Jump to content

Problem med Payson i Prestashop 1.5


Recommended Posts

Uppgraderade precis min Webbshop till Prestashop 1.5.0.17 med matrice som tema.

Nu har jag problem med att Payson modulen inte fungerar. Den versionen jag har är till version 1.4 direkt ifrån Payson (ver 1.1). När man väljer betalning så redirectar den till en sida som inte finns.

 

Någon som har en idé på hur man löser detta, eller vart man köper en fungerande Payson modul?

 

mvh,

 

Fredric Gustafsson

Saluboden.se

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr ingen idé om hur man löser detta. Jag har dock funderat på att uppgradera till 1.5, men väljer att avvakta trots att jag inte ens lanserat min butik än.

 

Jag får för mig att det kommer bli långa Payson/Klarna/Svea-trådar innan modulerna är helt kompatibla med 1.5. Eller vad säger folket? Bör man uppgradera till 1.5 direkt, eller vänta på att allt anpassats för den nya versionen?

 

@Saluboden - vad tycker du annars om 1.5? Känns det fräschare? Snabbare? Bättre?

Link to comment
Share on other sites

Hej Hollywood.

 

Jodå, eftersom kunderna inte kunde betala gjorde jag en nedgradering som strulande. Men tack vare grym hjälp av extendus så gick det bra. Ny gränssnittet... Lite kort

 

BO

+ Mycket snyggare GUI

+ Stöd för Multistore (vilket jag saknar i 1.4.9)

+ Snabbare navigation

- Fungerar inte i Chrome, layers ser skumt ut

 

FO

+ Snabbare laddning

- Problem med redirects direkt, fick rensa cache och ladda om htaccess

- Payson modulerna fungerade inte

- Viss design från Matrice försvann (stökigt)

 

Kommer saknas 1.5 då det överlag såg mycket trevligare ut... Men men... Väntar på Payson!

 

Fredric

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Fick ni samma problem som jag: Modulen "fungerar", men när man försöker genomföra en betalning, så blir man tillbakaskickad till hemsidan?

 

Kan se att det står nått i adressfältet om felmeddelande som verkar vara kopplat till en check av belopp. Beloppet i mottagare motsvarar inte beloppet på orderraderna kort översatt från engelska.

 

Om det "bara" handlar om det, finns kanske en quick fix på detta?

 

//Duckling

Link to comment
Share on other sites

Nån som är insatt i prestashopkoden borde veta vad som är ändrat som gör att moduler inte fungerar..

Tycker det är dåligt av prestashop att inte ha bakåtkompabilitet... Men det handlar väl om pengar som allt annat..

 

Det borde ju inte vara nån större ändring ör att få det att funka..

 

 

Men visst borde klarna/payson/svea ha förberedelser för sånt här? De kan väl börja utveckla lite innan final kommer ut..

Link to comment
Share on other sites

Johan,

 

Det är säkert någon som känner till, tex på Prestaworks, men de säljer ju sin egen lösning och vill knappast promota Paysons egen. På Prestashop är det ju rätt tydligt att man promotar "PayPal" och liknande amerikanska lösningar, så jag vet inte om man informerar Payson ens om detta.

 

Kan dock hålla med om att det vore önskvärt att man från Paysons sida håller jämna steg med Prestashop. Det har gått fortare på senare tid med nya versioner, så det är kanske bättring på gång.

 

Jag kör utan så länge tills de löst problemet. Det går också.

 

Nån som är insatt i prestashopkoden borde veta vad som är ändrat som gör att moduler inte fungerar..

Tycker det är dåligt av prestashop att inte ha bakåtkompabilitet... Men det handlar väl om pengar som allt annat..

 

Det borde ju inte vara nån större ändring ör att få det att funka..

 

 

Men visst borde klarna/payson/svea ha förberedelser för sånt här? De kan väl börja utveckla lite innan final kommer ut..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Hej! jag har samma problem som TS jag uppgraderade till nyaste payson och köpte ett nytt tema, så funkar inte payson längre och det kommer till en sida som inte finns, haft detta problemet i 2 veckor

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...