Jump to content

Prestashop van ene domein naar andere domein zetten


Recommended Posts

Ik moet een prestashop winkel verhuizen van het ene domein naar het andere. Ik heb de bestanden via FTP ge-upload naar het andere domein. De database geëxporteerd en geïmporteerd bij het nieuwe domein via PHPMyAdmin. Heb de gegevens in het settings.inc bestand aangepast aan de nieuwe situatie.

Als ik nu naar de site ga dan krijg ik de melding:

 

Not Found

 

The requested URL /nl/ was not found on this server.

 

 

Als ik naar het backend wil kan ik inloggen en vervolgens krijg ik alleen de zwarte balk te zien met de shopnaam e.d. Als ik bij snelle toegang op bv nieuw product klik, krijg ik wel de tabs te zien van het tabmenu en de het uitklapmenu van Catalogus maar verder niets.

 

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Edited by robindevries (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heb je bij Preferences-->SEO & URLs de Shop domeinnaam (ook bij SSL indien dit wordt gebruikt) de correcte nieuwe domeinnaam ingegeven / gecontroleerd ?

 

Zie ook topic Andreas;

http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/159870-hele-webshop-kopieren-naar-een-ander-domein/page__view__findpost__p__776951

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Die URLs kan je na de verhuizing nog aanpassen. Normaal krijg je namelijk een keurige melding in de BO dat de URLs niet kloppen en kan je ze dus gewoon aanpassen.

 

Maar heb je toevallig de htaccess ook meeverhuisd? Dat moet niet en zorgt voor veel problemen. Dus gooi die htaccess uit je nieuwe serverinstallatie of beter: plaats er een nieuwe lege in en regenereer htaccess in je BO.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Andreas , volgens mij had iemand onlangs ook zo een probleem , heb je toen opgelost kan het topic niet meer vinden

 

Die oplossing staat in dezelfde topic waarvan je de link hebt gegeven in post #2 :)

Het probleem daarbij was dat de database export/import niet goed gedaan was: er werd niet eerst de juiste database geselecteerd voor export en voor import.

Maar ik denk dat het probleem in dit geval toch komt doordat de htaccess nog op de oude situatie is ingesteld.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Frens en AKJV,

Ik heb het .htaccess bestand er uit geknikkerd maar dit levert niets op... Heb er een leeg .htaccess bestand in gezet, zelfde resultaat...

Als ik inlog bij het back-end krijg ik dit te zien dus daar kan ik ook niets doen:

post-387929-0-63422500-1347895387_thumb.png

 

en verder werkt het dan niet...

 

Wordt er een beetje gek van. PrestaShop zelf werkt fantastisch maar dit is zwaar balen...

Edited by robindevries (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Die oplossing staat in dezelfde topic waarvan je de link hebt gegeven in post #2 :)

Het probleem daarbij was dat de database export/import niet goed gedaan was: er werd niet eerst de juiste database geselecteerd voor export en voor import.

Maar ik denk dat het probleem in dit geval toch komt doordat de htaccess nog op de oude situatie is ingesteld.

 

Het was iets in die geest in elk geval ;)

 

Te weinig geheugen ?

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...