Jump to content

[Solved] IDEAL wordt niet getoond in Checkout! prestashop1.5.1


Recommended Posts

hallo,

 

Heb daarnet Ideal van deze site gedownload:https://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

 

Ik heb m geinstalleerd en er waren ook geen error's

 

Module is ingeschakeld, maar krijg m niet te zien?

als ik naar betalingen ga in de tab modules

Dan zie ik dat je ideal niet kan kiezen.

zie foto :

 

Kan iemand me helpen. Ik draai trouwens op versie 1.5.1.

 

Heeft een van jullie 1.5 gebruikers ook ideal

Zoja, vanwaar?

 

alvast bedankt

post-402178-0-62567300-1349530217_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

1.) heb je de Ideal plugin of de Ideal checkout plugin geinstalleerd?

2.) heb je het configuratiebestand met de configuratie wizard op https://www.ideal-checkout.nl/ideal-configuratie-wizard.html aangemaakt en geupload naar de juiste folder?

 

Ik heb de Ideal checkout plugin geïnstalleerd op mijn 1.5.0.13 installatie en zie gewoon iDeal als betaalmethode in de frontoffice en de backoffice

Link to comment
Share on other sites

1.) heb je de Ideal plugin of de Ideal checkout plugin geinstalleerd?

2.) heb je het configuratiebestand met de configuratie wizard op https://www.ideal-ch...tie-wizard.html aangemaakt en geupload naar de juiste folder?

 

Ik heb de Ideal checkout plugin geïnstalleerd op mijn 1.5.0.13 installatie en zie gewoon iDeal als betaalmethode in de frontoffice en de backoffice

 

Hallo,

 

Ja, dat heb ik gedaan, alleen ik draai nog lokaal.

versie 1.5.0.13, draait die goed of nog veel fouten?

Dan draai ik m wel daarop

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ja, dat heb ik gedaan, alleen ik draai nog lokaal.

versie 1.5.0.13, draait die goed of nog veel fouten?

Dan draai ik m wel daarop

 

alvast bedankt!

Tot nog toe draait die goed, maar ik ben nog aan het testen en modules aan het bewerken om in de nieuwe omgeving te werken. 1.5.0.x of 1.5.1 zou geen verschil moeten maken.
Link to comment
Share on other sites

Tot nog toe draait die goed, maar ik ben nog aan het testen en modules aan het bewerken om in de nieuwe omgeving te werken. 1.5.0.x of 1.5.1 zou geen verschil moeten maken.

 

weet je wat het is, bij 1.5.0.17, zag ik ideal wel, maar wanneer ik erop klikte bij checkout. Ging die terug naar homepage.

Heeft iemand het zelfde probleem, tijdens installatie gaf die geen probleem.

 

alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Hier dezelfde pret 1.5.0.17 naar 1.5.1 en weg is de iDeal optie. Ik durf eigenlijk niet meer te updaten naar een volgende versie, iedere keer is het stressen na een update van Prestashop, werken er dingen niet meer en kost het je uiteindelijk gewoon geld (nu al ongeveer 800,- aan bestellingen misgelopen gvd!) Gauw maar weer terugzetten naar de oude versie...

Link to comment
Share on other sites

Hier dezelfde pret 1.5.0.17 naar 1.5.1 en weg is de iDeal optie. Ik durf eigenlijk niet meer te updaten naar een volgende versie, iedere keer is het stressen na een update van Prestashop, werken er dingen niet meer en kost het je uiteindelijk gewoon geld (nu al ongeveer 800,- aan bestellingen misgelopen gvd!) Gauw maar weer terugzetten naar de oude versie...

 

gelukkig, dat ik niet de enige ben met het probleem (en met gelukkig bedoel ik niet dat je 800 bent misgelopen)

 

Naar welke versie ga jij dan? 1.5.0.17?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nu weer terug naar 1.5.0.17 en alles doet het weer. Ik had na de upgrade een hoop ellende en spijt dat ik er ooit aan begonnen ben: server error 500, mijn eigen vertalingen weg, template weg, database beschadigd, module-vertalingen crash geen statistieken meer en nog wat andere ellende. Momenteel werkt met versie 1.5.0.17 alles weer perfect en dat laat ik denk ik maar even zo. Het enige wat ik nog mis is de optie om de niet bestelde winkelwagentjes te zien. Op mijn testserver, lokaal, werkt dat wel maar online niet.

 

Ik ben nu echt bang geworden voor de updates. Ik ga eerst maar eens kijken of ik een online testomgeving kan maken voor de updates om eerst alles door te lopen. Ga ik nu maar mijn beschadigde template herstellen want die heeft de upgrade niet overleefd :(

Link to comment
Share on other sites

Oh, het terugzetten van de backup via 1-click upgrade zorgde bij mij voor een complete chaos van de website, eind verhaal dus. Door schade en schande wijs geworden heb ik ook een offline backup die ik heb moeten gebruiken.

 

@randysantino: Je hebt toch wel eerst een backup gemaakt hoop ik?

Link to comment
Share on other sites

Oh, het terugzetten van de backup via 1-click upgrade zorgde bij mij voor een complete chaos van de website, eind verhaal dus. Door schade en schande wijs geworden heb ik ook een offline backup die ik heb moeten gebruiken.

 

@randysantino: Je hebt toch wel eerst een backup gemaakt hoop ik?

 

Ja ik heb nog een back-up staan, maar dat is van 1.4.xx

En ik was juist aan het klooien met versie 1.5.0.1.7 daar deed mijn search.php heel raar. Kon producten niet meer opslaan, kon de zoekfunctie niet meer gebruiken, downloads waren weg, vouchers reageren niet (nog steeds niet)... en ga zo maar door.

Dus ook hier: chaos !!!!

 

PS.

Succes man met het herstellen.!!

Link to comment
Share on other sites

Ik zal de iDeal checkout eens gaan debuggen op v1.5.1, eens kijken of ik de oorzaak kan vinden van de problemen en deze kan verhelpen voor een toekomstige upgrade.

Ik gok zomaar dat de ideal module eigenlijk nog niet geschikt gemaakt is voor versie 1.5.

 

Dat zou te gek zijn. Hoop dat het lukt. Dit is het enige probleem waardoor ik niet live kan gaan, dus je kan mijn redder in nood zijn... :-)

Alvast dank voor je hulp.

Link to comment
Share on other sites

Het valt me trouwens wel op dat ik bij iDeal de valuta beperking niet kan instellen. Weet niet of dat ermee te maken heeft, maar bij PayPal was dat wel de oorzaak dat ik 'm niet zag.

da's een goede om even naar te kijken. Volgens mij word dat bij Ideal automatisch beperkt, want iDeal is NL is Euro. Zo zat de oude versie in ieder geval wel in elkaar.
Link to comment
Share on other sites

Ik heb de fout gevonden.

Er zit zowel een fout in de currency-restriction als een ontbrekende tabel in de database na installatie van de module.

Ik ben nu bezig met een revisie van de module om deze werkend te maken in v1.5.x, deze zal ik zo snel mogelijk posten.

 

Echt waar? Je bent een topper !!!!

Link to comment
Share on other sites

Een aanpassing in de redirect en in de currency restriction en de module werkt weer.

Getest in een standaard 1.5.1 installatie met de iDeal Simulator.

 

Ik heb de module in 2 smaakjes gemaakt.

1.) Standaard plugin waarbij de bank keuze pagina word weergegeven op een witte pagina.

2.) Plugin aangepast zodat de bank keuze pagina word weergegeven in een geïntegreerde shopomgeving (header en footer toegevoegd aan weergave).

 

 

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de manier waarop de plugin is geïntegreerd in de backoffice en frontoffice dus zit er al over te denken om de plugin beter geïntegreerd te krijgen in het objectmodel van Prestashop in 1.5 en daarboven.

(maar gezien de to-do list zal dat nog even op zich laten wachten)

 

Edit: De installaties werken nog altijd op dezelfde manier.

Uploaden, /idealcheckout/install.php draaien, in de backoffice naar modules gaan en installeren, ideal configuratie aanmaken middels https://www.ideal-checkout.nl/ideal-configuratie-wizard.html en uploaden naar /idealcheckout/configuration/ideal.php

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Een aanpassing in de redirect en in de currency restriction en de module werkt weer.

Getest in een standaard 1.5.1 installatie met de iDeal Simulator.

 

Ik heb de module in 2 smaakjes gemaakt.

1.) Standaard plugin waarbij de bank keuze pagina word weergegeven op een witte pagina.

2.) Plugin aangepast zodat de bank keuze pagina word weergegeven in een geïntegreerde shopomgeving (header en footer toegevoegd aan weergave).

 

 

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de manier waarop de plugin is geïntegreerd in de backoffice en frontoffice dus zit er al over te denken om de plugin beter geïntegreerd te krijgen in het objectmodel van Prestashop in 1.5 en daarboven.

(maar gezien de to-do list zal dat nog even op zich laten wachten)

 

Edit: De installaties werken nog altijd op dezelfde manier.

Uploaden, /idealcheckout/install.php draaien, in de backoffice naar modules gaan en installeren, ideal configuratie aanmaken middels https://www.ideal-ch...tie-wizard.html en uploaden naar /idealcheckout/configuration/ideal.php

 

Bedankt voor je moeite!!!

Je bent echt een redder.

 

Heb je van de aangepaste plugin een foto. Want als ik het goed begrijp ga de betaling van ideal door in mijn eigen winkel, in plaats van een aparte pagina buiten mijn website.

 

Jouw IDEAL versie is ook compatibel met mollie?

 

alvast bedankt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je moeite!!!

Je bent echt een redder.

 

Heb je van de aangepaste plugin een foto. Want als ik het goed begrijp ga de betaling van ideal door in mijn eigen winkel, in plaats van een aparte pagina buiten mijn website.

 

Jouw IDEAL versie is ook compatibel met mollie?

 

alvast bedankt!

post-177327-0-02017200-1349710475_thumb.jpg

De aanpassing doet niks anders dan de header en footer weergeven rondom de keuze van de bank.

 

De module is inderdaad compatible met Mollie, net als de originele module.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
×
×
  • Create New...