Jump to content

customer upload image not visible


Recommended Posts

Heren (en wellicht ook dames) zowel op versie 1.0.5.17 als op 1.5.1.0 ,die ik net als nieuw geinstalleerd heb, lukt het mij niet om als bezoeker (customer) een plaatje te uploaden. Dwz het plaatje wordt WEL ge-upload en ik zie hem ook staan in de map 'upload' maar hij wordt NIET zichtbaar op de webwinkel.

 

Omdat dit nu in beide versies is ben ik zeer benieuwd wat ik fout doe. 1.0.5.17 en 1.5.1.0 heb ik beiden als nieuw geinstalleerd. en 1..5.1.0. zelfs map voor map. De 'customer customization' is ook aktief ( de tekst variant werkt wel want die krijg je wel te zien in het overzicht van je winkelwagen).

Testsite is: http://transportradio.de/vijfoktober/index.php?id_product=1&controller=product&id_lang=1

 

Dan is nu jullie hulp gevraagd :-)

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

allereerst twee topics met hetzelfde probleem ?

gelieve het bij 1 te houden anders wordt het allemaal onoverzichtelijk

 

heb je de upload map de rechten 777 gegeven ?

 

Edit : zelf ben ik geen voorstander van dat een klant afbeeldingen kan uploaden naar de server

wellicht dat jij dit wel wilt maar

ivm virussen welke ze dus naar je server kunnen uploaden ,of bepaalde software verpakt in een img ,

vind ik persoonlijk deze optie niet te gebruiken

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

over de topic , het wordt een beetje onoverzichtlijk voor de gebruikers als er bijvoorbeeld

allemaal onderwerpen zijn van een gebruiker en blijkt dat het allemaal om het zelfde gaat ..

ook voor de helpers wordt het dan moeilijk omdat bv iemand niet weet wat je reeds in een ander onderwerp al hebt geprobeerd , en zo kan het zijn dat je steeds dezelfde antwoorden krijgt maar zonder resultaat vandaar :)

 

nee die moet je juist geen 777 geven , :) een index moet je 644 geven het is de bedoeling van een index om je map te beschermen als je 777 geeft kunnen hackers hem bewerken

 

 

alleen de map upload moet 777 hebben

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Duidelijk, maar het is inderdaad de bedoeling dat mensen hun afbeelding opsturen. Het is dan handig dat ze ook op de website zien dat hij er staat. Dat laatste werkt dus niet. Als ik geen leesrechten geef dan kan de afbeelding toch ook niet zichtbaar worden en als ik geen schrijfrechten geef kan het plaatje niet in weggeschreven worden...toch? of is het vanaf de server anders dan als iemand een upload det? Ik zal in ieder geval de erechten eens anders zetten kijken of dat wat oplevert.

Link to comment
Share on other sites

klopt , maar de leesrechten moeten aan de map gegeven worden ,

en niet aan een index file , de index is er juist voor dat wanneer iemand bv

 

jedomeinnaam.nl/upload/ de inhoud ervan niet ziet de index leid je dan terug naar de home index

 

ook een index met de rechten 777 doet dit alleen bepaalde slimme personen kunnen dan je index bewerken

 

vandaar index.php op 644 en de map upload 777 geven ,

hiermee geef je dus de rechten dat bezoekers plaatjes kunnen uploaden

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De file images.inc.php heeft hier in ieder geval mee te maken want ik dacht eerst dat het kwam dat de files in de map 'upload' geen extentie hadden. Heb toen zitten rommelen zodat ze dat wel kregen maar dat loste ook niets op. Nu zorgt dus images.inc.php hiervoor dat de .jpg toegevoegd wordt zodat men weet dat het een plaatjesbestand is. Hier kwam ik ook niet verder mee.

Edited by Benew (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

zal ik eerlijk gezegd even moeten proberen ,

 

heb versie 1.5 (nog) niet (meer) geïnstalleerd omdat ik een lege test omgeving nodig had

 

maar ga dit morgen in een test omgeving zetten en zal het voor je uitpluizen

 

maar normaal gesproken als de rechten van upload 777 staat moet het goed zijn

 

wordt vervolgd...

Link to comment
Share on other sites

De file images.inc.php heeft hier in ieder geval mee te maken want ik dacht eerst dat het kwam dat de files in de map 'upload' geen extentie hadden. Heb toen zitten rommelen zodat ze dat wel kregen maar dat loste ook niets op. Nu zorgt dus images.inc.php hiervoor dat de .jpg toegevoegd wordt zodat men weet dat het een plaatjesbestand is. Hier kwam ik ook niet verder mee.

dat klopt ivm de extenties , echter is het gewoon de map waar de plaatjes in opgeslagen worden , en vandaar de map dan ook 777 nodig heeft

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Goedemiddag,

 

Heeft iemand in de tussentijd een oplossing gevonden? In de handleiding is sprake van een GD die 'aangezet' met worden. Dit staat er:

  1. In the root directory of your PHP folder, open the php.ini file.
  2. Uncomment the extension=php_gd2.dll line (about half-way through the file, in the middle of a long list of extensions) by deleting the ";" at the start of the line.
  3. Restart the PHP services.

In mijn root (via ftp) zie ik die betreffende file niet, maar ik neem aan dat dit voor alle plaatjes geldt en dan staat hij WEL aan omdat ik gewoon (product)plaatjes kan toevoegen.

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Heeft iemand in de tussentijd een oplossing gevonden? In de handleiding is sprake van een GD die 'aangezet' met worden. Dit staat er:

  1. In the root directory of your PHP folder, open the php.ini file.
  2. Uncomment the extension=php_gd2.dll line (about half-way through the file, in the middle of a long list of extensions) by deleting the ";" at the start of the line.
  3. Restart the PHP services.

In mijn root (via ftp) zie ik die betreffende file niet, maar ik neem aan dat dit voor alle plaatjes geldt en dan staat hij WEL aan omdat ik gewoon (product)plaatjes kan toevoegen.

 

Hoi ,

helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen ,

maar dat bestand vind je dus op je server , dus niet in je prestashop map

niet alle hosters geven toegang tot deze map , dit zou je dus na moeten vragen , en eventueel of ze gd kunnen aanzetten

gr coen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...