Jump to content

suusv

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nu al een hele dag bezig met het omzetten van mijn webshop naar mijn localhost. Met hulp van dit forum en verschillende andere tips via google is het me gelukt een prestashop op mijn localhost draaiende te krijgen. Een lege installatie dan wel te verstaan. Zodra ik mijn DB-backup importeer in AdminMyPHP wordt daar aangegeven dat alles geslaagd is. Het lijkt ook wel ok, want als ik nu naar mijn localhost/mijndomein ga krijg ik wel de juiste layout van mijn shop te zien. Echter ook niet helemaal goed, want er verschijnt een 404 pagina..

 

Dus wil ik kijken in de BO wat de instellingen nu zijn. Alleen... mijn inlog werkt dan ineens niet meer. Voordat ik de DB heb geïmporteerd had ik wel gewoon toegang tot de BO, maar na de import dus niet meer. Ik krijg de mededeling: medewerker bestaat niet of wachtwoord is onjuist.

 

Alles staat keurig op localhost ingesteld en ik sta in de backoffice (voor import) gewoon als medewerker aangemeld, dus ik begrijp niet waarom ik ineens niet herkend word als medewerker of mijn wachtwoord ineens anders zou zijn. Flink frustrerend omdat ik er gewoon niet uitkom en er daardoor veel te veel tijd mee kwijt ben.

 

Ik weet niet of ik alles goed heb gedaan, want ik vind alle tips over het aanpassen van de config/settings.inc.php en htaccess allemaal niet heel erg duidelijk, dus wellicht dat daar al iets zit waardoor het niet goed gaat.

 

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb versie 1.4.8.2 en ik gebruik WAMP voor de localhost.

Link to comment
Share on other sites

Ik neem aan dat je wel de juiste database settings in je Config.inc.php hebt staan?

Dus die van de database in je local host? en niet meer die van je webserver?

Want anders is dat je probleem.

 

Mocht dit alles nog niet baten dan kan ik je wel een stukje webruimte aanbieden om te testen.

 

Indien gewenst kun je me hierover DM'en

Link to comment
Share on other sites

Ja dat staat allemaal goed in mijn config. Voor de DB import kon ik ook gewoon wel inloggen op m'n BO in de shop op mijn localhost. Alleen na het importeren van de DB lukt dat niet meer en ik weet niet hoe ik dat kan oplossen. Misschien ligt het aan het wat ik heb gebruikt voor importeren, maar dat is gewoon een backup (.sql) van de shop zelf. De zip (eigenlijk rar) pakte niet, gaf een aantal foutmeldingen, dus heb ik uiteindelijk de uitgepakte versie gebruikt, dus de .sql. Die werd wel geaccepteerd en qua layout lijkt het er inderdaad op dat dat goed is gegaan. Maar niet qua inlog dus.. en vast nog wel meer ;-).

 

Evt. testen is super, maar dat wordt dan pas vrijdag. Morgen en donderdag ben ik de hele dag op pad. Kom ik graag bij je op terug.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...