Jump to content

[Solved] Updaten van 1.2.5.0 naar 1.5.1


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na lange tijd Prestashop 1.2.5.0 gebruikt te hebben, wordt het voor ons ook tijd om te updaten naar een nieuwere versie. Aangezien ik standaard thema van Prestashop 1.5.1 erg netjes vind (om van daaruit verder te werken) en dit de nieuwste versie is, wilde ik hier naartoe updaten.

 

Opzich is het aardig gelukt om naar versie 1.5.1 te updaten, maar helaas zitten er een hoop fouten in, zoals te zien is op: http://www.wax-on.nl/Prestaupdate (dit was natuurlijk te verwachten)

 

Na 2.5 jaar helemaal geen updates uit te voeren, zou het misschien makkelijk zijn om eigenlijk een verse instalatie van prestashop te gebruiken. Hierbij zou ik dan alleen wel mijn klantgegevens, producten en oude bestellingen willen importeren in de nieuwe database.

 

Het simpel exporteren van de producten, categorieën en adressen werkt natuurlijk niet, omdat er een aantal kolommen bij zijn gekomen sinds 1.2.5.0 en per kolom apart (bijvoorbeeld adressen) wil hij ze niet weergeven in de back-office.

 

Hebben jullie een idee hoe ik dit moet oplossen of wordt het simpelweg de fouten uit de voorgaande link zoeken en oplossen?

 

Edit: Grootste deel van de stijlfouten wordt opgelost door het aanpassen van de standaard image size en positionering van de modules. Ik denk dat mijn update dus geslaagd is en ik iets te voorbarig ben geweest met een topic aanmaken :-)

Edited by M3rcury (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heel toevallig heb ik zelf een paar dagen geleden een update van 1.2.5 naar 1.5.1 getest. Dat ging tot mijn verrassing behoorlijk goed.

 

Je problemen lijken meer te maken hebben met de default theme in PS 1.5. Heb je soms bestanden van je oude theme overgezet naar de nieuwe theme?

 

Zo niet, zet dan onder "Advanced Parameters-->Performance" de "Force compile" optie aan en doe en page refresh op de homepage van je webshop.. En check ook of er geen fouten gemeld worden onder "Advanced Parameters-->Configuration Information". Het kan namelijk zijn dat niet alle mappen en bestanden de juiste rechten hebben.

 

Een verse installatie met import van data kan ook, maar dat kan weer andere problemen met zich meebrengen (en bovendien extra kosten).

Link to comment
Share on other sites

Heel toevallig heb ik zelf een paar dagen geleden een update van 1.2.5 naar 1.5.1 getest. Dat ging tot mijn verrassing behoorlijk goed.

 

Je problemen lijken meer te maken hebben met de default theme in PS 1.5. Heb je soms bestanden van je oude theme overgezet naar de nieuwe theme?

 

Zo niet, zet dan onder "Advanced Parameters-->Performance" de "Force compile" optie aan en doe en page refresh op de homepage van je webshop.. En check ook of er geen fouten gemeld worden onder "Advanced Parameters-->Configuration Information". Het kan namelijk zijn dat niet alle mappen en bestanden de juiste rechten hebben.

 

Een verse installatie met import van data kan ook, maar dat kan weer andere problemen met zich meebrengen (en bovendien extra kosten).

 

Zoals ik in de eerste post in mijn edit ook al had gezegd: Na het aanpassen van de standaard image size is grotendeels van de opmaak fouten al weg. Positionering van de modules stond natuurlijk nog op de oude opmaak, wat ook voor wat problemen zorgde, maar ook dat is nu aangepast. Enige echte "grote" probleem na de update is de homefeatured products, maar dat lijkt mij gewoon een aanpassing in de css, dus dat moet prima te doen zijn.

 

Update is bij mij dus geslaagd, en ik ben iets te voorbarig geweest met een topic aanmaken :-)

 

De rare tekens in de teksten ligt aan een fout in de export van de database, dus dat is mijn eigen schuld.

Edited by M3rcury (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...