Jump to content

[Solved] Verzendkosten op basis van gewicht


Recommended Posts

Ik wil de verzendkosten voor nu in mijn webshop zó instellen, dat klanten exact betalen wat de porto mij kost. Bijvoorbeeld, 50 cent voor een artikel tot 20 gram en 1 euro voor twee artikelen die samen onder de 50 gram wegen. Echter, nu ik alle gewichtscategorieën met bijbehorende PostNL-tarieven ingesteld heb voor zowel Nederland als Europa, werkt het niet zo makkelijk en logisch als ik verwachtte.

 

Als ik een artikel toevoeg dat onder de 20 gram zwaar is, kloppen de verzendkosten nog. Echter, als ik twee artikelen van samen minder dan 50 gram toevoeg, moet ik plotseling bijna 4 euro betalen. Hoe kan dat?

 

In het bovenstaande voorbeeld gaat het over tarieven gebaseerd op een koper in Nederland. Waar ik erg van schrok, was dat de Europese instellingen al helemáál niet werken. Als ik vanuit een Europees land twee artikelen wil bestellen die samen nog geen 50 gram wegen, kost mij dit bijna 12 euro. Pardon? Waar haalt Prestashop z'n totalen vandaan? Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Edited by Siamara (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mijn carrier staat inderdaad ingesteld op gewicht, en ik heb alle tarieven per gewicht (0-20gr, 21-50gr, 51-100gr etc.) ingevuld... Het kan natuurlijk heel goed zijn dat ik zelf ergens iets fout heb gedaan, maar ik zou niet weten wat. Ik dm je wel even.

Link to comment
Share on other sites

Je maakt een fout met de gewichtsklassen wat veel mensen maken :)

 

Je hebt nu de gewichtsklassen ingesteld als 0-0.02kg, 0.021-0.050kg, 0.051-0.1kg, enz.

Dat is verkeerd: een gewichtsrange is altijd incl. minimum waarde tot excl. maximum waarde. Dus in bovenstaande voorbeeld valt het gewicht van exact 0.02kg (=20 gram) en 0.05kg buiten de ranges. Dit betekent dat voor een bestelling met een totaal gewicht van 0.02kg (=20 gram) automatisch dan de hoogste gewichtsrange wordt gekozen, dus met de hoogste verzendkosten.

 

Dus gewichtsranges moeten ingesteld worden als: 0-0.02kg, 0.02-0.05kg, 0.05-0.1kg, enz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...