Jump to content

Orders zijn spontaan verdwenen (PS 1.4.7.3)


WCKED

Recommended Posts

Hello,

 

Van een klant zijn spontaan (volgens eigen zeggen) alle orders verdwenen van 1 maand (september). Hij claimt zelf niets raars gedaan te hebben.

 

Ook zijn recentelijk ingevoerde nieuwe producten verdwenen.

 

--

 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En wat ik eventueel na kan kijken? Ik heb het error-log bekeken en vindt daar veel, maar ik word daar niet echt veel wijzer van..

Link to comment
Share on other sites

Nee, die kan daar niet bijkomen. Kan het zijn dat er een module in de weg zit? In het errorlog zie ik veel over de MagicToolBox.. (al heeft die nooit eerder problemen gegeven).

 

Stomme vraag; maar waar komen de orders terecht op de server?

Link to comment
Share on other sites

Orders worden uitsluitend verwerkt in de database. Er worden daarbij dus geen files aangemaakt of veranderd op de server, behalve natuurlijk als klanten zelf files kunnen uploaden.

 

Dus het lijkt er toch op dat er met de database is gebeurd. Overigens kan je wel bij de database in de backoffice: Preferences-->Database. Dus op die manier is het alsnog mogelijk om de database flink de vernieling in te helpen. Daarnaast is er de mogelijkheid voor een backup en restore van de database: Tools-->DB backup. Dus het zou kunnen dat iemand (je klant) een oudere backup van de database heeft teruggezet op die manier.

 

Het zou natuurlijk ook kunnen dat aan de kant van de hosting provider iets verkeerds is gedaan, wellicht was er een probleem met de server en is een oudere backup teruggezet van de server?

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...