Jump to content

[Solved] Groepen en verzendkosten


Recommended Posts

Hallo,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

In mijn webshop zitten twee groepen; resellers en consumenten. Nu wil ik graag dat de resellers altijd verzendkosten betalen en consumenten zou ik graag een korting willen geven vanaf een bepaald bedrag.

In Prestashop kan ik deze korting instellen maar die geldt dan meteen voor iedereen en dat wil ik niet.

 

Consty

Edited by consti6731 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

 

Je zou de klanten zelf aan een bepaalde groep kunnen laten toewijzen , deze info zou je dan moeten halen uit wat er tijdens aanmaken van account is ingevuld...Particulier of wederverkoper

 

Maar wellicht te veel werk , het zal ook wel mogelijk zijn dat dit auto. verwerkt wordt

 

Zelf heb ik een vraag om welk soort adres het gaat omgebouwd, maar wordt nog niet auto. verwerkt tot een categorie.. interessant om er eens naar te kijken

Link to comment
Share on other sites

Het toewijzen van gebruikers aan een groep loopt goed maar vervolgens moet ik per groep verschillende kortingen geven op de verzendkosten. Bij de groep consumenten vanaf een bepaald bedrag en bij de resellers geen korting. Hier loop ik tegen een probleem aan. Je kan in PS korting aangeven vanaf een bepaald bedrag of gewicht maar dat geldt meteen voor alle groepen. (voor zover ik heb kunnen ontdekken)

 

Dankzij jouw opmerkingen is mijn vraag misschien nu iets duidelijker. :)

Link to comment
Share on other sites

De optie om gratis verzending vanaf een bepaald bedrag in te stellen geldt inderdaad direct voor alle klanten en groepen en er is geen instelling om dat te beperken. Nu ja, dat kan waarschijnlijk wel maar dat vereist dan aanpassingen in de code.

 

Maar wat je wel zou kunnen doen is het volgende: je kan onder Payment-->Vouchers een nieuwe kortingsbon aanmaken. Daarbij is het mogelijk om die kortingsbon alleen te laten gelden vanaf een bepaald bedrag, dit vul je in bij Minimum bedrag. Daar vlak onder ( Kan gebruikt worden door:) heb je de mogelijkheid om de groep in te stellen die deze korting mag gebruiken. De waarde van de korting kan je gelijk maken aan de verzendkosten en als beschrijving kan je invullen "Vul deze kortingscode in voor gratis verzending vanaf ...". Tot slot nog onderaan de optie Geef de kortingsbon weer in het winkelmand overzicht: aanzetten (en uiteraard ook de status aanzetten).

 

Beetje omslachtig maar het werkt wel!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...