Jump to content

Logo resolutieverlies


Telesight

Recommended Posts

Als ik in versie 1.5 vanuit een .svg logobestand een png aanmaak en deze als koplogo gebruik of als factuurlogo dan verlies ik onaanvaardbaar veel resolutie.

Er staat me bij vanuit versie 1.4, dat bij het uploaden van logo bestanden deze gecomprimeerd worden, weet iemand hier meer over ?

Edited by Telesight (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld

Dit heb ik inderdaad al gedaan maar zonder resultaat.

 

@maconi

Er stond me al iets bij dat bij het uploaden van logo's er nog eens een compressie overheengaat die wat mij betreft "fataal" is. Je kunt je logo net zo goed door een blur-filter halen ;-)

Ik moet dus om deze compressie heen werken; even kijken in welke directories ik de logobestanden moet plaatsen ...

 

Met name bij de factuur is het resolutieverlies groot.

Handig was ook geweest als ergens de aanbevolen afbeeldingsgroottes zouden staan, nu moet ik passen en meten ...

Edited by Telesight (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

zo heb ik het in iedergeval toen kunnen oplossen

maar weet dus echt niet of hetzelfde is voor 1.5

 

normaal kan je ze gewoon vinden in /img

 

soms heb je ook theme's die verwijzen naar / themes/je-eigen-theme/img

succes

Link to comment
Share on other sites

Door een logobestand (logo.jpg) op je server in de directorie /img te plaatsen voorkom je een extra compressie van je logobestand.

Het logo bestand voor de factuur (logo_invoice.jpg) heb ik ook in /img geplaatst. Echter dit logo wordt met een lage resolutie weergegeven. Het lijkt wel of bij het plaatsen in een factuur ook weer compressie wordt uitgevoerd.

 

Normaal kun je een logo vanuit een .svg (vectorbestand) naar een png of jpg omzetten en wordt dit scherp weergegeven in een browser. Hetzelfde geldt voor een logo dat in een pdf bestand terechtkomt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...