Jump to content

[Solved]Site niet goed te zien op internet explorer


Recommended Posts

zet deze setting in de performance tab

High risk HTML compression

Keep W3C validation

 

 

CCC allows you to reduce the loading time of your page. With these settings you will gain performance without even touching the code of your theme. Make sure, however, that your theme is compatible with PrestaShop 1.4+. Otherwise, CCC will cause problems.

 

deze settings zetten

 

Smart cache for CSS

Use CCC for CSS.

 

Smart cache for JavaScript

Use CCC for JavaScript.

 

Minify HTML

Minify HTML after "smarty compile" execution.

 

Compress inline JavaScript in HTML

Compress inline JavaScript in HTML after "smarty compile" execution

 

High risk HTML compression

Keep W3C validation

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het kan ook met je thema te maken hebben.

Dus welk thema gebruik je?

Heb je een URL van je shop?

En wat heb je zelf allemaal veranderd met name in de CSS.

Voor de oudere Internet Explorers moet je namelijk een apart css bestand aanmaken dat alleen voor IE 6-7-8-9 is.

Dan werkt het pas goed anders heb je inderdaad dat elementen niet zullen werken.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de Reacties,

Toen ik HTML compressie met een hoog risico op Behoud W3C validatie zetten i.p.v. HTML is compressed deed hij het gelijk.

Het enige nadeel was dat ik een aantal bestanden veranderd had en deze worden nu niet meer goed weergegeven.

Dus dat moet ik nu even gaan veranderen.

Maar dat komt wel goed.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

thnx Andreas, alleen nu heb ik weer het probleem dat hij de achergrond niet weergeeft.

 

Ik zie het ja. het lijkt erop dat je theme aanpassingen niet helemaal CCC compatibel zijn. Zet CCC voor css weer eens uit, zal dan in Firebug kijken wat het probleem kan zijn.

Link to comment
Share on other sites

Kan het kloppen dat de winkelwagen in de header niet goed is geplaatst? Of wat dat altijd al zo?

 

Weet je zeker dat de andere CCC opties ook uitstaan?

Probeer het nog 1x: dus met CCC voor css aan, de andere opties op standaard. Vervolgens Force compile op aan en de cache optie daaronder op uit.

Daarna kijk ik nog een keer.

Link to comment
Share on other sites

Ok, ik ben al wat verder. Met deze instellingen zie ik het volgende voor #header:

background: url("http://www.nr1boxing.nl/themes/prestashop_new1/css/ http://www.nr1boxing.nl/img/header2.png") no-repeat scroll 0 0 transparent

 

Dit klopt uiteraard niet want een dubbele link. Die eerste http link moet weg. Waarom dit alleen optreedt met CCC voor css aan weet ik ook niet. Het kan zijn dat er ergens anders ook een #header ID is gezet wat een conflict geeft met die in global.css.

 

Je kunt nu in elk geval Force compile weer uitzetten en cache aan, anders laadt je webshop erg traag.

En kijk dan eens naar de code van #header in global.css

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ze er maar uitgehaald kreeg het niet gefixed.

Heb gewoon en Login module geïnstalleerd dus nu werkt dat ook weer mooi.

Alleen schuift hij steeds de letters login steeds op.

Ik heb met firebug zitten kijken en als ik display: block in Display:inline verander dan komt hij er mooi in te staan.

Maar die bestanden die ik heb veranderd vernieuwen zich steeds en dan zie ik weer Display:blok staan.

 

Iemand een idee om de permanent te veranderen?

Link to comment
Share on other sites

Firebug maakt alleen tijdelijke aanpassingen in je browser, dus niet in de bestanden van je webshop zelf. Dus deze tool is alleen bedoelt om even snel een aanpassing te maken en dan het effect daarvan te bekijken. Voor het permanent aanpassen zal je toch css code van het bewuste bestand moeten aanpassen. Dus je moet eerst op zoek naar de juiste css bestand. Dat lukt je niet met CCC voor css aan, omdat daarmee alle ccs bestanden zijn samengevoegd. Dus zet eerst CCC voor css uit en bekijk dan nogmaals in Firebug in welk css bestand die aanpassing gedaan moet worden. Na het echt aanpassen van de code van dat bestand kan je CCC voor css weer aanzetten.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Als ik de ccc weer aan zet krijg ik de oude indeling jammer genoeg weer.

 

Zeker weten? Heb je wel je browser cache geleegd?

En in welk ccs bestand heb je die aanpassinge gedaan? Hopelijk niet wat in de cache folder staat?

Het kan anders ook helpen door CCC voor css aan te zetten en dan even Force compile aan/cache uit en weer je pagina verversen in je browser.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...