Jump to content

Ingen moms för oregistrerade kunder


poha

Recommended Posts

De kunder som inte hunnit registrera sig ännu har ingen moms i min shop. Men registrerade kunder har moms. Någon som kan tips om vad det kan vara. Det är senaste versionen av prestashop.

 

Det som gör mig mest galen är att priset man sätter på produkten blir likadant både för priset utan moms som med moms. siffrorna följer varandra slaviskt. Även fast jag har en moms som är 25.000 och tax rules för hela europa.

 

Snälla kom med förslag på vad jag kan göra för att få det att fungera.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej! Vet inte om denna kan hjälpa, men tycker jag känner igen problemet. Hämta mina chattar (Danska Forumet) som handlade om detta: här kommer dem..2 punkter. hade ett helskotta innan jag fick iordning på dem.. hehe

1. Hittade under Countries och längst ned under alla länder..Hade inte valt Sverige som standard land.

Jag hade USA där..skall se om det stämmer nu. :-)

 

Efter kontroll: Stämmer i BO, där läggs momsen till som den skall.

Men i FO har jag fortfarande exkl.moms på priserna..

 

 

2. Solved: Min lösning var detta??? Enkelt simpelt, när man vet vad felet är. Hoppas nån mer får nytta av tipset här:

Customers/Groups/Default/Price display method:Tax include

 

Nu har jag priserna i FO inkl.moms. både i varukorgen samt på produkterna.

 

MVH//MrPellets

 

Har ett klart minne av att det var denna som löste mitt problem.

Hoppas det hjälpte dig :-) Ha en trevlig helg

Edited by Mr Pellets (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som mr Pellets skriver, så kan det vara inställningarna för momsen. Det kan även vara så enkelt att du har valt ett standardland i butiken där momsen inte räknas in och när kunderna registrerar sig som boende i Sverige så kopplas momsen rätt.

 

Ta en titt i fraktfliken och sedan länder för att se så att du har standardlandet korrekt inställt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...