Jump to content

Combinationer med halvtal ?


Mr Pellets

Recommended Posts

Har ni någon lösning på hur man får till det med halvtal (0.5)? I kombinationer så lyckas jag bara få med olika heltal typ 2.0/3.0 osv. men behöver få till det med 2.5 och 3.5 osv.

Problemet verka ligga i minsta kvantitets rutan, som är avaktiverad vid (siffra 1) har försökt att ändra där till halvtal men den räknar (lagrar), bara heltal.

Tips??

Link to comment
Share on other sites

Nää! Du har missat nåt! Troligen *Päronet* komma eller punkt spelar ingen roll. iaf. inte i version 1.4.7. när man beställer saker iaf. pellets, som är min grej, så skall man kunna välja även halvtal. tex 2.5 ton, men jag kan inte få till detta i shoppen utan kan bara välja heltal. finns ju en ruta där i kombinationer som man kan sätta minsta värdet. tex. 2.5 men det omvandlas sedan till ett heltal(första siffran). Är ju som så att de kanske vill beställa ca 3.5 ton pellets istället för ca 4 eller 3 .. nåt mitt i mellan dessa. Även om kunden får 2 732 kg så är det detta de betala för. Eller kanske är det bättre jag skriver ton pris men ta betalt för kg?? För då är det ju heltal. Kanske skall man ändra det så för att få detta att fungera. typ 2500 eller alternativt 3 507 kg som exempel. Kanske kanstigt då ju, när de vill ha Ton.priset..

Kom med fler tips.

Edited by Mr Pellets (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

:) Gott försök, men det blir bara 80 + frakten.(88.75) när det i såfall skall blir 120 plus frakten.. NNää det går inte, är ju detta jag försökt och fallit på. Eller fungera detta i din dator? kan det vara att det är mitt cache minne som visar fel/gamla värden?

 

Visst var det klurigt??

Edited by Mr Pellets (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Frakten är enkel. Jag har när kunder köper pellets, som då är fraktfri vid 2 pallar som varje väger 832 kg X 2 st. vilket då blir 1 664 kg, Så under frakter och sedan hantering har jag lagt in vikten för fri frakt. (1 665 kg)Då försvinner fraktkostnaden för kunden.

Är samma om de köper en panna över 50 000kr. Hade en under helgen som gjorde detta och vid kassa sa den till kunden att köpa nåt mer så blev det fraktfritt, så kunden handlade för 350 kr extra :-). Kul ju,

 

Njaee! Problemet blev inte löst, kunden vill ju hela tiden ha ett Tonpris. 1000 kg pris alltså, så det stämmer inte riktigt, kom jag ju på. om jag tex. 3 tons pris, så skall det inte ändra sig vid tex. 3.5 men måste ju räkna upp summan i kassan till totalpriset. kunden kanske vill beställa just 3.5 ton eller 4 ton . 4.5 ton och priset skall var densamma vid dessa grupperingarna, men vid nästa steg 6 ton så sjunker priset 50 kr, till nästa nivå, 8 ton osv.

 

Vill att priset finns kvar hela tiden vid 1000 kg priset och automatisk uträkning i kassans ruta, så jag tror att man fortfarande måste kunna ändra i *Minsta mängd rutan* med att kunna lägga in halvtal där, via BO för att få det att fungera.

PS: skall fundera på detta. Trodde faktisk vi löste det, men priset stiger med ton-beställningen kan det missuppfattas som ett dyrare tonpris, om du förstår hur jag tänker där?

MVH//MrPellets

Edited by Mr Pellets (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...