Jump to content

Hjælp til netbutik - helt ny på området!


Binish

Recommended Posts

Hejsa!

Som titlen refererer til så er jeg helt ny hvad angår at lave en netbutik og bruge presta shop. Jeg fik en til at lave standard shoppen for mig, og har stået for resten selv.

I kan se resultatet på ixiaboutique.dk - modtager gerne ris/ros

Jeg har dog brug for hjælp til følgende, og håber virkelig i kan hjælpe. Er virkelig på bar grund og jeg kan ikke rigtig komme igang før jeg ihvertfald har fået ordnet nr. 1:


1. At få ordnet al tekst, der bliver sendt ud til kunden, når de opretter sig, ordrebekræftelse osv. + teksten til serviceaftalen, når man skal til at købe varen+ også når varen ikke kan købes længere + al slags tekst der kunne være.

Jeg fik at vide at jeg skulle ind på ftp og hente smartftp. Hvilket jeg gjorde, og fandt også mappen med tekst til ordrebekræftelse osv. (det er dog på engelsk) .. hvordan skal jeg få det indsat i selve ftp. Når jeg henter account teksten fx, så kan jeg se den overfører den. Men hvor går den hen??

Altså hvordan foregår det helt præcist? Kan I forklare hvad jeg skal gøre, for at få hele på plads med tekster??

2. At få funktionen, zoome ind på billederne, så man kan se dem tydeligere. Og en funktion hvor folk ikke kan kopiere ens billeder.

3. At der kun skal stå firmanavn, adresse, cvr nr. ved footeren. (muligvis skal telefon nr. også på, men på et senere tidspunkt - men det kan jeg indsætte selv, hvis jeg kan konfigurere det under moduler?)

4. At få lilla farve som logoet på de grå tabs istedet for det lilla baggrundsbillede, som jeg sendte dig.

5. At få en grå (nu lilla farve) kolonne til overteksten for handelsbetingelser, betalingsmuligheder osv. (Alle dem der er under oplysninger), således at det er tydeligt ligesom nye produkter, topsælgere, der står på forsiden ude i højre side.

6. At få visa, dankort og paypal ikon der står i venstre side nederst på forsiden op i højre side ved kurv.

7. At få et flash på forsiden af nogle af varerne

8. track&trace;funktionen for postDK, jeg så at der var nogle der havde skrevet herinde. Men gik i stå, da jeg ikke forstod det. Det hele er meget nyt, og forstår ikke hvad ftp rigtig er...

Hvis I kan se jeg mangler noget andet må I endelig sige til.

Håber virkelig I kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du skulle bruge søgefunktionen, så ville du finde svar på en del af dine spørgsmål.
Jeg kan umiddelbart hjælpe dig med disse:
2. Jeg ved ikke, om du kan forhindre andre i at kopiere dine billeder, men du kan indsætte et vandmærke Modules - Tools - Vandmærke
3. Jeg tror, du kan gøre det i Modules - Blocks - Footer blok
6. Det kan du i Modules - Positions

Link to comment
Share on other sites

Hej Binish.

Det er ikke for at lyde hård eller nedladende. Men tror at du har brug for at sætte dig ind i nogle grund begreber/viden, inden du er helt klar til at springe på de store ændringer i din shop. Hvordan ftp virker og hvordan du bruger det er meget vigtigt for dig, når du skal ændre på noget samt tilføje moduler mm til din shop. Ganske kort fortalt er det "bare" et program hvor du i den ene side af programmet har dine egne filer ( på din hjemme PC) og i den anden side af program vinduet har du dine filer ( på din server/webhotel) der kan du så kopierer til og fra. Du skal så have hentet de filer du vil ændre i på din server og have hentet/downloaded til din hjemme PC. Dvs du markere de ønskede filer og trækker dem over i den anden side, derefter overeførers filerne. du kan da ændre i dem, og overfører dem tilbage igen, med ændringerne i.

I forhold til de andre ting du gerne vil have ændret er der ikke nogen nem løsning. Du må ud og søge lidt på det, læse en masse af de indlæg der er lavet her både på Danske men mest på engelsk. Der er utrolig mange gode og dårlige moduler rundt omkring. Det med zoom og flash ved jeg der findes moduler til. Det med at undgå kopiering af dine billeder, ja det tror jeg den eneste løsning er som Torben skriver Vandmærke.

Track And Trace.. Tror måske det er min post du har læst der, men når du har fat på det med FTP åbner der sig en masse muligheder, og er sikker på at tingene da vil "flyde" meget nemmere for dig, da en general forståelse for tingene kommer helt naturligt.

Pu-ha det blev alligevel en længere forklaring til en tænkte jeg, hurtig bemærkning ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Binish,

Jeg kan se at du er kommet godt i gang med siden, og det ser rigtig fint ud.
At lave en webshop kræver rigtig meget. Det er ikke blot noget der skabes på en
enkel måned eller 2, med mindre man er superbruger i PHP og har en stor viden indenfor
virksomhedsførelse.
Hvis man selv ønsker at bygge det op fra grunden med en presta-løsning, er man nød til at
gøre op med sig selv om man har den tid og kræfter det kræver at sætte sig ind i hvordan tingene
virker, eller betale andre for at gøre det.
for at gøre det nemmest for dig selv er du nød til at tage én ting af gangen. Start feks. med punkt 1
ved at læse hvad andre har gjort herinde og forsøg dig frem ellers bliver det meget hurtigt uoverskueligt.
Blot til info, så har jeg nok brugt ca. 20-30 timer på alt det du kalder punkt 1. bare for at give dig en ide
om hvor meget arbejde der er i det, hvis du virkelig vil noget med din webshop.

Jeg vil ikke skramme dig på nogen måde, for det er forhåbenligt en STOR belønning i den sidste ende (;O)

God fornøjelse med projektet.

Ps. tjek lige slutningen af punkt 4. (;O)


/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...