Jump to content

ændring af den automatiske ordrebesked?


Kiraskov

Recommended Posts

Jeg har en webshop, hvor der ved en ordre udsendes mails løbende under ordrebehandlingen.

Problemet er, at når jeg markere ordren som shipped, sendes en mail til kunden hvor der står at de får et sporingsnr - det får de ikke.

Hvordan ændre jeg teksten i den besked?

 

Jeg har version Version 1.3.1.1 - 1.437s

 

Håber nogle kan hjælpe mig med dette vigtige og meget irriterende problem.

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi at du skal ændre den pågældende status til ikke at sende emails til kunden. Når du vælger statusen får du mulighed for at tilføje et sporings nr til højre, hvorefter den sender mailen ud med sporings nummeret.

 

Håber det giver mening.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for svar begge to. :rolleyes:

Jeg har fundet ud af at få temaet for shipped-beskeden vist , som er mit problem, under statuses.

Tror det er det du taler om markottnilsen.

 

Napz - ja jeg kan finde ud af at slå det fra, men vil bare gerne ændre beskeden.

 

Ved I hvor jeg laver dette nye tema/email skabelon ? Den skal også vælges ved at lave en ny status, så det er det, jeg leder efter.

Link to comment
Share on other sites

Det kan også kun ændres via FTP, da man er nødt til at rette direkte i filerne - tænker du har rettet i /mailalerts? Som en hjælp til andre, må du altid gerne skrive, hvad du gjorde, når du fik løst et problem - så hjælper du nemlig andre, når de søger efter svar på det samme:-)

 

Husk at rette dit indlæg til løst - se hvordan øverst i forum

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Udover at man kan rette det gennem ftp, kan du også rette i mailtemplates gennem translationmanageren fra administrationrn.

 

Husk der både er en html fil og en tekst fil for hver mail.

 

Markottnilsen, kan lægge lidt flere ord på? Er det i BO eller andetsteds du retter?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...