Jump to content

[SOLVED] Links stuk na update naar 1.5.0.17


jazzper

Recommended Posts

Ik ben bezig zonder al te veel ruchtbaarheid een klein webshopje op te zetten voor oude horloges, een hobby van mij.

 

Draai al een paar maanden en langzaam vind ik uit hoe prestashop uit en vul ik hem met horloges. Al paar keer een upgrade gehad en ging elke keer prima.

 

Nu heb ik van de week een upgrade gedaan naar 1.5.0.17. Ik weet zo niet meer waar ik vanaf kom maar het viel me op dat de user interface aan de admin kant zwaar geupdate is.

 

Echter... links werken niet meer. Kijk maar eens op mijn homepage. Categorieen etc allemaal kaduuk. Hij genereert onwijs lange urls (query strings) maar ook zonder die strings kansloos.

 

Iemand een idee?

 

Shop: http://www.horlogesvantoen.nl

Edited by jazzper (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@maconl: thx! cache en compile waren al leeg op index.php na, htaccess genereren weet ik zo even niet hoe dat moet. Ik weet wel hoe je een .htaccess aan moet maken en editten, maar genereren suggereert dat het automatisch vanuit prestashop gaat.

 

Heb ook de cache en compile in de root leeggemaakt en van alles nog eens rechten bekeken.

 

Helpt allemaal niets...

 

@Frens.. hmmm dan zal ik weer naar backup terug moeten. Jammer! Of zijn ze er druk mee? An sich is mijn shop nog niet operationeel (toevallig een passant laatst die zo wat kocht via contactformulier, was wel grappig).

Link to comment
Share on other sites

OK, handmatig .htaccess aangemaakt (leeg) en geupload. In de nieuwe 1.5 kun je kennelijk een .htaccess genereren dus kwam niet verder dan bij SEO & urls nogmaals te zeggen dat ik friendly will > save. En voila, het werkte weer!

 

Kortom:

- legen cache

- aanmaken lege .htaccess

- preferences > seo& urls > Friendly URL op Yes > safe

 

dank voor de tips, hiermee redde ik het!

Link to comment
Share on other sites

OK, handmatig .htaccess aangemaakt (leeg) en geupload. In de nieuwe 1.5 kun je kennelijk een .htaccess genereren dus kwam niet verder dan bij SEO & urls nogmaals te zeggen dat ik friendly will > save. En voila, het werkte weer!

 

Kortom:

- legen cache

- aanmaken lege .htaccess

- preferences > seo& urls > Friendly URL op Yes > safe

 

dank voor de tips, hiermee redde ik het!

 

goed om te horen dat het weer werkt

 

en idd sorry voor mijn onduidelijkheid over de htaccess,

ik vergeet ook steeds dat 1.5 zelf de htaccess genereert :)

in 1.4 kan je dit via de bo genereren

 

maar zoals jij het dus gedaan hebt , genereer je dus handmatig opnieuw de htaccess

 

en klopt de index.php moet natuurlijk blijven staan <ook als is het een lege file >

zie dat het op die blog niet staat geschreven

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...