Jump to content

[Solved] gast registratie wel of niet werkt niet


Partyslingers

Recommended Posts

Ik ben sinds kort erachter dat de klant kon kiezen om zich wel of niet te registreren, dus heb ik deze aangepast bij het tabje voorkeuren.

Helaas werkt deze optie niet. Als je een produkt in het winkelwagentje legt en wil afrekenen krijg ik wel de pagina met of account aanmaken of direkt afrekenen. Wanneer je direkt afrekenen invult gaat deze niet verder naar stap 2.

Moet ik nog meer aanpassen in prestashop zodat de klant niet hoeft te registreren?

Wie kan mij helpen?

 

Mvg Sandra

Link to comment
Share on other sites

Ja ik krijg de melding "dat de order?step=2 kan niet geopend worden, omdat zich te veel doorverwijzingen hebben voorgedaan. Dit probleem kan ontstaan als u een pagina opent die een doorverwijzing bevat naar een andere pagina die terugverwijst naar de oorspronkelijke pagina."

Ik heb het zowel op windows als op safari dat ik deze melding krijg.

 

De formulier wordt niet automatisch ingevuld tenzij je al bekend bent met inloggen.

Gr Sandra

Link to comment
Share on other sites

Ja mijn domeinnaam is een nl ja dat klopt. Mijn webshop is http://www.slinger-naamslinger.nl .

Ik zal het vanavond aan mijn man vragen of hij de tools/smarty/compile leegt en tools/smarty/cache.

Ik zie wel dat bij de tools/smarty/cache staan er 7 blockcateories in en bij tools/smarty/compile 3 pagina's.

Kan dat geen kwaad dan om deze 2 tools te legen, niet dat ik daarna alles kwijt bent???

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik prestashop 1.4.7

Ik heb het gelezen over het bericht 1470. Ik heb bij preference / orderproces type omgezet naar 'e'en pagina kassa, dan gaat het wel goed, alleen krijg ik geen email binnen?? Is dit een ander probleem?? of heeft het er ook mee te maken.

 

Nou las ik ook deze regel:

Voor degenen die een 310 redirect error krijgen tijdens de 5-staps afrekenprocedure, er is een fix (alleen voor versie 1.4.7.0).

Verwijder (of plaats tussen comment tags) de onderstaande regelnr 110 in /controllers/OrderController.php:

 

 

$this->_assignAddress();

 

nu heb ik deze regel gevonden controllers/ordercontroller.php:

 

 

/* Address step */

protected function _assignAddress()

{

parent::_assignAddress();

 

Ik weet alleen niet precies waar ik deze regel " $this->_assignAddress( );" moet tussen zetten? of moet ik nu iets verwijderen??

En moet ik bij preference /orderproces terugzetten naar 5 staps afrekenprocedure?

 

ik hoor het graag

Mvg Sandra

Link to comment
Share on other sites

Weet je zeker dat je Prestashop versie 1.4.7.0 gebruikt? In versies 1.4.7.2 en 1.4.7.3 is dit probleem namelijk verholpen. Dus als je een van die laatstgenoemde versies gebruikt, dan ligt je pobleem ergens anders.

 

Die fix in de andere topic is alleen nodig wanneer je de 5-staps bestelproces gebruikt, bij de 1-stap (OPC) bestelproces treedt deze fout niet op. Dus wanneer je de 5-staps bestelproces wilt gebruiken, dan moet je in /controllers/OrderController.php op zoek naar dit segment:

  case 2:
$this->_assignAddress();
if (Tools::isSubmit('processAddress'))
 $this->processAddress();
$this->autoStep();
$this->_assignCarrier();

En alleen hierin deze regel verwijderen:

$this->_assignAddress();

Die regel komt namelijk vaker voor in de code. Gebruik wel Notepad om dit bestand te bewerken en niet Word o.i.d. Anders kan het mis gaan. En maak altijd een backup van de bestanden die je gaat bewerken!

Na bewerking inderdaad weer de 5-staps methode inschakelen.

 

Dat van de mails begrijp ik niet helemaal. Bedoel je een mail naar de shopeigenaar bij een nieuwe bestelling? Heb je dan de Mailalerts module wel geinstalleerd en geconfigureerd?

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor u reactie.

Ik gebruik inderdaad echt prestashop 1.4.7.0.( en ik kan nog niet uploaden (denk ik) omdat de gekochte template voor prestashop 1.4.7.0 is. ).

Maar als het staat op " een pagina kassa" werkt het wel, ik krijg zelfs mail ook binnen dus dat gaat goed.

Maar als ik de 5 stappen methode inschakelt dan doet hij het niet. Ook nu ik die ene zin eruit gehaald heb dan slaat hij een aantal stappen over en kom je gelijk bij de verzendmethode en daarna als je verder gaat blanco?

 

Ik ben al blij dat het nu werkt met een pagina kassa. Ik weet ook niet eigenlijk het verschil van deze 2 methodes want de klant kan bij allebei kiezen " of account aanmaken of gelijk afrekenen" .

Ik hoor graag nog het verschil.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben al blij dat het nu werkt met een pagina kassa. Ik weet ook niet eigenlijk het verschil van deze 2 methodes want de klant kan bij allebei kiezen " of account aanmaken of gelijk afrekenen" .

Ik hoor graag nog het verschil.

 

Dat verschil geef je hier toch al zelf aan

Link to comment
Share on other sites

Aha, dan moet er ergens anders ook nog een fout zitten. Of het kan zijn dat je je browser cache moeten legen voordat deze fix werkt.

 

Nu ja, de 1-staps kassa is ook goed en misschien zelfs beter: het maakt het afrekenen voor je klanten eenvoudiger.

 

Er zijn eigenlijk 3 verschillende bestelprocessen. Bij de 5-staps methode wordt het bestelproces verspreidt over een aantal pagina's: persoonlijke gegevens, adres, verzending, etc. Bij de 1-staps methode staan al deze invulvelden op 1 pagina (nu ja, eigenlijk 2 pagina's). Maar in beide gevallen moet de klant een account aanmaken, dus een wachtwoord opgeven.

Bij de gastaccount (direct afrekenen) wordt er geen account aangemaakt en dus hoeft de klant geen wachtwoord op te geven.

Link to comment
Share on other sites

Graag gedaan en succes met je webshop!

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

 

EDIT:

Nog geen actie ondernomen door topicstarter dus heb ik zelf maar de titel aangepast. Graag de volgende keer wel even zelf de topictitel aanpassen, dat houdt het forum overzichtelijk.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...