Jump to content

Gratis temaer og moduler - PrestaDevelop


prestadevelop

Recommended Posts

Jeg husker stadig, da jeg sad og rodede med at opsætte min første PrestaShop – det er godt og vel fire år siden. Der er sket rigtig meget siden dengang, og systemet er med tiden blevet kåret til verdens bedste open source-webshop-platform hele to gange. Det er der selvfølgelig mange forskellige grunde til, men en af de ting der helt afgjort har vejet tungt, er brugervenligheden i både frontend og backoffice.

 

Udover det brugervenlige system, er der mange andre fordele ved at bruge PrestaShop. Der findes et væld af gratis tilføjelser i form af moduler, som man kan top-tune sin shop med. Disse er ofte gratis - eller kan erhverves for et mindre beløb.

 

Designet til ens webshop i PrestaShop er der også rig mulighed for at redigere i - og i mange tilfælde kan man finde et allerede færdigudviklet tema, som man kan bygge videre på, og style så det bliver unikt og personligt – disse temaer kan, ligesom med modulerne, findes i både gratis og betalingsudgaver.

 

Dansk hjemmeside med 100% gratis temaer til PrestaShop

De af jer, der har arbejdet en smule med PrestaShop, kan nok godt sætte jer ind i situationen, at man sidder og prøver at få det hele til at fungere som på webshops, man har set andre steder. Selvom systemet er brugervenligt, kan det være svært, at overskue alle funktionerne. Hvis temaet er downloadet fra en udenlandsk side, skal der også rigtig meget pillearbejde til for at oversætte siden. Det kan let ende med at tage dage, før ens webshop fungerer efter hensigten, og jeg husker tydeligt den frustration det skabte, ikke at kunne få sit tema til at fungere optimalt.

 

Derfor har jeg nu lanceret en ny hjemmeside,http://prestadevelop.com/da, der giver dig mulighed for at hente temaer til din PrestaShop-webshop, kvit og frit. Opstår der problemer i forbindelse med at installere, oversætte eller noget helt tredje, så kan du blot rette henvendelse til os, og vi hjælper dig igennem problemet. Alle temaerne er 100% gratis, og siden er drevet af et danskejet firma – så der vil ingen kommunikationsbrist være, hvis du har problemer med temaet.

 

Du er blandt de første til at sehttp://prestadevelop.com/da/ , da den netop er blevet lanceret i dag. Har du nogle kommentarer til forbedringer, nye temaer, moduler eller andet, som kan optimere hjemmesiden, hører vi meget gerne fra dig – det ville være en stor hjælp. På forhånd tak.

 

Du finder vores Facebook side her, hvor der løbende vil blive lagt de nye gratis temaer og moduler op samt nyheder omkring Prestashop generelt.

 

De bedste hilsner

 

Kristian Ole Rørbye

@SEOTEXT

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste ikke, at forum nu også må bruges til en længere salgstale for egne ydelser?

 

Når nu du beder om kommentarer vedr. forbedringer, vil jeg da sige, at jeg ikke synes designet på siden ligner noget et professionelt firma har lavet - hverken mht. udseende eller brugervenlighed.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kære Ann Karina,

Mange tak for din kritik, det sætter jeg pris på. Kunne du komme ind på nogle punkter du mener som jeg burde rette?

 

Mht. saglstale så beklager jeg hvis du og andre har opfattet det sådan.

Jeg, en grafiker og en programmør har brugt 5 måneder på udvikling af moduler og teamer til dette projekt og håber på (hvilket jeg allerede kan se på antal downloads) at danske Prestashop brugere vil bruge vores temaer og moduler gratis. Om de så har lyst til at få os til at hjælpe med installation etc., er helt op til den enkelte - dette kan vi selvf. ikke lave gratis også.

 

De bedste hilsner

Kristian Ole Rørbye

Link to comment
Share on other sites

Misforstå mig nu ikke - det er skam et godt initiativ, da der jo nærmest ikke findes nogen gratis themes, for dem der gerne vil starte superbilligt op. Men det var bare rigtig meget tekst for at sige, at I har lavet nogle themes folk kan hente gratis - derfor blev det for mig en salgstale:-) Men det lader til, at jeg er ene om det synspunkt :)

 

Jeg sender dig feedback i en PM - så forstyrres tråden ikke af det.

Link to comment
Share on other sites

Ser rigtig godt ud og dejligt med gratis goder. Jeg har prøvet at hente jeres Newsletter modul og når jeg henter det fra "ordren" er det en fil uden extension? Det samme gælder Nivo Slider modulet. Det må i gerne undersøge nærmere ;-)

 

Thumbs up ellers ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Der er fejl i de par ZIP-filer som jeg fik hevet ned.

Selve sitet bærer præg af sjusk og mangelfuld færdiggørelse. Stavefejl, manglende oversættelser, underlige grafikdimser og andet fra rodekassen. Temaerne bærer også præg af sjusk og mangelfuld grafik.

 

Tanken med gratis temaer og moduler er prisværdig, men hvis man er typen der baserer sin shop på gratis moduler, er det ikke sikkert, at man også er med på at skulle rette op på manglerne. Omvendt; hvis man ved alt om at rette den slags, KAN det være, at man foretrækker at betale for sit nye tema/nye modul, og få noget, der syner lidt mere professionelt og færdiggjort.

 

Dette er blot ment som venlig kritik. Får I afluset på sagerne, får I sikkert også flere kunder, der tør overlade opgaver til jer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Nick,

 

Tak for din kritik - den er taget til efterretning.

Vi har lige lanceret hjemmesiden og er stadig ved at rette til hist og her - så håber det hele bliver mere appetitligt med tiden.

 

Fejlen i ZIP-filerne er jeg blevet gjort opmærksom på og den ligger nu over på min programmørs bord som en hasteopgave, da det er ekstremt vigtigt at netop dette spiller 100%.

 

At de gratis temaer er mangefulde og sjuskede, vil jeg lade være op til den enkelte og lade dem være en god start til webshopejeren der har lyst til at komme i gang med noget unikt og dermed skille sig lidt ud af mængden. 1 mand har brugt ca. 5 måneder på at udvikle temaerne her på kontoret, så håber da virkelig at det ikke er alle der har samme fornemmelse når de ser temaerne?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Kristian, problemet - i min optik - er, at du forærer noget gratis væk, på samme site som du vil lokke kunder til at købe din service.

 

Det er fair nok, og en udbredt måde indenfor PrestaShop-verdenen.

 

Men der hvor kæden rasler, at når det gratis materiale er fejlbehæftet, sitet er sjusket udført og du samtidig signalerer, at man kan købe din service. Her duer "mere appetitligt med tiden" ikke, for hvem vil hyre et firma til at lave den type arbejde, hvis man melder ud, at det nok bliver bedre med tiden?

 

Kan du se min pointe?

 

Og til begynderen, som du håber vil benytte de gratis materialer; jamen, det er da pænt af dig - men efter 5 måneder burde der måske have været tid til at bruge de samme 2 minutter, med friske øjne, som jeg brugte.

 

Det er ikke fordi dine ting er dårlige, men når der er sjuskefejl, så sænker det bare niveauet og indtrukket gevaldigt. Og det er jo synd, når du nu har gjort et stort stykke arbejde og vil blande virksomhed og filantropi.

 

/Nick

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Min opfordring til dig er, at du skal se at få rette og luget ud i sjuskefejlene, for så tror jeg, at dine mulige kunder tager det langt mere seriøst. Og så får du noget omsætning og måske også noget DB og så sikkert også plads til flere gratis sager til os andre :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Nick,

 

Tak for god feedback.

 

Jeg har givet det videre til folkene der sidder og retter op på v. 1 af PrestaDevelop.

 

Nu har jeg set at folk gerne vil bruge vores temaer (med 150 downloads pt.) så det hjælper da gevaldigt på modet for at få banket en stor dansk side op med gratis temaer og moduler til Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Herligt med lidt backup fra selve prestashop teamet her i den engelske tråd :)

 

Og vi er det danske PrestaShop team - omend ikke officielt, og måske ikke så "vigtige" :) Men jeg giver alle ret i denne tråd. Det er et super initiativ, men det er ikke færdigt, og det er ikke salgsklart. Da det vel dybest set betalende kunder du ønsker at opnå med dette, skal siden, moduler og themes være toptunet og testet 100% før du promoverer den - og det er det ikke.

 

Det lyder også flot, at du har en udvikler siddende i 5 mdr. for at lave themes og hjemmeside, og at han er på opgaven med at rette til osv. Men gør det nu ikke til noget større end det er, før kvaliteten af det der leveres er i top

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kære Prestadan1234,

 

Det jeg ønsker med PrestaDevelop.com er at folk verden over der arbejder med Prestashop kan downloade vores gratis temaer - intet andet. Ja, jeg får en database med folk der interessere sig for Prestashop og det sætter jeg pris på samt en masse spørgsmål som jeg eller min programmører kan være behjælpelige med.

 

Vi uploader også nogle få moduler/ekstra services som man kan købe, det har vi gjort, da kunder har været interesseret i at købe disse ydelser som vi alligevel havde liggende på "hylden".

 

Der hvor jeg ønsker at tjene penge på Prestashop er på min side Prestadesign.dk (se link signatur), som jeg har drevet i snart 3 år.

 

Derudover er jeg ved at lave en helt ny service, hvor man kan købe en samlet Prestashop-pakke til en fordelagtig pris - imod at man vælger et af vores gratis temaer - Denne service kommer til at minde om det man kender fra DanDomain etc., men det ligger ud i fremtiden og er en helt anden snak - Når jeg lancerer denne nye løsning (hvor kunderne skal betale x antal kroner), så lover jeg dig, at jeg nok skal få lavet et færdigt og lækkert design uden fejl og mangler... Det var bare ikke her fokus var på PrestaDevelop.com :)

 

Med ønske om en dejlig dag.

Edited by Prestadesign.dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har ikke brugt nogen af disse themes (har ikke ville give mig i kast med dem pga. de mange fejl i starten og manglende tilbagemeldinger om de var løst). Men jeg har da en rabatkode til TemplateMonster, du gerne må få, hvis det var noget? Måske har jeg faktisk også et par themes der aldrig er blevet brugt (hvis du stadig kører videre med den gamle version af PS?). Og themes var jo så dejligt nemme at rette i disse gamle versioner, så det er da også en mulighed:-)

 

EDIT: Nu har jeg lige kigget demo på tre af disse themes igen - min holdning er den samme som da denne tråd blev lavet: De er slet ikke gennemarbejdede og professionelle nok til, at jeg ville bruge dem i nogen shops. Der er baggrunde der går ind over tekst, ulæselige skrifttyper, baggrunde der gentages på siden og deciderede usability problemer. Så man kan måske konstatere, at Prestadesign ikke er nået videre med den del af projektet på de 1½ år der er gået siden tråden blev oprettet?

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...