Jump to content

BTW Carrier


Frens

Recommended Posts

Hoi

 

Ik heb nu volgende in winkelwagen overzicht (step 1order)

 

 

Totaal producten (excl. btw): € 34.00

 

Totaal verzendkosten : € 9.50

 

Totaal (ex. Btw): € 43.50

 

Totaal Btw: € 8.27

 

Totaal : €51,17

 

Als ik bij de vervoer der > wel/geen btw ed ingeef veranderd er hierboven bij >Totaal verzendkosten : € 9.50 niks, het bedrag blijft gelijk

 

Verder: de vervoers-kosten voor klant , BTW of niet wat is een goede optie ?

Link to comment
Share on other sites

Wij berekenen €6,75 maar het kost ons werkelijk €8,95. We werken met dropshipping en de rest moet dus van de marge af van de producten.

 

Qua btw gaat het uiteraard ook nog van de marge af. Persoonlijk vind ik €9,50 veel te veel. Echter zijn jouw producten denk ik al boven de 10 kilo? Dan valt €9,50 in 1 keer wel weer mee :)

 

Qua btw is dat eigenlijk precies hetzelfde hier...

Link to comment
Share on other sites

Meestal zijn de kosten lager dan wat de webwinkelier er voor moet betalen, de klant ziet nou eenmaal niet graag verzendkosten

 

(al is vandaag de dag een stukje met auto rijden en parkeer bonnetje ook niet goedkoop,nog maar te zwijgen als een product retour komt al heb ik daar geen last van)

 

Ik heb 2 kleinere accessoires daar moet ik verzendkosten voor rekenen of uiteraard een hogere prijs

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens

ik denk dat wanneer jij je btw wijzigt voor de verzendkosten dit waarschijnlijk kom omdat je eea in je shop hebt inesteld op excl btw ?

 

of toch ergens nog iets bij de vervoerder om moet zetten ,, ( heb zelf nu even niet gekeken )

 

en idd die verzendkosten zijn soms net de drempel al valt zoals peter ook al zei €9,50 voor zulke artikelen wel weer mee

 

in sommige gevallen vind ik 6,75 nog teveel haha

Link to comment
Share on other sites

Het gaat ook een beetje om de discussie ,,wel of geen btw berekenen op verzendkosten ook al is het bruto bedrag hetzelfde e.d

 

5,33 +21 % of gelijk 6,75

 

@Macnonl...Wat de reden is dat bedrag hetzelfde blijft ondanks wat aanpassingen van de btw waarden bij vervoerder , ben ik nog niet achter

Link to comment
Share on other sites

hoi Frens

ow ok op die manier ,

ja zelf hanteren wij idd € 6,75 incl de btw

dat is het tarief wat tnt incl de btw telt en houden het er gewoon bij

 

maak je gebruik van een koerier , die tellen weer excl prijzen en is ook vaak duurder

 

wat betreft dat dit hetzelfde blijft ik vermoed dat het omdat je de prijzen excl btw aangeeft

of iets bij de btw van de verzendopties denk dat je dit daar moet zoeken

 

@peter : idd € 6,75 is ook veel ,

 

en ja als je een contract aflsuit bij tnt dan bespaar je weer wat

maar weet niet hoeveel , wel moet je dan minimaal een aantal pakketten per jaar versturen.

 

in ons geval is het voor mijn vrouw een hobby waar ze dus een beetje mee verdient

ze koopt dingen op bestelling in maakt er wat van en verkoopt het weer

als je de werkuren zou meetellen dan ... :o haha maar ach ze is bezig he -_-

als je dan ook nog wat kosten voor je eigen rekening zou nemen tja dan is het allemaal nihil

wel is het als ze boven 100 euro bestellen het verzenden gratis is

omdat er dan wel wat winst is dat je kan zeggen ik kan die € 6,75 wel ervan missen.

 

zelf ben ik in een geheel andere tak bezig ,

heb er nog geen webwinkel van ( ben er wel mee bezig ,maar er komt steeds weer wat tussen haha)

en heb ook leveranciers die dropshipping doen

maar moet dat nog bekijken want bij de ene leverancier moet je per bestelling de dropshipping kosten en weer extra administratie kosten betalen wat dus weer bij komt

terwijl de ander gewoon een vast bedrag per dropshipping berekent zonder extra administratie kosten

 

 

 

tja zo blijf je er toch mee bezig he :rolleyes: eigenlijk als je nagaat al een hele hobby op zich haha

 

Edit : @Frens , misschien taxrules eens nalopen , schoot mij zojuist binnen

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze topic niet helemaal gelezen, maar hou er wel rekening meer dat er altijd btw gerekend moet worden op verzendkosten, als je je producten ook incl. btw verkoopt. Anders kan je een leuke naheffing krijgen van de belastingdienst bij controle!

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze topic niet helemaal gelezen, maar hou er wel rekening meer dat er altijd btw gerekend moet worden op verzendkosten, als je je producten ook incl. btw verkoopt. Anders kan je een leuke naheffing krijgen van de belastingdienst bij controle!

 

Andreas

 

Vraagt om wat meer uitleg :)

Link to comment
Share on other sites

Eh, over de naheffing van de belastingdienst klopt trouwens niet. Sorry daarvoor!

 

Maar wat ik begrepen heb, is dat je altijd een factuur moet sturen waarbij er ook btw over de verzendkosten moet worden gerekend. Tenminste als je ook btw zit op je producten.

Hier is wat meer info op de higherlevel forum:

http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=42883

http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=36870

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...