Jump to content

weergave kolommen modules


antonvdh

Recommended Posts

Ik heb niet echt een voorbeeld maar ik kies wel een 2 kolommen template.

Wat ik me wel nog afvraag is hoe kan je de weergave regelen.

Bijv ik klik nu op een te kopen artikel dan opent deze en dan moet de slider of een ander blok erboven niet meer zichtbaar zijn.

Hoe regel je dat?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet echt een voorbeeld maar ik kies wel een 2 kolommen template.

Wat ik me wel nog afvraag is hoe kan je de weergave regelen.

Bijv ik klik nu op een te kopen artikel dan opent deze en dan moet de slider of een ander blok erboven niet meer zichtbaar zijn.

Hoe regel je dat?

 

Dit kan op 2 manieren. Voor het specifiek aangeven op welke pagina's een blok/module juist wel getoond moet worden zal je in het bijbehorende tpl bestand hiervoor code moeten toevoegen.

 

Als je geen ervaring hebt met aanpassingen in tpl bestanden, er is ook een methode waarbij je in de backoffice kan aangeven op welke pagina's iets juist niet moet worden getoond. Daarvoor ga je naar de positie van een module, dus de "hook" van een module in bijv. de "Header of pages" of "left column" en daar is een invulveld voor het aangeven welke pagina's uitgesloten moeten worden voor weergave van de module. Dus index.php voor het uitsluiten van de homepage, product-list.php voor productlijsten, product.php voor productpagina's etc.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Is dat module -positions - beheer hakeb ??

Begrijp er nog niet veel van.

Niet echt gebruiksvriendelijk.

 

bedoel je positioneer modules en dan het veld uitzonderingen.

Die ja. In het uitzonderingenveld kun je de pagina's opgeven waar de betreffende module of haak niet weergegeven moet worden.
Link to comment
Share on other sites

Oke bedankt nog 1 vraagje gebruik nu een simpel 2 koloms 1.4 template maar de footer ziet er niet goed uit ? is dat simpel op te lossen of kan ik beter zoeken naar een 2 koloms prestashop 1.5 theme.

Je moet voor de footer allereerst even kijken naar de volgorde van de modules in de footer hook. Modules->Positions: Footer

De module Block reinsurance zou als eerste moeten staan. Anders verneukt deze de layout.

En zo te zien is er naast de My account footer nog een My account module geactiveerd voor de footer die eerder in de linker/rechter kolom zou moeten staan.

Link to comment
Share on other sites

ja ik zie wat je bedoeld ik had bij modules gezocht op footer.

Maar kan het niet aan de template liggen want deze doet het wel.

Die is gemaakt voor 1.5 alleen de plaatjes bij aanbevolen producten laat hij nu niet meer zien.

is URL-rewriting aangezet?

Zo te zien aan de screenshot, ik kan niet in de source html nu kijken, word er wel geprobeerd een afbeelding te vinden maar word deze niet gevonden door wellicht een URL mismatch.

 

Zou je misschien de url kunnen geven van de shop, mits online te vinden?

Link to comment
Share on other sites

URL herschrjven staat uit.op de server.

Ik heb in de theme - freedesign- de map modules blockcms en homefeatured verwijderd weet niet waarom die daar staan nu werken de plaatjes wel.

 

 

Eigenlijk wilde ik 3 kolommen template maar de slider moet dan doorlopen in kolom 3

dus zo:

 

post-379619-0-04309200-1349100178_thumb.png

Edited by antonvdh (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...