Jump to content

Categories als soort apps laten zien(SOLVED)


maroc1994

Recommended Posts

hallo,

 

Ik wil graag dat als iemand op de categorie receiver klikt, dan die dan een scherm krijgt net als een soort rijen apps ( zoals google chrome) hier nog een voorbeeld:http://www.electro-s...b2f56c10da8af5f

 

 

Is er een module ervoor. ik zelf gebruik nu horizontal top module met sub menus

 

alleen mijn klant vroeg of dat mogelijk was en ik zei ik ga kijken wat ik voor je kan doen.

 

Kan iemand me helpen

 

Alvast bedankt,

 

mvg,

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

maak eens een categorie aan met daarin subcategorieen ,, voeg ook de subcategorie foto's toe

 

en zie : allemaal foto's :-)

 

wellicht moet je dan iets aanpassen omdat het getoont wordt met de tekst van de subcategorie

 

oh ok, maar als ik sub toevoeg, dan zullen zij het zien wanneer ze muis over een categorie gaan. Snap je wat ik bedoel

Link to comment
Share on other sites

ow ok ik dacht dat je bedoelde zoals je voorbeeld website ,,

zag in iedergeval niks verschijnen als ik met de muis over de menu's ging <chrome><ie9>

 

alleen dat het kleurtje veranderde

 

het tonen van de foto's van de submenu's is direct de subcategorieen aanroepen ipv van de homepagina

vandaar dus

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wat je wil is wel mogelijk, en kan deels opgelost worden met wat maconl zegt. En deels een stukje code slopen/aanpassen van de horizontal topmenu module.

Mijn gok is, ik weet dat niet zeker uiteraard, dat het mogelijk moet zijn om de subcategorie verdieping uit de menuweergave te slopen moet zijn. Dan krijg je alleen de hoofdcategorieen uit de root zichtbaar en niet de 'childs' daaronder. Klanten/gebruikers kunnen dan enkel de hoofdcategorieen aanklikken in het menu en zien vervolgens de subcategorie-weergave zoals maconl die aangeeft.

Link to comment
Share on other sites

Wat je wil is wel mogelijk, en kan deels opgelost worden met wat maconl zegt. En deels een stukje code slopen/aanpassen van de horizontal topmenu module.

Mijn gok is, ik weet dat niet zeker uiteraard, dat het mogelijk moet zijn om de subcategorie verdieping uit de menuweergave te slopen moet zijn. Dan krijg je alleen de hoofdcategorieen uit de root zichtbaar en niet de 'childs' daaronder. Klanten/gebruikers kunnen dan enkel de hoofdcategorieen aanklikken in het menu en zien vervolgens de subcategorie-weergave zoals maconl die aangeeft.

 

hey,

 

scoripion, juist dat is wat ik bedoel en wanneer ze de hoofd categorie klikken, dat je die voorbeeld van site krijgt.

Ik ben erg slecht in coderen, dus moet effe uitpuzzelen. is daar geen module voor?

Link to comment
Share on other sites

het wordt dan zoiets als

 

Home

subcategorieën

 

eea zal dan aangepast moeten worden in de index.tpl

zodat hij al de subcategorieën toont ..

 

dat wordt stoeien ... want de subjes moeten dan weer gescheiden worden ,,,

 

zover ik weet is er geen module voor ,,

je kan altijd op het forum of google zoeken

Link to comment
Share on other sites

het wordt dan zoiets als

 

Home

subcategorieën

 

eea zal dan aangepast moeten worden in de index.tpl

zodat hij al de subcategorieën toont ..

 

dat wordt stoeien ... want de subjes moeten dan weer gescheiden worden ,,,

 

zover ik weet is er geen module voor ,,

je kan altijd op het forum of google zoeken

het wordt dan zoiets als

 

Home

subcategorieën

 

eea zal dan aangepast moeten worden in de index.tpl

zodat hij al de subcategorieën toont ..

 

dat wordt stoeien ... want de subjes moeten dan weer gescheiden worden ,,,

 

zover ik weet is er geen module voor ,,

je kan altijd op het forum of google zoeken

 

kennen jullie iemand op het forum die dat kan doen?

 

nog een kleine off-topic vraagje

 

Werkt ideal op versie 1.5.0.17?

 

ik gebruik het versie van https://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

 

zo niet is er dan iets anders?

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

kennen jullie iemand op het forum die dat kan doen?

 

nog een kleine off-topic vraagje

 

Werkt ideal op versie 1.5.0.17?

 

ik gebruik het versie van https://www.ideal-ch...prestashop.html

 

zo niet is er dan iets anders?

B)

Voor zover ik weet zou de ideal-checkout die je gelinkt hebt moeten werken op 1.5.0.17, maar ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen deze uitvoerig te testen.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Indien nog gewenst hierbij een modificatie om de subcategorieën in een grid-like view weer te geven.

de mod is gebasseerd op de PS1.5.2 default theme.

  • Zipje downloaden en uitpakken.
  • De modules Blockcategories en Blocktopmenu uitschakelen indien ingeschakeld
  • De uitgepakte bestanden uploaden, waarbij:
    • /themes/default/category.tpl en /themes/default/css/gridview_list.css geupload moeten worden naar de /themes/[JOUWTHEME]/ folder.

    [*]De modules Blockcategories_gridview en Blocktopmenu_gridview installeren en waar nodig configureren.

Screenshots (klik om te vergroten):

th_Prestadev_0040_zps21370f0b.png

 

th_Prestadev_0041_zpsb9d37186.png

 

th_Prestadev_0042_zps28d30629.png

 

Package:

https://www.dropbox....ry_gridview.zip

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Indien nog gewenst hierbij een modificatie om de subcategorieën in een grid-like view weer te geven.

de mod is gebasseerd op de PS1.5.2 default theme.

  • Zipje downloaden en uitpakken.
  • De modules Blockcategories en Blocktopmenu uitschakelen indien ingeschakeld
  • De uitgepakte bestanden uploaden, waarbij:
    • /themes/default/category.tpl en /themes/default/css/gridview_list.css geupload moeten worden naar de /themes/[JOUWTHEME]/ folder.

Screenshots (klik om te vergroten):

th_Prestadev_0040_zps21370f0b.png

 

th_Prestadev_0041_zpsb9d37186.png

 

th_Prestadev_0042_zps28d30629.png

 

Package:

https://www.dropbox....ry_gridview.zip

 

hallo scorpionsworld,

 

wow ziet er vet uit, maar sorry dat ik uw tijd hebt verspild!!!

2 weken na dat ik deze topic heb geopend heb ik een thema gekocht, en die had al standaard subcategories.

Zoals u het gemaakt heeft.

 

In ieder geval bedankt, maar er zijn denk ik andere mensen die hier heel blij zullen zijn.

 

met vriendelijke groeten!

p.s moet ik deze topic op solved zetten of open zodat de mensen nog vragen kunne stellen over je module?

Link to comment
Share on other sites

hallo scorpionsworld,

 

wow ziet er vet uit, maar sorry dat ik uw tijd hebt verspild!!!

2 weken na dat ik deze topic heb geopend heb ik een thema gekocht, en die had al standaard subcategories.

Zoals u het gemaakt heeft.

 

In ieder geval bedankt, maar er zijn denk ik andere mensen die hier heel blij zullen zijn.

 

met vriendelijke groeten!

p.s moet ik deze topic op solved zetten of open zodat de mensen nog vragen kunne stellen over je module?

Tijdverspilling is het nooit ^_^ een ander kan er zoals je zegt nog iets aan hebben.

 

Doe het topic maar op solved.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Indien nog gewenst hierbij een modificatie om de subcategorieën in een grid-like view weer te geven.

de mod is gebasseerd op de PS1.5.2 default theme.

  • Zipje downloaden en uitpakken.
  • De modules Blockcategories en Blocktopmenu uitschakelen indien ingeschakeld
  • De uitgepakte bestanden uploaden, waarbij:
    • /themes/default/category.tpl en /themes/default/css/gridview_list.css geupload moeten worden naar de /themes/[JOUWTHEME]/ folder.

    [*]De modules Blockcategories_gridview en Blocktopmenu_gridview installeren en waar nodig configureren.

Screenshots (klik om te vergroten):

th_Prestadev_0040_zps21370f0b.png

 

th_Prestadev_0041_zpsb9d37186.png

 

th_Prestadev_0042_zps28d30629.png

 

Package:

https://www.dropbox....ry_gridview.zip

 

 

Beste Schorpionsworld,

 

Bedankt voor deze module, het is iets waar ik al een tijdje op zoek naar ben! :)

 

Ik heb de bestanden uitgepakt en geupload. Ook heb ik de topmenu/categorie modules eerst uitgeschakeld. Ik probeer nu de nieuwe modules te instaleren via de BO (die ik dus al geupload heb naar de module folder), maar kan ze niet vinden?

 

heb je misschien nog tips voor mij?

Link to comment
Share on other sites

Beste Schorpionsworld,

 

Bedankt voor deze module, het is iets waar ik al een tijdje op zoek naar ben! :)

 

Ik heb de bestanden uitgepakt en geupload. Ook heb ik de topmenu/categorie modules eerst uitgeschakeld. Ik probeer nu de nieuwe modules te instaleren via de BO (die ik dus al geupload heb naar de module folder), maar kan ze niet vinden?

 

heb je misschien nog tips voor mij?

Controleer nogmaals of de blockcategories_gridview en blocktopmenu_gridview in de modules map staan.

Let wel, de aangepaste modules worden onder dezelfde naam weergegeven in de BO. Waarschijnlijk zul je tweemaal dezelfde module zien in de Frontoffice features/Winkel functies lijst.

Zo niet, zet error reporting aan (lees hier hoe) en check in de BO->Modules of er foutmeldingen worden weergegeven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Controleer nogmaals of de blockcategories_gridview en blocktopmenu_gridview in de modules map staan.

Let wel, de aangepaste modules worden onder dezelfde naam weergegeven in de BO. Waarschijnlijk zul je tweemaal dezelfde module zien in de Frontoffice features/Winkel functies lijst.

Zo niet, zet error reporting aan (lees hier hoe) en check in de BO->Modules of er foutmeldingen worden weergegeven.

 

Yes! De module mappen stonden in een andere map. Vandaar!

Het is allemaal gelukt, alleen ik krijg nu de afbeeldingen van de categorien niet te zien :(

Firebug geeft aan dat de volgende link niet te vinden is (404):

 

http://www.tjinstoko.eu/c/63-category_grid/mosterd.jpg

omdat de link van deze foto echter moet zijn:

http://www.tjinstoko.eu/c/63-category_default/mosterd.jpg

Hoe kan ik deze veranderen?

Edited by tjin (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Yes! De module mappen stonden in een andere map. Vandaar!

Het is allemaal gelukt, alleen ik krijg nu de afbeeldingen van de categorien niet te zien :(

Firebug geeft aan dat de volgende link niet te vinden is (404):

 

http://www.tjinstoko...rid/mosterd.jpg

omdat de link van deze foto echter moet zijn:

http://www.tjinstoko...ult/mosterd.jpg

Hoe kan ik deze veranderen?

Door in de backoffice onder Preferences/Voorkeuren->Images/Afbeeldingen een nieuwe afbeeldingsformaat aan te maken met als naam category_grid en afmeting 150x150 pixels en alleen voor categorieën. Na aanmaken van het afbeeldingsformaat thumbnails hergeneren voor Categorieën->category_grid.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Door in de backoffice onder Preferences/Voorkeuren->Images/Afbeeldingen een nieuwe afbeeldingsformaat aan te maken met als naam category_grid en afmeting 150x150 pixels en alleen voor categorieën. Na aanmaken van het afbeeldingsformaat thumbnails hergeneren voor Categorieën->category_grid.

 

Bedankt Scorpionsworld!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wanneer ik de module categories gebruik, dan krijg ik wel een gridweergave in de eerste subcategorie onder de hoofdcategorie, maar wanneer er weer subcategorieën zitten onder andere subcategorieën, krijg ik geen gridweergave maar de oude lijst weergave. Klopt dit, is dit een fout, of doe ik iets fout? Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ik de module categories gebruik, dan krijg ik wel een gridweergave in de eerste subcategorie onder de hoofdcategorie, maar wanneer er weer subcategorieën zitten onder andere subcategorieën, krijg ik geen gridweergave maar de oude lijst weergave. Klopt dit, is dit een fout, of doe ik iets fout? Bedankt!

Dit is intentioneel. De indeling is nu categoriën onder de home geven een gridweergave, subcategoriën onder deze categoriën geven een gewone weergave en zouden de producten moeten bevatten.

Wil je dat alle niveau's in gridview worden weergegeven?

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, dat is wat ik bedoelde. Is het mogelijk dat zo aan te passen? Ik heb namelijk meerdere (sub)categorieën onder elkaar. Bedankt!

Dat kan. Ik geef je morgen wel een oplossing/aanpassing

 

 

Thanks! Hier was ik al lange tijd naar opzoek..

 

Ziet er mooi uit! Heb alleen één vraagje, hoe krijg ik de categorie naam in gridview gecentreerd en dikgedrukt of in een mooier lettertype?

De bijbehorende CSS (gridview_list.css) aanpassen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja bedankt hij wrkt nu, heb het its anders gedaan met geen wijziging in de categories.tpl:

 

wijzig categories.css onder SUB-CATEGORIES, delete oude code en vervang met de text:

 

.inline_list {

list-style-type: none;

margin-top: 1em;

overflow: hidden;

}

body#category #subcategories li {margin: 0 5px;}

body#category #subcategories {clear: both;}

.inline_list li {float: left;text-align: center;}

.inline_list img {display: block;}

.inline_list li .img { }

.inline_list li .cat_name {font-size:13px;}

 

#category #center_column h1 {

background: url("../img/heading_titalbg.gif") no-repeat scroll center top transparent;

color: #FFF;

display: block !important;

float: left;

font-size: 14px;

font-weight: bold;

height: 39px;

line-height: 38px;

margin-bottom: 10px;

margin-right: 10px;

padding: 0 0 0 16px;

width: 682px;

}

body#category #subcategories h3 {

font-size: 14px;

margin: 10px;

color:#000;

}

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...