ik de melding dat er al een order bestaat voor dit winkelwagentje. In de backoffice zie ik inderdaad dat de order is aangemaakt en de status "Wachtend op ideal betaling" heeft. In Mollie zie ik geen enkel spoor van de betaling. Ook het error_log geeft niks terug.

 

Ik heb hiervoor eerst de plugin van 'ideal-checkout.nl' geïnstalleerd, simpelweg omdat ik niet wist dat deze module er ook was. Nadat ik dit topic heb doorgenomen heb ik de bestanden van die plugin verwijderd, echter wist ik niet precies welke wijzigingen er in de database waren gemaakt dus daar ben ik van af gebleven.

 

Weet jij toevallig waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

 

Mike

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpionsworld,

 

Onwijs bedankt voor alle tijd en moeite die je hier in steekt. Ik lees dat de plugin net klaar is en verschillende gateways nog niet goed zijn getest. Ik heb je plugin geprobeerd in combinatie met Mollie. Ik blijf hangen op de pagina 'Ik bevestig mijn bestelling'. Wanneer ik hier op klik komt er een extra "#" achter het adres: "<adres>/module/idealcheckout/payment?action=ideal#", echter verder gebeurt er niks. Klik ik nog een keer dan krijg ik de melding dat er al een order bestaat voor dit winkelwagentje. In de backoffice zie ik inderdaad dat de order is aangemaakt en de status "Wachtend op ideal betaling" heeft. In Mollie zie ik geen enkel spoor van de betaling. Ook het error_log geeft niks terug.

 

Ik heb hiervoor eerst de plugin van 'ideal-checkout.nl' geïnstalleerd, simpelweg omdat ik niet wist dat deze module er ook was. Nadat ik dit topic heb doorgenomen heb ik de bestanden van die plugin verwijderd, echter wist ik niet precies welke wijzigingen er in de database waren gemaakt dus daar ben ik van af gebleven.

 

Weet jij toevallig waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

 

Mike

Ga ik uitzoeken, waarschijnlijk toch nog een bug in de mollie gateway variant van de module die niet goed redirect van paymentsetup naar transaction.

(Voorziet al weer een 1.0.3 update :P )

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de mooie update! Gaan wij zeker gebruiken.

 

Ik heb je een PM gestuurd; over een heel ander onderwerp. Ik zag dat je deze nog niet geopend had dus ik vroeg mij af of je PM's wellicht uitgeschakeld hebt? Wij zouden graag in contact met je komen. Alvast bedankt en we zien je reactie tegemoet.

Guus

Dag Guus, ik heb de PM wel degelijk gezien daar deze ook in mijn mail terecht komen.

Ik heb de PM hier nog niet geopend daar ik de afgelopen tijd weinig tijd heb doorgebracht op het forum zelf ivm werkgerelateerde studieactiviteiten. Ik zal zo even telefonisch contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Link to comment
Share on other sites

Scorpion,

 

Goed bezig met weer een nieuwe update!

 

Zojuist maar even weer getest, en ik kom nu inderdaad op de betaalpagina uit en kan een betaling verrichten. Echter, wanneer ik terugkeer naar mijn site middels de /module/idealcheckout/return pagina, krijg ik een compleet screwed up pagina..

 

Hij echo'ed volgens mij een deel van het script op de pagina.

 

Zie bijlage.

 

 

De volgende code zie ik zowieso linksbovenin beeld.

 

Post values: Array
(
   [Data] => amount=100|captureDay=0|captureMode=AUTHOR_CAPTURE|currencyCode=978|merchantId=22**|orderId=13|transactionDateTime=2013-03-14T21:06:55+01:00|transactionReference=13n7|keyVersion=1|paymentMeanBrand=IDEAL|paymentMeanType=CREDIT_TRANSFER|responseCode=17
   [interfaceVersion] => HP_1.0
   [Encode] => UTF-8
   [seal] => ***
)
Get values: Array
(
   [module] => idealcheckout
   [controller] => return
   [fc] => module

 

 

Nogmaals bedankt voor het goede werk, en op naar de volgende update! ;)

 

Groeten,

 

Patrick

post-48076-0-52371000-1363291858_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Scorpion,

 

Goed bezig met weer een nieuwe update!

 

Zojuist maar even weer getest, en ik kom nu inderdaad op de betaalpagina uit en kan een betaling verrichten. Echter, wanneer ik terugkeer naar mijn site middels de /module/idealcheckout/return pagina, krijg ik een compleet screwed up pagina..

 

Hij echo'ed volgens mij een deel van het script op de pagina.

 

Zie bijlage.

 

 

De volgende code zie ik zowieso linksbovenin beeld.

 

Post values: Array
(
[Data] => amount=100|captureDay=0|captureMode=AUTHOR_CAPTURE|currencyCode=978|merchantId=22**|orderId=13|transactionDateTime=2013-03-14T21:06:55+01:00|transactionReference=13n7|keyVersion=1|paymentMeanBrand=IDEAL|paymentMeanType=CREDIT_TRANSFER|responseCode=17
[interfaceVersion] => HP_1.0
[Encode] => UTF-8
[seal] => ***
)
Get values: Array
(
[module] => idealcheckout
[controller] => return
[fc] => module

 

 

Nogmaals bedankt voor het goede werk, en op naar de volgende update! ;)

 

Groeten,

 

Patrick

Je hebt de uiteindelijke betaling geannuleerd? Dan klopt het redelijk, maar zo te zien heb ik een test-controle echootje vergeten te verwijderen/uitcommenten :P

Dit is even snel te verhelpen door in /modules/idealcheckout/controllers/front/return.php de regels 74 en 75


print('<pre>Post values: ');print_r($_POST);print('<br>');
print('Get values: ');print_r($_GET);print('<br><hr><br>');

te verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpion,

 

Vraagje, bestaat er voor deze plugin ook een testpagina om de testbetalingen van te doen? Of moet ik zelf even wat producten met de diverse prijzen aanmaken?

 

Ik heb die producten aangemaakt en ben aan het testen, maar krijg bij de eerste betaling de volgende melding:

 

'Cannot sign message'

 

De url die dan weergegeven wordt is:

 

mijndomeinnaam/index.php?action=ideal&fc=module&module=idealcheckout&controller=payment

 

Doe ik iets fout?

 

Groet,

 

Marco

Edited by dekarperboer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je hebt de uiteindelijke betaling geannuleerd? Dan klopt het redelijk, maar zo te zien heb ik een test-controle echootje vergeten te verwijderen/uitcommenten :P

Dit is even snel te verhelpen door in /modules/idealcheckout/controllers/front/return.php de regels 74 en 75


print('<pre>Post values: ');print_r($_POST);print('<br>');
print('Get values: ');print_r($_GET);print('<br><hr><br>');

te verwijderen.

 

Klopt helemaal, ik krijg nu een nette pagina te zien.

 

Alleen werkt de "test" omgeving niet meer, wanneer ik deze op JA zet, en mijn test gegevens invoer kom ik alsnog op de daadwerkelijke betaalpagina. Dit is toch niet de bedoeling?

 

Voor rabo omnikassa is de test url een andere dan de live url, ik neem aan dat deze ergens gespecificeerd staat?

 

Live url:

https://payment-webinit.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet

 

Test url:

https://payment-webinit.simu.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpion,

 

Vraagje, bestaat er voor deze plugin ook een testpagina om de testbetalingen van te doen? Of moet ik zelf even wat producten met de diverse prijzen aanmaken?

 

Ik heb die producten aangemaakt en ben aan het testen, maar krijg bij de eerste betaling de volgende melding:

 

'Cannot sign message'

 

De url die dan weergegeven wordt is:

 

mijndomeinnaam/index.php?action=ideal&fc=module&module=idealcheckout&controller=payment

 

Doe ik iets fout?

 

Groet,

 

Marco

Welke gateway/isp?
Link to comment
Share on other sites

Scorpion, vandaag even getest met Ideal Lite van de rabobank, wanneer ik in de winkelwagen op "ik bevestig mijn bestelling" druk, kom ik op een 500 foutpagina uit.

 

De order staat echter wel als "wachtend op ideal betaling" in prestashop.

 

zie bijlage.

post-48076-0-34378300-1363519647_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Op het moment werkt de 'oude' module van ideal-checkout.nl nog prima. De module van scorpion is nog in zijn 'testfase' en heeft nog een paar kleine kinderziektes.

 

Zo gebruik ik zelf ook nog de 'oude' module, en ben ik aan het testen met de nieuwe. De module van scorpion is wel een grote vooruitgang, je hebt alle-in-een en niet meer 6 verschillende modules.

 

Updaten naar de nieuwe module van scorpion is trouwens erg eenvoudig, dus mocht die stabiel zijn kun je altijd alsnog wisselen :)

Edited by patrickvbw (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Scorpion, vandaag even getest met Ideal Lite van de rabobank, wanneer ik in de winkelwagen op "ik bevestig mijn bestelling" druk, kom ik op een 500 foutpagina uit.

 

De order staat echter wel als "wachtend op ideal betaling" in prestashop.

 

zie bijlage.

Thanks. staat weer genoteerd voor debuggen
Link to comment
Share on other sites

Goed, ben er achter dat ik de private key en certificate niet goed gemaakt had... Alleen krijg ik nu de volgende foutmelding:

 

Er is 1 fout[list=1]
[*]array ( 0 => array ( 'desc' => 'iDEAL 3.3.1 Error - The iDEAL Simulator has no support for iDEAL 3.3.1 yet.
This will be available soon.', 'code' => 'XX0001', 'file' => '/mijneigenmappen/modules/idealcheckout/gateways/ideal-
professional-v3/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 477, ), 1 => array ( 'desc' => 'Cannot find in XML response.',
'code' => '', 'file' => '/mijneigenmappen/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional-v3/idealprofessional.cls.5.php',
'line' => 529, ), )
[/list]

 

Nou ben ik aan het testen in een testomgeving, dus niet op de werkelijke domeinnaam. Daar draait al een tijdelijke webshop die al iDeal accepteert. De vraag is of ik nu kan gaan testen via de iDeal test omgeving van ING vanaf de testomgeving?

 

Dat dit niet schadelijk is voor de live omgeving?

 

Ik hoor het graag als iemand het antwoord heeft...

 

Groet,

 

Marco

Link to comment
Share on other sites

Niemand die hier een idee voor heeft?

 

Andere vraag, kan ik met deze plugin zo met iDeal v3 starten? Of moeten er dan nog andere bestanden bij?

 

Ik weet dat de ING een iDeal_v3.cer heeft, en ik neem aan dat die in de map met certificaten moet...

 

Weet iemand hoe het moet als ik op een gegeven moment over wil op een beveiligde SSL verbinding?

 

Groet,

 

Marco

Link to comment
Share on other sites

Niemand die hier een idee voor heeft?

 

Andere vraag, kan ik met deze plugin zo met iDeal v3 starten? Of moeten er dan nog andere bestanden bij?

 

Ik weet dat de ING een iDeal_v3.cer heeft, en ik neem aan dat die in de map met certificaten moet...

 

Weet iemand hoe het moet als ik op een gegeven moment over wil op een beveiligde SSL verbinding?

 

Groet,

 

Marco

Als de ING een v3 certificaat heeft en je upload deze naar /modules/idealcheckout/certificates en je geeft dit op als certificaat bestandsnaam in de config kun je gewoon de v3 gebruiken, afgezien van de huidige bugs die ik er nog uit moet halen is de module reeds iDeal v3 gereed
Link to comment
Share on other sites

Dag Guus, ik heb de PM wel degelijk gezien daar deze ook in mijn mail terecht komen.

Ik heb de PM hier nog niet geopend daar ik de afgelopen tijd weinig tijd heb doorgebracht op het forum zelf ivm werkgerelateerde studieactiviteiten. Ik zal zo even telefonisch contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

 

We zijn inmiddels een week verder maar ik heb helaas nog niks gehoord/vernomen. Zal je even contact op willen nemen? Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

We zijn inmiddels een week verder maar ik heb helaas nog niks gehoord/vernomen. Zal je even contact op willen nemen? Alvast bedankt.

Excuus maar het komt er maar niet van. Ik kan wel van alles op gaan noemen, maar feit is dat m'n tijd nogal word opgeslokt door werk(fulltime baan naast het Prestashop gebeuren), studie en gezin. Het is dus ook maar de vraag in hoeverre ik je van dienst kan zijn.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Werkt de module voor PS 1.5.4?

Ik gebruik Sisow en krijg een foutmelding bij een testbetaling met Paypal. (bijlage Paypal_test) Verder komt bij een testbetaling met iDeal eerst een venster met daarin een URL en niet meteen het scherm van de bank. (bijlage iDeal_test) Is dit omdat ik in de test-omgeving zit?

 

De module van Sisow werkt overigens niet met PS 1.5.4. Volgens Sisow zit er een bug in PS 1.5.4 waardoor hun module niet werkt...

post-197800-0-62508700-1364548949_thumb.jpg

post-197800-0-53094700-1364548954_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dag,

 

Regelmatig gebeurd het dat een betaling wel gelukt is maar de bestelling niet verschijnt in mijn back-end,

vroeger zag ik dan iDEAL-pending bestellingen maar ook die zie ik nooit meer.

Ik gebruik versie 1.5.0

 

Kan ik ergens instellen dat deze bestellingen wel geregisteerd worden?

Link to comment
Share on other sites

Ook bij ons komt het voor dat een bestelling wordt voldaan via iDEAL en de bestelling niet verschijnt in het order overzicht.

 

Van de iDEAL desk komt (in ons geval) een melding dat een bepaalde transaktie niet (goed) is verwerkt. Deze triggert volgende actie: In Prestashop 1.5 zit onder tap 'klanten' , de optie 'winkelwagens'. Een overzicht winkelwagens die in Prestashop niet zijn omgezet naar een bestelling. De foutmelding van de iDEAL desk, tijd en bedrag helpt om de winkelwagen te identificeren die niet is omgezet naar een order. Merk op dat het bedrag in de winkelwagen inclusief BTW, zonder verzendkosten, is.

 

Als de winkelwagen niet werd omgezet naar een bestelling kun je dat alsnog doen waarbij de de betaalstatus kunt aangeven. Door de omzetting naar bestelling wordt ook de voorraad correct bijgewerkt.

 

Wij vermoeden dat de koppeling tussen Prestashop en/of iDEAL / bank niet altijd goed loopt waardoor de betaalstatus niet goed wordt verwerkt.

Link to comment
Share on other sites

Dag,

 

Regelmatig gebeurd het dat een betaling wel gelukt is maar de bestelling niet verschijnt in mijn back-end,

vroeger zag ik dan iDEAL-pending bestellingen maar ook die zie ik nooit meer.

Ik gebruik versie 1.5.0

 

Kan ik ergens instellen dat deze bestellingen wel geregisteerd worden?

Dat hangt een beetje af van de methode die word gebruikt voor het omzetten van de cart naar de order tijdens de checkout. De meeste checkout modules gaan er vanuit dat de klant eerst moet terugkeren naar de shop met een gevalideerde betaling alvorens de cart word omgezet in een order (status betaald). Sommige modules werken met het principe van een cart omzetten in een order met status wachtend op betaling alvorens de klant te routeren naar een betaalgateway.

Probleem met de eerstgenoemde methode is dus dat een klant het scherm sluit alvorens terug te keren op de shop, heeft wel betaald maar de cart word niet omgezet in een order.

Deze module, die nog in ontwikkeling is en helaas nog niet bugvrij is, gebruikt de tweede methode. klant bevestigd de order, cart word omgezet in een order met status wachtend op betaling, klant word gerouteerd naar betalingsgateway en komt na betaling al dan niet terug op de shop waarna de status word omgezet in status betaald (indien return waarde in orde is).

 

Ik ben nog druk aan het testen en debuggen om de laatste foutjes uit de gateways weg te krijgen, loop alleen wat achter op schema, waarna ik kan gaan testen op 1.5.4

Link to comment
Share on other sites

Hallo Scorpion,

 

Zitten er ook bugs in de afhandeling als ik via Targetpay ga laten betalen?

 

Die zijn namelijk stukken goedkoper dan de bank zelf en ik wil eigenlijk via hen de betalingen laten lopen...

Zou goed kunnen dat ook de Targetpay gateway nog bugs bevat. Ik probeer tijdens het debuggen zoveel mogelijk alle gateways gelijk te trekken wat aanpassingen betreft, maar sommige gateways zijn vrij specifiek waardoor dat niet gaat.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo, ik ben al een poosje bezig met een webshop te maken voor een vriendin. Nu heb ik de vorige plug in van Ideal geinstalleerd ( de header-en footer versie). Maar; ik krijg nu deze melding;

ERROR: No connection could be made because the target machine actively refused it.

 

FILE: E:\horsecomplete.nl\wwwroot\idealcheckout\includes\init.php

 

LINE: 40

Ik heb in die file gekeken; er wordt daar naar allerlei db gegevens gevraagd. Moet dat daar ingevuld zijn , of gaat het dan op een andere plek mis?

Wat ik zowiezo al vreemd vind is dat er geen installatiescript oid gedraaid hoeft te worden? Of heb ik nu een stap gemist?

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik ben al een poosje bezig met een webshop te maken voor een vriendin. Nu heb ik de vorige plug in van Ideal geinstalleerd ( de header-en footer versie). Maar; ik krijg nu deze melding;

ERROR: No connection could be made because the target machine actively refused it.

 

FILE: E:\horsecomplete.nl\wwwroot\idealcheckout\includes\init.php

 

LINE: 40

Ik heb in die file gekeken; er wordt daar naar allerlei db gegevens gevraagd. Moet dat daar ingevuld zijn , of gaat het dan op een andere plek mis?

Wat ik zowiezo al vreemd vind is dat er geen installatiescript oid gedraaid hoeft te worden? Of heb ik nu een stap gemist?

Probleem zit zo te zien in de database configuratie. Wat staat er in /idealcheckout/configuration/database.php? (verwijder wel even het db wachtwoord voordat je de inhoud hier post)
Link to comment
Share on other sites

Ik voel me ontzettend dom.. Enige excuus is dat ik nergens heb gelezen dat dit ingevuld moest worden, en de oude installatie guidelines kon ik hier niet vinden. Anyway, laat ik beginnen dat in te vullen, staat allemaal op default:-)

Link to comment
Share on other sites

Ik voel me ontzettend dom.. Enige excuus is dat ik nergens heb gelezen dat dit ingevuld moest worden, en de oude installatie guidelines kon ik hier niet vinden. Anyway, laat ik beginnen dat in te vullen, staat allemaal op default:-)

Grote kans dat daarmee ook je probleem word opgelost :)
Link to comment
Share on other sites

Hoi scorpionsworld,

 

Allereerst bedankt voor al je werk so far, de module lijkt goed in elkaar te zitten. Ik heb weinig ervaring met Prestashop en de eerdere versie van deze module maar kan me vaag herinneren dat alleen het configureren daarvan al flink wat meer acties vereiste dan de huidige versie!

 

Ik gebruik de ING Advanced gateway en krijg de volgende foutmelding wanneer ik (in de testomgeving) probeer af te rekenen met iDeal.

 

Er is 1 fout
  • array ( 0 => array ( 'desc' => 'Mandatory value missing - Field generating error: subID', 'code' => 'IX1600', 'file' => '/home/.../public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional-v3/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 477, ), 1 => array ( 'desc' => 'Cannot find in XML response.', 'code' => '', 'file' => '/home/.../public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional-v3/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 529, ), )

 

De subID van ING Advanced is standaard 0, dit heb ik dus ook ingevuld bij de configuratie. Enig idee wat ik aan deze fout kan doen? Alvast bedankt voor je hulp!

Link to comment
Share on other sites

Hoi scorpionsworld,

 

Allereerst bedankt voor al je werk so far, de module lijkt goed in elkaar te zitten. Ik heb weinig ervaring met Prestashop en de eerdere versie van deze module maar kan me vaag herinneren dat alleen het configureren daarvan al flink wat meer acties vereiste dan de huidige versie!

 

Ik gebruik de ING Advanced gateway en krijg de volgende foutmelding wanneer ik (in de testomgeving) probeer af te rekenen met iDeal.

 

 

 

De subID van ING Advanced is standaard 0, dit heb ik dus ook ingevuld bij de configuratie. Enig idee wat ik aan deze fout kan doen? Alvast bedankt voor je hulp!

Even wachten op de update. Neem dit even mee in de volgende release. dank voor het testen.

Ben nu, eindelijk, de laatste puntjes op de i aan het zetten voor release 1.0.3

Link to comment
Share on other sites

Module update: Zie openingspost

Changelog:

  • Diverse bugjes in alle gateways weggewerkt aan de hand van de gegeven feedback
  • Bug met Sisow Paypal issuer id opgelost
  • Probleem met Ideal Sub ID (o.a. ING Advanced) opgelost. Betrof configuratie bug.

Happy debugging ^_^

NB: In de volgende update komt er een extra configuratie tabje voor landen en valuta restrictie per betaalmethode daar dit niet via de reguliere methode ingesteld kan worden.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpion,

 

Ik krijg onderstaande error bij een Targetpay iDeal betaling:

 

Invalid response from TargetPay server
SE2700 Invalid electronic signature

 

Ik weet niet wat er dan mis is, maar betalen kan niet. Enig idee wat ik moet aanpassen om dit wel werkend te krijgen?

Link to comment
Share on other sites

Hi Scorpion, Ik krijg onderstaande error bij een Targetpay iDeal betaling:
 Invalid response from TargetPay server SE2700 Invalid electronic signature 

Ik weet niet wat er dan mis is, maar betalen kan niet. Enig idee wat ik moet aanpassen om dit wel werkend te krijgen?

De foutcode geeft aan: Ongeldige digitale handtekening.

Heb je de module soms getest in een testomgeving op een subdomein en de certificaten e.d. overgenomen van de productie-omgeving?

Link to comment
Share on other sites

Het gaat inderdaad vanaf een testdomein. Ik heb daar echter een sub-account voor aangemaakt. Maar misschien dat ik dat niet op de juiste manier doe...

 

--EDIT--

 

In de tussentijd heb ik met Targetpay gebeld en zij geven aan dat ik de gegevens voor de Sublayout goed heb ingevuld en dat dit niet het probleem zou moeten mogen geven dat ik nu heb.

 

Wat zij graag willen weten is hoe hun iDeal url (https: / / www.targetpay.com/ideal/start) wordt aangeroepen vanuit de module.

 

Is het mogeljik om dat script inzichtelijk te krijgen, zodat ik dit naar hen toe kan mailen, hoe dat gaat? Zij gaan dan zelf even testen wat er misgaat...

 

Hoor het wel...

Edited by dekarperboer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nah, ik heb gezocht naar de url en die kwam alleen in dat document voor... Dus die heb ik naar ze doorgezet. Toen heb ik in de bijlage ook de module er maar bij gedaan voor het gemak.

 

Zit ook een beetje in een rush namelijk om een website online te gaan krijgen en dus dacht ik dat dit de kortste weg was...

Link to comment
Share on other sites

Nah, ik heb gezocht naar de url en die kwam alleen in dat document voor... Dus die heb ik naar ze doorgezet. Toen heb ik in de bijlage ook de module er maar bij gedaan voor het gemak.

 

Zit ook een beetje in een rush namelijk om een website online te gaan krijgen en dus dacht ik dat dit de kortste weg was...

Als je in een rush zit zou ik je aanraden nog niet deze module te gebruiken :unsure:

Ik zou heel graag een bugvrije release willen uitbrengen maar kan amper iets testen waar het om de gateways zelf gaat.

Link to comment
Share on other sites

Als je in een rush zit zou ik je aanraden nog niet deze module te gebruiken :unsure:

Ik zou heel graag een bugvrije release willen uitbrengen maar kan amper iets testen waar het om de gateways zelf gaat.

 

Welke mogelijkheden zijn er dan qua iDeal module? Die goed werkt?

Link to comment
Share on other sites

Is het de bedoeling om op deze manier eventuele fouten te melden? Zo niet excuses.

 

Ik heb de Sisow provider ingesteld. Als ik zowel via de module als via het sisow profiel de test modus heb ingeschakeld lijkt dit niet te werken.

 

Ook krijg ik de volgende foutmelding op het moment dat ik een betaling annuleer en deze probeer af te maken met het verder knopje:

Er is 1 fout


  • Invalid transaction request.Issuer missing

Link to comment
Share on other sites

Hallo scorpionsworld,

Ik krijg de volgende foutmelding,ik heb de certificaten netjes in de map /modules/idealcheckout/certificates/

gezet en de private.cer geupload naar zowel het test als het productie dashboard.

Ik werk met ING iDeal Advanched. Heb in de backend alles geconfigureerd , Merchant ID, Subid, Private Key Pass, Private Key File, Private Certificate File , iDEAL Versie V2

 

 

Hij staat in de Testomgeving:

Er is 1 fout

  • array ( 0 => array ( 'desc' => 'Unknown aquirer. Please use "Rabobank", "ING Bank", "ABN Amro", "Mollie" or "Simulator".', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 241, ), 1 => array ( 'desc' => 'Setting sSecurePath was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), 2 => array ( 'desc' => 'Setting sPublicCertificateFile was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), 3 => array ( 'desc' => 'Setting sAquirerUrl was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), )
     
    Weet jij wat er aan de hand is.

Link to comment
Share on other sites

 

Hallo scorpionsworld,

Ik krijg de volgende foutmelding,ik heb de certificaten netjes in de map /modules/idealcheckout/certificates/

gezet en de private.cer geupload naar zowel het test als het productie dashboard.

Ik werk met ING iDeal Advanched. Heb in de backend alles geconfigureerd , Merchant ID, Subid, Private Key Pass, Private Key File, Private Certificate File , iDEAL Versie V2

 

 

Hij staat in de Testomgeving:

Er is 1 fout

  • array ( 0 => array ( 'desc' => 'Unknown aquirer. Please use "Rabobank", "ING Bank", "ABN Amro", "Mollie" or "Simulator".', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 241, ), 1 => array ( 'desc' => 'Setting sSecurePath was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), 2 => array ( 'desc' => 'Setting sPublicCertificateFile was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), 3 => array ( 'desc' => 'Setting sAquirerUrl was not configurated.', 'code' => false, 'file' => '/home/XXXX/domains/XXXX/public_html/modules/idealcheckout/gateways/ideal-professional/idealprofessional.cls.5.php', 'line' => 278, ), )
     
    Weet jij wat er aan de hand is.

Niet helemaal, maar blijkbaar staat er nog een flinke bug in de idealprofessional gateway waar ik naar moet kijken. Bedankt voor het testen, ik neem de foutmelding weer mee.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik was zelf met deze module bezig geweest, maar kreeg het niet aan de praat. Ben toen http://www.ideal-simulator.nl gaan testen.

 

Hier vond ik een fout op regel 28 van gateway.cls.5.php in de map ideal-professional-v3

 

if( empty($_POST['issuer_id']) || empty($_GET['order_id']) || empty($_GET['order_code']))

 

Moet zijn if( empty($_GET['order_id']) || empty($_GET['order_code']))

 

issuer_id is de gekozen bank, en die wordt pas op regel 113 gekozen en is dus altijd leeg op regel 28.

 

Misschien ook bij jouw harry1970.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik was zelf met deze module bezig geweest, maar kreeg het niet aan de praat. Ben toen http://www.ideal-simulator.nl gaan testen.

 

Hier vond ik een fout op regel 28 van gateway.cls.5.php in de map ideal-professional-v3

 

if( empty($_POST['issuer_id']) || empty($_GET['order_id']) || empty($_GET['order_code']))

 

Moet zijn if( empty($_GET['order_id']) || empty($_GET['order_code']))

 

issuer_id is de gekozen bank, en die wordt pas op regel 113 gekozen en is dus altijd leeg op regel 28.

 

Misschien ook bij jouw harry1970.

Bedankt voor het debuggen, ga dit even meenemen in de volgende release :)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hello Scorpio,

 

Ik ben net bezig met je module en wil Targetpay gebruiken.

De module van idealplugins.nl verkregen via Targetpay site doet het ook al niet en die van jou ziet er wel heel flitsend uit met al die mogelijkheden.

 

Maar Idealcheckout 1.0.3 krijg ik niet werkend. Draait op een testserver i.c.m. PS 1.5.4.1

Ik kan tijdens de checkout in stap 5 wel ideal of CC kiezen, maar dan vindt het payment script de Gateway klasse niet zegt hij:

 

"Fatal error: Class 'Gateway' not found in /volume1/web/test/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148"

 

Enig idee of heeft iemand anders ervaring?

Edited by Bas J. (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik wil graag Ideal icm Mollie installeren in mijn 1.5.4.1 versie maar vroeg me af of iemand van jullie misschien weet of de module van ideal-checkout.nl ook goed werkt voor deze Prestashop versie? Ik kon op hun site geen contact info vinden dus kan ze geen mail sturen met deze vraag.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Allemaal

 

Ik ben Roberto

 

medewerker van iDEAL Checkout.

 

Mocht u problemen hebben met installaties of eventuele vragen hebben zijn we natuurlijk gewoon beschikbaar voor support.

 

U Kunt ons een mail sturen op [email protected] of u kunt bellen op nummer 06-14707337.

 

Ik help u natuurlijk graag mocht u vragen hebben.

 

mvg

 

 

Roberto S Doekhi

 

iDEAL Checkout

06-14707337

[email protected]

 

www.ideal-checkout.nl

www.ideal-simulator.nl

Edited by iDEAL Checkout (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo,

 

Ik heb een raar probleem met deze module. Ik heb al de installatieprocessen doorlopen en testbetalingen doorgevoerd met succes. Voor zover ik weet heb ik alle instellingen goed geconfigureerd aan de backoffice: Nederland als enig standaard land en Euro als enige valuta. Bij het uitchecken, nadat ik alle gegevens heb ingevoerd en algemene voorwaarden heb aangevinkt zie ik geen betaalmethode. En aan de backoffice kan ik iDEAL ook niet aanvinken als betaalmethode?

 

checkout.jpg

ideal.jpg

 

Ik had hiervoor op Prestashop 1.5.0.17 ook deze module geinstalleerd en kon ook iDEAL niet aanvinken aan de backend bij de blok Valuta beperkingen maar ik kon de betaalmethode wel zien bij de uitcheckstap.

 

Ik heb Prestashop 1.5.4.1 en de nieuwste iDEAL Checkout plugin geinstalleerd. Als Payment Service Provider en betaalmethode ING Bank - iDEAL Basic.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb een raar probleem met deze module. Ik heb al de installatieprocessen doorlopen en testbetalingen doorgevoerd met succes. Voor zover ik weet heb ik alle instellingen goed geconfigureerd aan de backoffice: Nederland als enig standaard land en Euro als enige valuta. Bij het uitchecken, nadat ik alle gegevens heb ingevoerd en algemene voorwaarden heb aangevinkt zie ik geen betaalmethode. En aan de backoffice kan ik iDEAL ook niet aanvinken als betaalmethode?

[KNIP]

Ik heb Prestashop 1.5.4.1 en de nieuwste iDEAL Checkout plugin geinstalleerd. Als Payment Service Provider en betaalmethode ING Bank - iDEAL Basic.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Kun je allereerst controleren onder Modules->Posities of de module wel correct is ingehaakt op de 'payment' en 'paymentreturn' haken?

Ten tweede, dat je iDeal niet kunt aanvinken bij Valuta beperkingen heeft te maken met het feit dat dit al hardcoded is beperkt tot enkel de Euro (iDeal kent geen andere valuta's waarmee je kunt afrekenen). Dit is dus normaal gedrag.

Link to comment
Share on other sites

Kun je allereerst controleren onder Modules->Posities of de module wel correct is ingehaakt op de 'payment' en 'paymentreturn' haken?

Ten tweede, dat je iDeal niet kunt aanvinken bij Valuta beperkingen heeft te maken met het feit dat dit al hardcoded is beperkt tot enkel de Euro (iDeal kent geen andere valuta's waarmee je kunt afrekenen). Dit is dus normaal gedrag.

Bedankt voor je antwoord. Ok, dan hoef ik geen zorgen te maken met het feit dat het niet aan te vinken is.

 

Ik heb de module op de goede posities ingehakt, zoals je noemde.

 

hakent.jpg

 

Hallo bowiez

 

het kan zijn dat eerdere betaalmethoden de shop bestanden hebben aangepast en dat daarom de betaalmethode niet zichtbaar is

 

ik zou graag met je mee kijken en het voor je oplossen

 

je kunt me hier over mailen of bellen

 

Met vriendelijke groet,

 

Roberto

iDEAL Checkout

06-14707337

[email protected]

Ik had je eigenlijk al gemailed. Ik zal je de mail weer forwarden. Wellicht komt het in je spam folder. Ik gebruik hotmail. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wij hebben exact het zelfde probleem hier als dat van Bowiez.

We willen overstappen van Ideal Professional naar Omnikassa vanwege de extra betaalmogelijkheden maar na de-installeren van Ideal Pro en daarna installeren van de relevante Omnikassa modules kreeg ik alleen nog de optie "bankoverschrijving" te zien.

Ik heb vervolgens alle betaalopties ge-deïnstalleerd en alleen de Omnikassa modules Credit Card, Minitix en iDeal geïnstalleerd, maar nu krijg ik de melding tijdens de checkout dat er helemaal geen betaalmodules zijn geïnstalleerd.

In de back-office staat alles zichtbaar correct en ook de hooks zijn in orde.

 

Enige suggestie in welke richting ik het moet zoeken?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prestashop ook geupdate naar 1.5.6.0 en nog steeds hetzelfde probleem. Ligt de ontwikkeling van de iDeal plugin stil?

Welke plugin bedoel je dan? de originele plugin van ideal-checkout.nl of de door mij herschreven plugin?

In het laatste geval ligt de ontwikkeling van de iDeal plugin gedeeltelijk stil.

Link to comment
Share on other sites

Beste Scorpionsworld, bedankt voor je antwoord. Ik bedoel de door jou geschreven plugin, deze lijkt niet te werken op mijn Prestashop installatie met versie 1.5.5.0 en 1.5.6.0.

 

Maar dat klopt dus gezien het stil liggen van de ontwikkeling. 

 

Is er van de ideal-checkout.nl plugin versie ook een variant beschikbaar met header en footer geïntegreerd?

Link to comment
Share on other sites

Kan iemand mij helpen???
 
Bij een betalingsverzoek via mijn website www.hetmadeliefjekinderkleding.nl krijg ik de volgende  foutmelding:
Er is een fout opgetreden​. Neem contact op met uw dealer
 
Ik werk met prestshop 1.5.5.0 en Rabo omnikassa.
Ik heb i-deal checkout plugin voor prestashop 1.5.0 geïnstalleerd.
 
Ik heb de gehele installatie, configuratie doorlopen en de test procedure uitgevoerd.
De test procedure verloopt probleemloos.
 
Vervolgens heb ik de ideal configuratie Wizard voor nieuwe plug-ins opgestart.
Daar heb ik uiteraard gekozen voor prestashop en Rabo Omnikassa-iDeal.
Ik heb daar mijn winkel ID ingevuld, test-mode op nee, geheime sleutel ingevoerd en sleutelversie-nummer gecheckt en vervolgens de php code geplakt in iDealcheckout/configuration/ideal.php
 
<?php
 /*
  Let us help you to create a suitable configuration file for your iDEAL Checkout plug-in.
  Go to: http://www.ideal-checkout.nl/
 */

 // Webshop-ID
 $aSettings['MERCHANT_ID'] = 'xxxxxxxxxxxxxxx';
 // Your iDEAL Sub ID
 $aSettings['SUB_ID'] = '0';
 // Password used to generate hash
 $aSettings['HASH_KEY'] = 'xxxxxxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx';
 $aSettings['KEY_VERSION'] = '1';
 // Use TEST/LIVE mode; true=TEST, false=LIVE
 $aSettings['TEST_MODE'] = true;

 // Basic gateway settings
 $aSettings['GATEWAY_NAME'] = 'Rabo OmniKassa - iDEAL';
 $aSettings['GATEWAY_WEBSITE'] = 'http://www.rabobank.nl/';
 $aSettings['GATEWAY_METHOD'] = 'ideal-omnikassa';
 $aSettings['GATEWAY_VALIDATION'] = false;

?>
 
Bovenstaande php code is geconfigureerd op de site van i-deal checkout en is volgens mij niet helemaal juist. Ik heb de (TEST MODE) op false gezet en de laatste setting (VALIDATION)  op true.
Ook vraag ik me af of de URL wel juist is. ik heb het ook getest met de volgende URL https://payment-webinit.omnikassa.rabobank.nl.
 
Ook bij de optie krijg ik de fout melding Er is een fout opgetreden. Neem contact op met uw dealer.
 
Ik heb ook contact gehad met de Rabobank en zij hebben een test uitgevoerd bij hen en daar werkt de procedure wel.
Volgens hen ontbreekt het aan een betalingsverzoek,
 
Moet ik na de testprocedure te hebben doorlopen nog ergens anders in de module nog iets aanpassen?
Of weet iemand waar het aan ligt waarom ik deze foutmelding krijg?
 
Ook heb ik via de mail contact gehad met Roberto S Doekhi van iDEAL Checkout.
Na mijn eerste mail heb i keen verzoek gehad om een meegezonden txt bestand met mijn gegevens te vullen en terug te sturen. 
Dit heb ik op 9 oktober gedaan, maar vervolgens hoor ik niets mee van S.Doekhi van iDEAL Chechout. Heb hem al een paar mails gestuurd als ook een paar keer zijn voicemail ingesproken.
Nu kwam ik zijn naam ook hier tegen, dus als je dit leest, S. Doekhi, waarom wordt ik niet verder geholpen, ik zou mijn klanten graag z.s.m. iDEAL willen aan bieden.
 
Weet iemand van jullie misschien een oplossing, of heeft ook dit probleem gehad?.
 
Met vriendelijke groet,
 
madeliefje
Link to comment
Share on other sites

 

Kan iemand mij helpen???
 
Bij een betalingsverzoek via mijn website www.hetmadeliefjekinderkleding.nl krijg ik de volgende  foutmelding:
Er is een fout opgetreden​. Neem contact op met uw dealer
 
Ik werk met prestshop 1.5.5.0 en Rabo omnikassa.
Ik heb i-deal checkout plugin voor prestashop 1.5.0 geïnstalleerd.
 
Ik heb de gehele installatie, configuratie doorlopen en de test procedure uitgevoerd.
De test procedure verloopt probleemloos.
 
Vervolgens heb ik de ideal configuratie Wizard voor nieuwe plug-ins opgestart.
Daar heb ik uiteraard gekozen voor prestashop en Rabo Omnikassa-iDeal.
Ik heb daar mijn winkel ID ingevuld, test-mode op nee, geheime sleutel ingevoerd en sleutelversie-nummer gecheckt en vervolgens de php code geplakt in iDealcheckout/configuration/ideal.php
 
<?php
 /*

  Let us help you to create a suitable configuration file for your iDEAL Checkout plug-in.

  Go to: http://www.ideal-checkout.nl/

 */

 // Webshop-ID

 $aSettings['MERCHANT_ID'] = 'xxxxxxxxxxxxxxx';

 // Your iDEAL Sub ID

 $aSettings['SUB_ID'] = '0';

 // Password used to generate hash

 $aSettings['HASH_KEY'] = 'xxxxxxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx';

 $aSettings['KEY_VERSION'] = '1';

 // Use TEST/LIVE mode; true=TEST, false=LIVE

 $aSettings['TEST_MODE'] = true;

 // Basic gateway settings

 $aSettings['GATEWAY_NAME'] = 'Rabo OmniKassa - iDEAL';

 $aSettings['GATEWAY_WEBSITE'] = 'http://www.rabobank.nl/';

 $aSettings['GATEWAY_METHOD'] = 'ideal-omnikassa';

 $aSettings['GATEWAY_VALIDATION'] = false;

?>

 
Bovenstaande php code is geconfigureerd op de site van i-deal checkout en is volgens mij niet helemaal juist. Ik heb de (TEST MODE) op false gezet en de laatste setting (VALIDATION)  op true.
Ook vraag ik me af of de URL wel juist is. ik heb het ook getest met de volgende URL https://payment-webinit.omnikassa.rabobank.nl.
 
Ook bij de optie krijg ik de fout melding Er is een fout opgetreden. Neem contact op met uw dealer.
 
Ik heb ook contact gehad met de Rabobank en zij hebben een test uitgevoerd bij hen en daar werkt de procedure wel.
Volgens hen ontbreekt het aan een betalingsverzoek,
 
Moet ik na de testprocedure te hebben doorlopen nog ergens anders in de module nog iets aanpassen?
Of weet iemand waar het aan ligt waarom ik deze foutmelding krijg?
 
Ook heb ik via de mail contact gehad met Roberto S Doekhi van iDEAL Checkout.

Na mijn eerste mail heb i keen verzoek gehad om een meegezonden txt bestand met mijn gegevens te vullen en terug te sturen. 

Dit heb ik op 9 oktober gedaan, maar vervolgens hoor ik niets mee van S.Doekhi van iDEAL Chechout. Heb hem al een paar mails gestuurd als ook een paar keer zijn voicemail ingesproken.
Nu kwam ik zijn naam ook hier tegen, dus als je dit leest, S. Doekhi, waarom wordt ik niet verder geholpen, ik zou mijn klanten graag z.s.m. iDEAL willen aan bieden.
 
Weet iemand van jullie misschien een oplossing, of heeft ook dit probleem gehad?.
 
Met vriendelijke groet,
 
madeliefje

 

Sowieso moet $aSettings['GATEWAY_VALIDATION'] in het bestand /idealcheckout/configuration/ideal.php op false staan.

$aSettings['TEST_MODE'] zet je op true gedurende het testen van de module/betalingsproces en daarna op false zodra je live gaat.

 

Voor de rest zijn de settings (afgezien van de afgeschermde merchant_id en hash_key) in orde.

Even googlen op de foutmelding leert mij het volgende:

 

2.Error: Er is een fout opgetreden. Neem contact op met uw dealer.

Neem contact op met de Rabobank (uw dealer). De gekozen betaalmethode is niet correct geactiveerd (of helemaal niet aangevraagd) bij de Rabo OmniKassa account. Om deze betaalmethode aan te vragen, neem contact op met de bank of maakt u gebruik van de Rabo OmniKassa dashboard.

Bron: http://www.chillcreations.com/en/manuals/ccomnikassa/433-frequently-asked-questions

Dit doet vermoeden dat je OmniKassa account nog niet volledig is geactiveerd.

Link to comment
Share on other sites

Beste Scorpionsworld, bedankt voor je antwoord. Ik bedoel de door jou geschreven plugin, deze lijkt niet te werken op mijn Prestashop installatie met versie 1.5.5.0 en 1.5.6.0.

 

Maar dat klopt dus gezien het stil liggen van de ontwikkeling. 

 

Is er van de ideal-checkout.nl plugin versie ook een variant beschikbaar met header en footer geïntegreerd?

Voor de nieuwe versie van ideal-checkout.nl is geen variant beschikbaar met header/footer geïntegreerd. Niet van mijn hand althans.

Link to comment
Share on other sites

Sowieso moet $aSettings['GATEWAY_VALIDATION'] in het bestand /idealcheckout/configuration/ideal.php op false staan.

$aSettings['TEST_MODE'] zet je op true gedurende het testen van de module/betalingsproces en daarna op false zodra je live gaat.

 

Voor de rest zijn de settings (afgezien van de afgeschermde merchant_id en hash_key) in orde.

Even googlen op de foutmelding leert mij het volgende:

 

Bron: http://www.chillcreations.com/en/manuals/ccomnikassa/433-frequently-asked-questions

Dit doet vermoeden dat je OmniKassa account nog niet volledig is geactiveerd.

 

Hallo scorpionsworld,

 

Dat idee had ik ook en heb daarom als eerste contact met een medewerker van de Rabobank gehad en zij hebben het een ander gecheckt, en bij hun is de aansluiting van Rabo Omnikassa in orde. Ik ben eindelijk terug gebeld door Roberto S Doekhi van  iDEAL-checkout en hij heeft beloofd dat hij morgen er naar gaat kijken, ben benieuwd wat het resultaat daarvan is. Ik hou jullie op de hoogte.

 

madeliefje

Link to comment
Share on other sites

@Madelief, dat lijkt qua beschrijving aardig op het probleem dat ik hier ook ervaar.

Ik sta ook op de nominatie om door iemand van Ideal-Checkout te worden teruggebeld.

 

Maar mocht je nog willen helpen iets uit te zoeken, laat de scripts eens loggen wat de Rabobank server terug stuurt naar jouw shop. Ik ben benieuwd of daar het zelfde mis gaat als hier bij mij.

 

De Raboserver stuurt gegevens terug naar idealcheckout/return.php of naar idealcheckout/report.php. Dat is afhankelijk van de methode die gekozen is voor terugmelding van de betaling.

 

Als je in beide scripts (idealcheckout/return.php en idealcheckout/report.php) 2 regels code toevoegt, creëer je voor elke transactie 2 logfiles waarin je precies kunt zien wat de Rabo als respons stuurt na een betaling. De 2 regels moet je helemaal bovenaan in de scripts plaatsen zodat ze bij terugkeer van de Raboserver als eerste worden uitgevoerd.

 

Dit is mijn return.php (met nog 2 extra commentaarregels):

<?php

// MATTIE 
	$myLogFile = dirname(__FILE__) . '/temp/return-' . date('Ymd.His') . '.log';
	file_put_contents($myLogFile, print_r($_POST, true));
// END MATTIE

	// Load setup
	require_once(dirname(__FILE__) . '/includes/init.php');

	$oGateway = new Gateway();
	$oGateway->doReturn();

?>

en dit is mijn report.php:

<?php

// MATTIE 
	$myLogFile = dirname(__FILE__) . '/temp/report-' . date('Ymd.His') . '.log';
	file_put_contents($myLogFile, print_r($_POST, true));
// END MATTIE

	// Load setup
	require_once(dirname(__FILE__) . '/includes/init.php');
	
	$oGateway = new Gateway();
	$oGateway->doReport();

?>

De logfiles worden opgeslagen op je eigen server in de folder idealcheckout/temp onder de volgende namen:

return-datum.tijd.log

report-datum.tijd.log

 

Ik kon hierdoor zien dat ik in de live omgeving niet de juiste respons krijg van de Raboserver. De variabelen die idealcheckout verwacht te krijgen komen helemaal niet terug. Ik ben benieuwd of dat bij jou ook het geval is.

 

Link to comment
Share on other sites

@Madelief, dat lijkt qua beschrijving aardig op het probleem dat ik hier ook ervaar.

Ik sta ook op de nominatie om door iemand van Ideal-Checkout te worden teruggebeld.

 

Maar mocht je nog willen helpen iets uit te zoeken, laat de scripts eens loggen wat de Rabobank server terug stuurt naar jouw shop. Ik ben benieuwd of daar het zelfde mis gaat als hier bij mij.

 

De Raboserver stuurt gegevens terug naar idealcheckout/return.php of naar idealcheckout/report.php. Dat is afhankelijk van de methode die gekozen is voor terugmelding van de betaling.

 

Als je in beide scripts (idealcheckout/return.php en idealcheckout/report.php) 2 regels code toevoegt, creëer je voor elke transactie 2 logfiles waarin je precies kunt zien wat de Rabo als respons stuurt na een betaling. De 2 regels moet je helemaal bovenaan in de scripts plaatsen zodat ze bij terugkeer van de Raboserver als eerste worden uitgevoerd.

 

Dit is mijn return.php (met nog 2 extra commentaarregels):

<?php

// MATTIE 
	$myLogFile = dirname(__FILE__) . '/temp/return-' . date('Ymd.His') . '.log';
	file_put_contents($myLogFile, print_r($_POST, true));
// END MATTIE

	// Load setup
	require_once(dirname(__FILE__) . '/includes/init.php');

	$oGateway = new Gateway();
	$oGateway->doReturn();

?>

en dit is mijn report.php:

<?php

// MATTIE 
	$myLogFile = dirname(__FILE__) . '/temp/report-' . date('Ymd.His') . '.log';
	file_put_contents($myLogFile, print_r($_POST, true));
// END MATTIE

	// Load setup
	require_once(dirname(__FILE__) . '/includes/init.php');
	
	$oGateway = new Gateway();
	$oGateway->doReport();

?>

De logfiles worden opgeslagen op je eigen server in de folder idealcheckout/temp onder de volgende namen:

return-datum.tijd.log

report-datum.tijd.log

 

Ik kon hierdoor zien dat ik in de live omgeving niet de juiste respons krijg van de Raboserver. De variabelen die idealcheckout verwacht te krijgen komen helemaal niet terug. Ik ben benieuwd of dat bij jou ook het geval is.

Hallo Mattie en anderen,

 

Allereerst wil ik Mattie bedanken voor het sturen van additionele informatie omtrent de fout die hij/zij ervaart.

 

We hebben de data bekeken en hebben inderdaad gezien dat er geen data of seal word terug gegeven, wat wel zou moeten.

We hebben daarom onze omnikassa class achter onze site gezet zodat deze makkelijk getest kan worden.

 

Deze is op de volgende URL te benaderen: https://www.ideal-checkout.nl/demo/raboomnikassa/test.php

Gezien je in de data aangaf Mastercard te gebruiken kun je dat hier ook aangeven.

Het script staat standaard geconfigureerd voor de testomgeving, dit kan zo gelaten worden.

 

Wanneer je op de betaalomgeving van de Rabo Omnikassa terechtkomt kun je de volgende gegevens invoeren om een Mastercard betaling te simuleren:

Kaartnummer : 5100000000000000

Verval datum Maand: 01 Jaar: 2016

Beveiligingscode: 1234

 

Wanneer je hiermee de testbetaling uitvoert kom je terug op de return URL.

Als je deze op de default waarde laat staan, wordt de $_POST['Data'] & $_POST['Seal'] op het scherm geprint samen met de gevonden betaalstatus.

 

Mocht je een test uitvoeren die toch om wat voor reden fout gaat, dan willen we dat graag verder voor je uitzoeken.

Edited by iDEAL Checkout (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Eindelijk tijd kunnen vinden voor een broodnodige update van de herschreven module. Hierbij dus:

iDEAL Checkout (Dutch Checkout) v1.1

Features ten opzichte van het oude/huidige iDeal checkout module:

  • Alle betaalmethodes onder één dak.
  • Configuraties via de backoffice, niet meer in aparte config bestanden.
  • Controle openstaande transacties via Ajax of Crontab beschikbaar in de backoffice.
  • Volledige integratie in Prestashop backoffice en frontoffice.
  • Multi-lingual ondersteuning (NL en EN aanwezig)
  • Order statussen per betalingsmethode.
  • Klant dient te bevestigen alvorens een order word aangemaakt en de klant word doorgestuurd naar de payment gateway.
  • Valuta,landen en groepen nu individueel in te stellen per betaalmethode in de module configuratie.
  • Private key en Private certificate files voor iDeal kunnen rechtstreeks via de module configuratie geupload worden.

Installatie instructies:
- Download het zip pakket en upload via FTP de idealcheckout folder uit de zip naar /modules/ OF importeer via de backoffice->modules->Voeg een nieuwe module toe en installeer de module in backoffice->modules->Betaalmethodes & Gateways.
th_prestadev0018_zps9b15d693.png
- Maak de /modules/idealcheckout/temp/ folder lees- en schrijfbaar (CHMOD 755 of 777)

Configuratie:
Per betaalmethode (iDeal, Creditcard, Paypal, etc.) is er een tabblad aanwezig waar de betaalmethode geactiveerd kan worden.
th_prestadev0019_zps5c496270.png
Bij activeren zal automatisch de keuze voor de Payment Service Provider verschijnen. Na het kiezen van de Payment Service Provider verschijnt automatisch de benodigde configuratievelden voor deze PSP.
th_prestadev0020_zps73dc26ca.png
th_prestadev0021_zps46b34115.png
Voer de gegegevens in en klik op opslaan om de configuratie te activeren.

Na opslaan zullen de geactiveerde betalingsmogelijkheden zichtbaar worden in de Frontoffice
th_prestadev0022_zps79d141cc.png

Kiest de klant voor één van de geactiveerde betalingsmogelijkheden zal de klant in het volgende scherm de bestelling moeten bevestigen alvorens een order word aangemaakt en de klant word doorgestuurd naar de betalingsgateway. In het bevestigingsscherm zal tevens de bank keuzelijst zichtbaar worden in geval van iDeal betaling.
th_prestadev0024_zps0c41bae4.png

Nadat de klant heeft betaald en terugkeert naar de site, word de status gecontroleerd, de orderstatus bijgewerkt en, indien status betaald, een e-mail met betalingsbevestiging worden verzonden.
th_prestadev0029_zps87133ed7.png

th_prestadev0031_zpsbbe1f3a7.png

Download link: Idealcheckout v1.1.2

Let op! Vanwege beperkte mogelijkheden zijn de diverse gateways nog niet uitvoerig getest.
Test de module eerst in een test omgeving alvorens deze te installeren in een live omgeving.
Hoe je een testomgeving kunt aanmaken lees je hier

 

Changelog:

- Diverse configuratievelden gerenamed in zowel de display form functie alsmede het ondersteunende javascripts
- Restricties tab, configuratie processing en hook aangepast.
- private key file en private cert file tekst input velden omgezet naar file upload velden. file upload verwerkt in postprocessing.
Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

Eindelijk tijd kunnen vinden voor een broodnodige update van de herschreven module. Hierbij dus:

iDEAL Checkout (Dutch Checkout) v1.1

 

 

Super bedankt voor al je werk, maar ik krijg bij het afreken de volgende foutmelding (trouwens ook in een vorige versie):

 

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /XXXXXXX/modules/idealcheckout/gateways/ideal-omnikassa/gateway.cls.5.php on line 155

 

Heb je enig idee hoe dat op te lossen is?

Link to comment
Share on other sites

Super bedankt voor al je werk, maar ik krijg bij het afreken de volgende foutmelding (trouwens ook in een vorige versie):

 

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /XXXXXXX/modules/idealcheckout/gateways/ideal-omnikassa/gateway.cls.5.php on line 155

 

Heb je enig idee hoe dat op te lossen is?

Ga ik zsm voor je uitzoeken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Super bedankt voor al je werk, maar ik krijg bij het afreken de volgende foutmelding (trouwens ook in een vorige versie):

 

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /XXXXXXX/modules/idealcheckout/gateways/ideal-omnikassa/gateway.cls.5.php on line 155

 

Heb je enig idee hoe dat op te lossen is?

In antwoord op je vraag meteen maar een bug-release v1.1.1 aan te maken.

Hierbij dus idealcheckout v1.1.2

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Mattie en anderen,

 

Allereerst wil ik Mattie bedanken voor het sturen van additionele informatie omtrent de fout die hij/zij ervaart.

 

We hebben de data bekeken en hebben inderdaad gezien dat er geen data of seal word terug gegeven, wat wel zou moeten.

We hebben daarom onze omnikassa class achter onze site gezet zodat deze makkelijk getest kan worden.

 

Deze is op de volgende URL te benaderen: https://www.ideal-checkout.nl/demo/raboomnikassa/test.php

Gezien je in de data aangaf Mastercard te gebruiken kun je dat hier ook aangeven.

Het script staat standaard geconfigureerd voor de testomgeving, dit kan zo gelaten worden.

 

Wanneer je op de betaalomgeving van de Rabo Omnikassa terechtkomt kun je de volgende gegevens invoeren om een Mastercard betaling te simuleren:

Kaartnummer : 5100000000000000

Verval datum Maand: 01 Jaar: 2016

Beveiligingscode: 1234

 

Wanneer je hiermee de testbetaling uitvoert kom je terug op de return URL.

Als je deze op de default waarde laat staan, wordt de $_POST['Data'] & $_POST['Seal'] op het scherm geprint samen met de gevonden betaalstatus.

 

Mocht je een test uitvoeren die toch om wat voor reden fout gaat, dan willen we dat graag verder voor je uitzoeken.

 

 

Mijn probleem is opgelost, met dank aan Roberto van iDEALcheckout.

Het was een rare fout, de rabobank had in de geheime sleutel een slash teveel gezet, dus raad ik een ieder die fouten heeft in

zijn installatie van iDEAL, contact op te nemen met Roberto van Idealcheckout. Het duurde even voordat ik terug gebeld werd, mar daarna was het probleem snel opgelost.

Link to comment
Share on other sites

Hi, first of all i think you're doing a great job. It's a terrific contribution to the PS community!

 

I configured the ing ideal advanced (also tried the simulator but I'm not sure which one to use for testing). I checked the test and did a payment but after hitting the ideal logo I got the following errors:

 

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 811

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 815

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 370

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 372

Fatal error: Class 'Gateway' not found in xxx/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148

 

Any ideas?

Edited by GOPSGO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hi, first of all i think you're doing a great job. It's a terrific contribution to the PS community!

 

I configured the ing ideal advanced (also tried the simulator but I'm not sure which one to use for testing). I checked the test and did a payment but after hitting the ideal logo I got the following errors:

 

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 811

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 815

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 370

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 372

Fatal error: Class 'Gateway' not found in xxx/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148

 

Any ideas?

Yeah, seems like you hit a major bug in the ing ideal advanced configuration. I'll have a look at it asap.

Link to comment
Share on other sites

Hi, first of all i think you're doing a great job. It's a terrific contribution to the PS community!

 

I configured the ing ideal advanced (also tried the simulator but I'm not sure which one to use for testing). I checked the test and did a payment but after hitting the ideal logo I got the following errors:

 

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 811

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 815

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 370

Notice: Undefined index: GATEWAY_FILE in xxx/modules/idealcheckout/IdealCheckoutmodule.php on line 372

Fatal error: Class 'Gateway' not found in xxx/modules/idealcheckout/controllers/front/payment.php on line 148

 

Any ideas?

Herewith, version 1.1.2 of my idealcheckout module. idealcheckout.zip

 

N.B.

Hierbij tevens een bedankje richting ideal-checkout.nl voor hun officiële toestemming voor het gebruik van hun broncode.

Link to comment
Share on other sites

Thanks for the fast update. I tested your new version directly. I am now able to do a ideal payment!

 

When it comes back to my website it doesn't show a confirmation page. Where is this configured? And what should it be?

When returning to your website it should redirect to the order-confirmation controller

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik wil betalingen doen zonder Targetpay & Sisow te gebruiken dus direct betalen met iDeal paypal betaling.

 

Wie kan mij helpen?

 

iDeal v1.1.2

Prestashop v1.5.6

direct betalen met iDeal paypal?

iDeal en Paypal zijn 2 verschillende betaalmethodes, ik mag hopen dat je dat snapt...

En je kunt niet buiten een payment provider om iDeal (of welke vorm van electronisch/digitaal betalen dan ook) accepteren

Link to comment
Share on other sites

Hoi Scorpionsworld,

 

Na je laatste update werkt de iDeal betaling stabiel, maar ben ik nu wel een nieuwe bug tegen gekomen.

Wanneer iemand bij stap twee van het bestellen een comment invult (de stap waar de afleveradressen staan) wordt de betaling WEL uitgevoerd, maar krijgt de gebruiker een foutmelding van de omnikassa.

 

Ook blijft de status in prestashop staan op "wachtend op ideal betaling", terwijl de betaling wel succesvol is gedaan.

 

De gebruiker blijft staan op een foutmelding pagina van de omnikassa en gaat niet terug naar de webshop. Het is de laatste stap van de betaling. (zie screenshot voor foutmelding)

 

De url waarop hij blijft hangen is de volgende (even geanonimiseerd).

 

https://payment-web.omnikassa.rabobank.nl/nl/payment/credittransfer/ideal/processresponse;jsessionid=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.YYYYYYYYYYYYYYY?trxid=0000000000000&ec=ZZZZZZZZZZZZZZZZ

post-618224-0-36000200-1384259214_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Beste Scorpionsworld,

 

De nieuwe versie ziet er veelbelovend uit. Ik krijg het echter niet werkend. Bij het bestellen kies ik voor ideal, de volgende url staat dan in de adresbalk:

 

domein.com/nl/module/idealcheckout/payment?action=ideal

 

Na het klikken op de knop ik bevestig mijn bestelling komt de volgende url in beeld:

 

domein.com/nl/module/idealcheckout/payment?action=ideal#

 

In beeld is dan nog steeds het iDeal logo met de drop down om de bank te selecteren. Klik je dan nogmaals op bevestig mijn bestelling dan komt de volgende melding in beeld: 

 

Cart cannot be loaded or an order has already been placed using this cart

 

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

 

Ik heb de plugin opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt die het wel te doen zonder bovenstaande problemen. 

 

Wat me wel opvalt is als ik Mister Cash als test aanzet deze niet getoond wordt in de lijst met betalingsmogelijkheden. Creditcard doet het bijvoorbeeld wel. Is hier een oplossing voor?

Edited by imagicuus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Scorpionsworld,

 

De nieuwe versie ziet er veelbelovend uit. Ik krijg het echter niet werkend. Bij het bestellen kies ik voor ideal, de volgende url staat dan in de adresbalk:

 

domein.com/nl/module/idealcheckout/payment?action=ideal

 

Na het klikken op de knop ik bevestig mijn bestelling komt de volgende url in beeld:

 

domein.com/nl/module/idealcheckout/payment?action=ideal#

 

In beeld is dan nog steeds het iDeal logo met de drop down om de bank te selecteren. Klik je dan nogmaals op bevestig mijn bestelling dan komt de volgende melding in beeld: 

 

Cart cannot be loaded or an order has already been placed using this cart

 

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

 

Ik heb de plugin opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt die het wel te doen zonder bovenstaande problemen. 

 

Wat me wel opvalt is als ik Mister Cash als test aanzet deze niet getoond wordt in de lijst met betalingsmogelijkheden. Creditcard doet het bijvoorbeeld wel. Is hier een oplossing voor?

Zou je ook even kunnen vertellen welke payment-service provider/gateway je gebruikt?

Link to comment
Share on other sites

Klopt het dat het afhankelijk van het adres de betaalmethode wordt getoond? Voor Nederlands adres iDeal, België MisterCash en Duitsland Direct E-Banking.

 

Is het ook mogelijk om voor bijvoorbeeld MisterCash en Direct E-Banking een toeslag te rekenen? Betalingen via deze systemen is duurder dan iDeal doordat ze een percentage van het orderbedrag bevatten en wil niet echt toeleggen op de marges.

Edited by MaartenPol (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Klopt het dat het afhankelijk van het adres de betaalmethode wordt getoond? Voor Nederlands adres iDeal, België MisterCash en Duitsland Direct E-Banking.

 

Is het ook mogelijk om voor bijvoorbeeld MisterCash en Direct E-Banking een toeslag te rekenen?

 

Ah soms is het leven zo simpel. Mister Cash werkt als je België kiest als land...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...