Jump to content

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik ben bezig met prestashop 1,5. Alles werkt prima alleen was er een probleem:

 

Optionele parameters: Repareer aub de volgende fout(en)

  • fopen

Bij modules als ik ideal module erbij voegen dan verschijnt:

 

Als u de AdminModules optie wilt gebruiken en gebruik wilt maken van de gratis modules, dan moet u de volgende configuratie aanzetten op uw server:

- Schakel allow_url_fopen

 

Blijkbaar heeft mijn hoster fopen uitgezet in verband met beveiliging en ze zeggen:

Eventueel kunt u uw scripts aanpassen door fopen te vervangen door cURL.

 

Ik heb rondgezocht bij deze forum maar helaas kon ik niet vinden. Waar kan ik cURL vinden? Zo nee dan moet ik het aanmaken? Zo ja, hoe? En hoe kan ik fopen te vervangen door cURL?

 

In afwachting van jullie reactie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi

gewoon lekker zo laten :)

je hosting bedrijf heeft dit om veiligheids redenen uitgeschakeld

 

het heeft geen invloed op de werking van je webwinkel

het enige is dat je dus een melding in je BO ziet

wanneer je inlogt :

 

 

Warning: Update notifications are not available

Please turn on the "allow_url_fopen" option in your php.ini config file.

 

en zo zou je er nog een paar tegen komen oa gratis modules enz

maar die zoek je gewoon via dit forum weer op

en de reclame die je niet krijgt is denk ik geen echt probleem

 

als je het wel wilt activeren dan moet dit gedaan worden in een php.ini file

maar ik zou het gewoon zo laten ,,

 

succes met de bouw

Link to comment
Share on other sites

Ik vraag me wel eens af waar die zich bevind >> php.ini file

 

Hoi frens ,

zover ik weet moet je deze zelf aanmaken

ben nog nooit een standaard php.ini file op hostings tegen gekomen

 

je kan er wel meerdere dingen inzetten

 

maar zoals allow_url_fopen

is door de meeste hosters geblokkeerd omdat het inderdaad onveilig kan zijn

je kan eea wel weer met curl oplossen en zou ik zeker doen als het echt een noodzakelijk iets was

maar voor de dingen waar prestashop allow_url_fopen voor nodig heeft is het niet eens de moeite waard om er tijd in te steken :)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor uw reactie. Ik wilde Sisow toevoegen bij prestashop maar ik kon niets vinden bij modules (ik heb module toegevoegd maar verder kom ik toch niet uit), ik dacht dat het te maken met fopen. Ik ga rondkijken bij deze forum.

 

hoi ,

nee dit heeft niets met elkaar te maken

fopen is niet meer en minder dat er dus externe links in prestashop geopent wordt

als je bv je bo in gaat krijg je normaal enkele meldingen enz ,,deze krijg je dus nu niet

en bijvoorbeeld met de vertalingen dan wordt er normaal een link enzo getoond ,

dat is dus nu niet zo ,,

 

het is in feite dus niet zo heel belangrijk dat je dit mist ,,

ik heb het zelf ook uitgeschakeld ,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu werkt Sisow prima, ik moest eerst zip uitpakken en dan met filezilla overzetten. Het lukt prima. fopen is inderdaad niet nodig!

 

Bedankt voor reacties. Fopen is inderdaad niet nodig!

 

 

Nu heb ik ander vraag, ik heb net testbestelling gedaan met ideal (gelukt) en kreeg mail van bevestiging:

[shop] Order confirmation

 

Onderwerp van mails zijn in engels en inhoud is nederlands. Dat geldt voor overige bevestigingen.

Link to comment
Share on other sites

ik kom er morgen even op terug

wilde net het bedje induiken ^_^

je vind dit onder translations , echter als je de mail doet vertalen via je bo

heb je kans dat sommige emails misvormen ,,,

weet niet of dit in versie 1.5 nog zo is ,,

 

Hoe je de shopnaam uit het email onderwerp haalt vind je hier :

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/webshop-naam-uit-het-email-onderwerp-halen/#more-510

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Aan de e-mail templates voor versie 1.5 wordt gewerkt.

Twee problemen zitten nu in de e-mail- templates:

- Het onderwerp wordt in het engels weergegeven

- Sommige links in de e-mails zijn niet correct.

 

Je kunt dit in je winkelachterkant wel gaan aanpassen, maar handiger is het als we dit centraal kunnen regelen. Dus vanuit het officiele Nederlandse taalpakket voor versie 1.5.

Ik probeer dit geregeld te krijgen bij het Prestashop team.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Telesight :) ( was idd vergeten dat jij bezig bent met de vertaling en diverse voor versie 1.5 )

 

chaintech : horen het wel of het gelukt is , en ook als je de shopnaam eruit wilt halen hoor ik het wel

ga vanmiddag eea even bijwerken en zal de link dan sturen hoe je eventueel de shopnaam eruit kan halen

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de link (maconl) en toevallig heb ik gisteravond uren bezig om "powered Prestashop" uit emails weghalen via bo translater (lokalisatie/vertalingen/email templates aanpassen). Je kan ook kleuren en tekst aanpassen daar. Ik heb je link alles doorgenomen (andere blogs ook) en ik zag dat je ook geschreven over powered prestashop, ik heb dus voor niks uren bezig om powered prestashop weghalen haha.

 

Ik zie inderdaad dat er veel mis ging met taal van mails. Sommige mails zijn niet vertaald.

 

 

Ik heb toch onderwerp al vertaald. Die kan je doen bij bestellingen/statussen van bo.

 

Ik wacht voor zekerheid af tot Telesight alles heeft vertaald. Dan ga ik vertaalupdate laten uitvoeren.

 

Ik zit ook beetje met maag voor multishop. Ik heb www.domein1.nl als hoofdshop geinstalleerd met admin en multishop activeren. Die gebruik ik als bo.

Ik heb www.domein2.nl aangemaakt, prestashop geinstalleerd

Dan ga ik multishop module die domein2.nl aangemaakt.

Ik ging www.domein2.nl toen kijken en er staat alleen standaard template en er zijn geen producten van domein1.nl te vinden bij domein2.nl.

 

Wat heb ik eigenlijk fout gedaan?

Link to comment
Share on other sites

hoi

Ik heb je link alles doorgenomen (andere blogs ook) en ik zag dat je ook geschreven over powered prestashop, ik heb dus voor niks uren bezig om powered prestashop weghalen haha.

 

tja ... :)

 

maar even ter correctie , het artikel over powered prestashop is dus niet van mij :)

deze heeft iemand anders geschreven ( de namen staan bij betreffende artikelen )

wel dus weer het artikel van de shopnaam , lekker ingewikkeld he :unsure:

 

maar zoals je op de home van het blog wellicht zag, zijn er een paar ervaren prestashop gebruikers

welke de artikelen plaatsen / beschrijven

er komen nog veel meer artikelen van deze gebruikers , maar heeft natuurlijk even tijd nodig..

 

de vertalingen die jij nu vertaald hebt in bestellingen/statussen kan je zonder problemen doen

wat ik meer bedoelde is echt de email templates ( vertalingen en de kleuren enz )

deze kan je het beste gewoon op je pc doen

 

omtrent je vraag over de multishop ,,,

hiermee kan ik je nog niet helpen

wellicht iemand anders wel ,,die er al mee bezig is ,,

 

ik weet dat het een groot issue is en er zijn er meerdere mee bezig

zover ik begrepen heb zijn de bijbehorende handleidingen ook erg onduidelijk

denk dat het dus nog even afwachten wordt ,

 

wil wel weer eea testen maar helaas kan ik dit ivm drukte niet op korte termijn realiseren

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[...]

Ik zit ook beetje met maag voor multishop. Ik heb www.domein1.nl als hoofdshop geinstalleerd met admin en multishop activeren. Die gebruik ik als bo.

Ik heb www.domein2.nl aangemaakt, prestashop geinstalleerd

Dan ga ik multishop module die domein2.nl aangemaakt.

Ik ging www.domein2.nl toen kijken en er staat alleen standaard template en er zijn geen producten van domein1.nl te vinden bij domein2.nl.

 

Wat heb ik eigenlijk fout gedaan?

Landen domein1.nl en domein2.nl op dezelfde server/ip-adres?
Link to comment
Share on other sites

Ten eerste moet je

Ik zit ook beetje met maag voor multishop. Ik heb www.domein1.nl als hoofdshop geinstalleerd met admin en multishop activeren. Die gebruik ik als bo.

Ik heb www.domein2.nl aangemaakt, prestashop geinstalleerd

Dan ga ik multishop module die domein2.nl aangemaakt.

Ik ging www.domein2.nl toen kijken en er staat alleen standaard template en er zijn geen producten van domein1.nl te vinden bij domein2.nl.

 

Wat heb ik eigenlijk fout gedaan?

 

Multishop werkt nog niet vlekkeloos, dus als dat niet dringend is dan zou ik dat voorlopig laten rusten totdat een stabielere versie (wat multishop betreft) van Prestashop uitkomt.

 

Maar je moet in elk geval niet op elke (sub)domein opnieuw Prestashop installeren. De gegevens van de hoofdshop worden binnengehaald op de domeinen van de andere shops, dus in principe laat je de andere domeinen leeg.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Landen domein1.nl en domein2.nl op dezelfde server/ip-adres?

 

Ik heb beide domeinnamen bij dezelfde hoster ondergebracht dus ik weet niet of dezelfde server en of ip adres betreft. Ene domeinnaam is al 5 jaar oud en ander heb ik pas geregistreerd.

 

Ten eerste moet je

 

 

Multishop werkt nog niet vlekkeloos, dus als dat niet dringend is dan zou ik dat voorlopig laten rusten totdat een stabielere versie (wat multishop betreft) van Prestashop uitkomt.

 

Maar je moet in elk geval niet op elke (sub)domein opnieuw Prestashop installeren. De gegevens van de hoofdshop worden binnengehaald op de domeinen van de andere shops, dus in principe laat je de andere domeinen leeg.

 

Andreas

 

Oke dan wacht ik even af. En natuurlijk bedankt voor je tip.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb beide domeinnamen bij dezelfde hoster ondergebracht dus ik weet niet of dezelfde server en of ip adres betreft. Ene domeinnaam is al 5 jaar oud en ander heb ik pas geregistreerd.

 

 

 

Oke dan wacht ik even af. En natuurlijk bedankt voor je tip.

Wat AKJV zegt.

Volgens mij is de multishop zo bedoeld dat meerdere domeinnamen (en dus FQDN url's) op dezelfde shop terecht komen. Vervolgens word, afhankelijk van de door de gebruiker aangeroepen domeinnaam, de catalogus weergegeven.

domein1.nl en domein2.nl zouden dan op dezelfde server/ip-adres en dus ook dezelfde PS installatie terecht moeten komen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...