Jump to content

Multistore instellingen 1.5


MarcNL

Recommended Posts

Hallo, ben nieuw hier en weet dus niet of ik het hier wel kan plaatsen. Excuus, mocht het niet goed zijn.

 

Ik ben bezig geweest met de nieuwe versie, 1.5, en kan zeggen dat ik deze geweldig vind. Ziet er goed uit en hoop dan ook dat deze snel in de plaats komt van versie 1.4. Maar ik zit toch met iets wat ik niet helemaal snap en hoop dat iemand mij dit hier kan uitleggen.

 

Het gaat om MULTISHOP.

De huidige shop staat onder default groep met de URL van de shop zelf.

Maar stel, ik wil een tweede webshop maken met een heel ander URL, hoe ga ik dit invullen. Ik snap er niets van, heb wel van alles ingevuld maar wat moet ik dan? Is er misschien iemand die weet hoe alles ingevuld moet worden?

 

Voorbeeld wat ik nu heb:

1) www.shop1.nl

2) www.shop2.nl

 

En deze staan samen op verschillende website ruimtes (dus niet bij elkaar). Werkt het dan ook, moet ik op allebei de URL prestashop installeren of moet ik dit alleen op webshop1.nl doen en dan webshop2.nl verwijzen naar een bepaalde code?? Dus wat zet ik bij shop URL en is het dan een nieuwe shop of moet die bij de default groep.

 

Ik kom er echt niet uit, please... ik ben op zoek naar hulp :)

Alvast bedankt!

 

Marc

Edited by MarcNL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Marc,

 

Hier is een link voor (Engelstalige) informatie over hoe je multishops moet instellen:

http://doc.prestasho...+multiple+shops

 

Net als PS1.5 zelf is ook deze handleiding nog in ontwikkeling :)

 

Ik heb zelf nog weinig met de multistore functie gespeeld. Maar het komt erop neer dat je PS1.5 op 1 (hoofd)domein installeert. En het moet zeker mogelijk zijn om verschillende domeinen te gebruiken voor de multistore functie.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb helaas geen tijd om uitgebreide instructies te geven hoe je multistores opzet, bovendien moet ik dat zelf nog uitgebreid testen. Wellicht dat anderen je verder kunnen helpen die al wat meer ervaring daarmee hebben.

 

Hou er ook rekening mee dat PS1.5 nog experimenteel is. Het kan ook zijn dat onder bepaalde omstandigheden die functie niet goed werkt. En heb je wel de laatste versie in gebruik? Dat is PS 1.5 RC2 (versie nr 1.5.0.15).

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb de laatste versie gebruikt. Ik zal dus nog even rekening moeten houden dat ik nog even moet wachten. :)

In ieder geval alvast vriendelijk dank!

 

 

ps: mocht iemand hier ook mee bezig zijn en het al uitgevonden (hoe het moet), dan hoor ik het graag!

Edited by MarcNL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...