Jump to content

One page checkout problemen


CVpeet

Recommended Posts

Beste Prestashop gebruikers,

 

Ik zit met een raar probleem:

 

De One Page Checkout module is een beetje buggy bij mij. Het rare is dat hij het bij mij op de PC (windows 7 64bit) prima doet. Alleen ik heb klanten aan de lijn gehad die 1. niks in hun winkelwagentje kregen en 2. als ze op een betaalmethode drukken krijgen ze een wit scherm. Ik heb het bij onze kassacomputer ook getest en ook daar krijg ik niks in mijn mandje met windows xp sp2.

 

Heeft iemand een idee waaraan dit ligt?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie

 

Met vriendelijke groet,

Jasper Boot

CVunie

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie!

 

Het gaat op PS 1.4.6.2 en er is een standaard code aanpassing gedaan (volgens de installatie) in een standaard file. Ik weet niet meer welke dat was helaas, volgens mij adresscontroller.php maar durf het niet helemaal zeker te zeggen.

Site: http://shop.cvkoopjes.nl. Het rare is ook dat hij niet automatisch de URL rewrite...

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het gevonden.

 

Het was deze:

 

 

Installation of One Page Checkout (OPC) module

1/ (!) Manually update existing core file controllers/AddressController.php and

around lines 145-157 (depending on PS version) change this:

if ($address_old->isUsed())

to this:

if (false && $address_old->isUsed())

NB: This file is in main /controllers directory in Prestashop installation.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb je webshop bezocht in een aantal browsers maar heb geen enkele probleem met het plaatsen van producten in de winkelwagen...

Geteste browsers zijn IE7/8/9, Firefox, Chrome en Opera.

 

Je 2de probleem nog niet onderzocht.

Maar weet je nog waarom de code in AddressController.php is aangepast? Wat dat om een bug in PS1.4.6.2 op te lossen? Zo niet, werkt je webshop wel goed als je het originele bestand hersteld?

Link to comment
Share on other sites

Ehhm nee het was de eerste regel van de installatieprocedure van OPC. Ik denk dat het inderdaad was om een bug op te lossen van PS 1.4. Ik heb het originele bestand nog niet getest maar ik heb wel de developer er naar laten kijken. Ook hij kon geen fouten ontdekken in de module zijn werking. Misschien dat die twee klanten zelf een buggy computer hebben? Ik zal zo nog even naar de kassa gaan om daar het een en het ander misschien te updaten op het gebied van plugins etc.

 

Waar ik me ook aan stoor is de url die ik maar niet gerewrite krijg, hij blijft /modules/opc/.php in plaats van /quick-order. Heb jij hier een oplossing voor? ik werk overigens wel met URL rewriting+ module van Yves Piérre, zou het daar aan kunnen liggen?

Link to comment
Share on other sites

Aha, ik begrijp nu pas dat je OPC via een module van een externe partij gebruikt, in plaats van de OPC functie van Prestashop zelf.

 

Dan is de kans groot dat het probleem in die module zit, als het een echt probleem is.

 

URL rewriting werkt niet voor externe modules. Je zult dan zelf URL rewrites voor deze module moeten toevoegen in je htaccess. Dit probleem heb je niet bij de standaard OPC functie van Prestshop.

Ik heb het dus hierbij over de htaccess generator onder Tools-->Generators. De URL rewriting module die je noemt, ken ik helaas niet.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...