Hollywoodie Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Hejsan, Jag har byggt min första butik i PrestaShop och tycker själv jag lyckats ganska bra. Jag önskar gärna ris och ros från er. Vad har jag missat? Vad är konstigt? Vad bör jag addera? Ja, ni fattar. Ni får gärna posta er butik också, så jag kan kika. Min butik hittar ni här! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Måste säga det att designen passar bra med val av produkter. Det lilla jag ser och ögat dras till automatiskt är färgen på chatten nere till höger.. Lite mer diskret kanske? Jaja.. annars bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Jag för ditt svar, Eden. Jag hade rutan blå/turkos först men ändrade till svart för att dämpa det lite. Testade även utan "pratbubbla" men kände då att det blev lite för diskret... Jag ser gärna att kunderna nyttjar chatten i och med att det lätt kan uppkomma småfrågor angående abonnemang etc som vi förmedlar. Vet inte exakt vilka val Zopim har för att skräddarsy en egen "bubbla", men jag ska kika på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 (edited) Riktigt snygg butik! Har du gjort designen själv? Några småsaker som jag kom att tänka på är väl att CMS-sidorna borde få SEO-URLer och att de produkter som säljs tillsammans med abonnemang alltid ska ha fri frakt direkt i kassan (dvs kunden ska inte behöva välja att ange erbjudandekod för detta). Känns som att det finns risk många missar detta och undrar varför inte de får fri frakt osv. Allt för att undvika förvirring Finns säkert olika vägar att gå för att lösa detta, men en spontan tanke är väl att beräkna frakten efter vikt och att du sen anger en speciell vikt för alla produkter som ska ha fri frakt. Därefter skapar du en carrier som är kostnadsfri för just detta intervallet. T.ex alla produkter vars frakt ska kosta har en vikt på 0 kg, medan alla som ska ha fri frakt har en vikt på 2 kg. Carriern för fri frakt ska sen t.ex ha intervallet 2-100 kg. Fy vad jag babblar nu, vet inte ens om detta passar dig eller fungerar överhuvudtaget Edited September 25, 2012 by Vaggur.se (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Clean och snygg! En sak jag kanske inte gillar är att ha varukorg på två ställen, även om den är mer avancerad på det ena och enklare på det andra så tycker jag det känns lite dubbelt. I övrigt fint! Kan ju lägga svenska friendly url's på tex kontakt-sidan också /johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Tack för era svar. Jag ska försöka besvara frågor och råd i kronologisk ordning. Vad gäller SEO-URL så trodde jag att jag hade fixat det? Jag ändrade nyligen till detta och adresserna ändrades. Visserligen får jag med siffror på vissa - vilka inställningar bör jag göra för att det ska bli så bra och vänligt som möjligt? Vad gäller frakten så tycker jag det var en smart idé du kom med, vaggur. Jag var dock inte helt hundra på om jag skulle erbjuda fri frakt men det kommer det bli så jag kör nog på din variant! Designen har jag inte gjort själv helt och hållet. I och med att jag inte arbetat med PrestaShop innan kändes det tryggt att köpa ett tema. Jag har dock ändrat det ganska kraftigt med egna ikoner och en del ändringar i stilmallen. Jag gillar sånt, så det var en fröjd att bara ha "ramen" och sedan arbeta själv. Kundvagnen var det också... Hmm. Ja, jag har knappt tänkt på den övre överhuvudtaget. Jag vill ha något där och då kan det kanske passa med något mer "nyttigt". Det skulle kunna vara Payson-ikoner, Prisjakt-omdöme, telefonnummer eller liknande. Ja, det får nog bli något annat... Ska kika på hur mycket tid det kan ta. Det var fantastiskt trevligt att få lite svar här på svenska forumet. Fler åsikter uppskattas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Jo, ser nu att du faktiskt fixat det. Jag kikade bara på länkarna i topp-menyn, men där länkas det till original-sidorna (utan SEO-URL). Detta kanske du kan ändra, mest så google "gillar" internlänkningen. Keep up the good work! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts