prestalearn Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Idag ser jag endast kundens mobilnummer under "Customer info" och inte under "Order info". Någon som vet hur man kan få in mobilnumret under ordersidan så man slipper gå till båda ställena? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 byt plats på numrena så det numret du får fram på ordersidan är mobilnumret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalearn Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Vilka nummer ska jag byta plats på menar du? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 =) I översättningarna så har du ett nummer för "home number" och ett för "cell/mobile number" nått (vad jag minns när jag meckade med detta) Och som standard så är det home number som kommer upp när man tex checkar ut som gäst och som syns på order-sidan i BO. Så en rätt enkel lösning som jag körde var bara att byta ut "home number" i översättningen till typ mobilnummer och tvärt om. Då blir det ju mobilnumret som hänger med dig på de ställena du vill. Om jag förstod dig rätt nu dvs att det va detta du eftersträvade. Jag gjorde så som sagt och blev som jag önskade. /Johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalearn Posted October 2, 2012 Author Share Posted October 2, 2012 Tack för den utförliga beskrivningen! Tyvärr får jag varken med hemnummer eller mobilnummer till min ordersida :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts