Jump to content

Geen BTW berekenen voor buitenland


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik loop tegen een probleem aan met BTW berekenen of niet.

Wij zijn groothandel en leveren door heel europa aan bedrijven De BTW wordt niet aan bedrijven binnen de EU berekent maar PS berekent het wel in de winkelwagen. Ik heb in de BO al een extra BTW regel 0% aangemaakt. hoe kan ik er voor zorgen dat binnen Nederland wel de BTW wordt berekend en naar b.v. Duitsland niet.

 

Alvast bedankt voor een spoedige reactie.

 

Wim

Link to comment
Share on other sites

Bij payment >tax rules staat volgende

 

Niet helemaal wat je wil maar waarschijnlijk kom je hier wel mee verder.

 

De btw-regels geven de mogelijkheid om voor een artikel of vervoerder verschillende btw groepen te definiëren afhankelijk van het land. In de meeste gevallen zijn de regels die PrestaShop voorgedefinieerd heeft afdoende. Wanneer u deze wilt aanpassen staat hieronder een voorbeeld hoe een en ander werkt:

 

U wilt 6% btw berekenen op een artikel in Nederland en de rest van Europa maar niet voor andere landen.

  • Klik op "Toevoegen"
  • Geef een naam aan de btw-regel (bijvoorbeeld "6% arbeidsloon")
  • Zet het vinkje op actief.
  • Bewerk de configuratie zo dat in de Europese landen de btw op 6% gezet wordt.
  • Klik op Opslaan
  • Ga naar de artikelpagina en associeer de regel met uw artikel.

Wanneer u de belasting wilt aanpassen, bijvoorbeeld voor een ander land kunt u eenvoudig de "6% arbeidsloon" regel bewerken.

NB. De standaard btw voor uw artikelen is gebaseerd op het standaardland van uw winkel

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt dat je geen prijzen ziet, deze zijn enkel zichtbaar voor geregistreerde klanten.

Probleem bestaat nog steeds. Ik zit er aan te denken om het hele BTW verhaal uit te schakelen

onze klanten ontvangen uiteindelijk wel een BTW factuur. De oplossing is heeft niet mijn voorkeur.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou alles wat met btw te maken heeft nog eens goed nalopen, als ik bij mij Duitsland geen btw ingeef werkt dit in elk geval, de tax wordt niet berekend

 

Vul in de BO boven bij zoeken>> btw <<in , en loop de opties eens na.

 

 

Verder;; 0% btw en geen btw is hetzelfde? dus die 0%kan weg

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...