Jump to content

KLARNA!


Studio1one

Recommended Posts

Vad är det som inte fungerar med Klarna?

 

Det verkar som om cloudcache stör ut Klarna på något sätt, för när jag laddar upp klarna modulerna så låser sig hela Modules sektionen i PS och man ser inga moduler alls.

Detta har jag försökt få hjälp med tidigare här på forumet, även av supporten från cloudcache utan framgång. :-(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag är också intresserad av någon lösning här.

Får dock detta felmeddelande på modulsidan:

 

Fatal error

: Cannot redeclare xmlrpc_encode_entitites() (previously declared in /home/skipse/public_html/shop/modules/cloudcache/lib/xmlrpc.inc.php:276) in

/home/skipse/public_html/shop/modules/klarnacore/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc

on line

386

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nån som har en bra nedgraderingsguide eller liknande?

Är det säkert att nedgradera med tanke på eventuella förändringar i databasen mellan versionerna?

Jag sitter nu på senaste 1,4 och fick rådet från Klarna att nedgradera. De kommer uppenbarligen inte lyckas ta fram en kompatibel modul.

 

Link to comment
Share on other sites

Nån som har en bra nedgraderingsguide eller liknande?

Är det säkert att nedgradera med tanke på eventuella förändringar i databasen mellan versionerna?

Jag sitter nu på senaste 1,4 och fick rådet från Klarna att nedgradera. De kommer uppenbarligen inte lyckas ta fram en kompatibel modul.

Relax Thommy, jag fick en Beta test modul förra veckan av en av killarna på Presta Team att testa med på min ena butik som jag inte gått live med ännu, och den fungerar klockrent, är bara några layout fel som skall åtgärdas ;-)

Jag återkommer när det är fixat

//Patrik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Relax Thommy, jag fick en Beta test modul förra veckan av en av killarna på Presta Team att testa med på min ena butik som jag inte gått live med ännu, och den fungerar klockrent, är bara några layout fel som skall åtgärdas ;-)

Jag återkommer när det är fixat

//Patrik

 

Skönt att höra. Vilken version testar du med?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hej, Klarna lägger till det xmlrpc som det verkar vara stöd för redan i ny versionen i prestashop eller så krockar det med cloudcache.

Jag löste det med att lägga undan "ta bort temporärt tills klarna löst problemet" cloudcache modulen.

Har dock inte testat gjort nån order men får inga fel att nått skulle vara fel med klarna när jag installerade det.

Kan tillägga att jag pratade med klarna och de sa att dom skulle komma med en uppdatering inom kort, vad det nu är men han sa att det inte skulle ta ett halv år...

kom ju en ny version av presta nu oxå kanske funkar i den..... nån som testat? 1.5.0

Edited by agilewebsolutions (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

märkte att raderade man en kategori försvinner produkten $invoicefee och då funkar inte klarna, fixade det genom att lägga till

$invoicefee->addToCategories(Category::getRootCategory()->id_category);

under raden $invoicefee->add(); på rad 449 i klarnacore.php.

Lade även tillbaka modulen cloudcache men ändrade i klarnacore.php rad 23

if(!class_exists('xmlrpc_client')) {

require_once _PS_MODULE_DIR_ .

'/klarnacore/api/transport/xmlrpc-3.0.0.beta/lib/xmlrpc.inc';

}

 

kanske kan funka med detta tills det kommit en nyare version av klarna.

Får tillägga att detta är inte testat helt än heller, alltså ett fullgjort köp

Edited by agilewebsolutions (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Testa gärna att göra ett köp också.

Jag har raderat cloudcache och gjort diverse kodändringar enligt Klarnas support.

Allt fungerar då tills jag bekräftar beställningen och där får ett "Fatal error".

 

Kan inte hitta felet i loggarna på webbhotelet så felet ligger i modulen och Klarna har inte heller någon aning.

Link to comment
Share on other sites

Testa gärna att göra ett köp också.

Jag har raderat cloudcache och gjort diverse kodändringar enligt Klarnas support.

Allt fungerar då tills jag bekräftar beställningen och där får ett "Fatal error".

 

Kan inte hitta felet i loggarna på webbhotelet så felet ligger i modulen och Klarna har inte heller någon aning.

ok, ska kolla på det på måndag, postar vad jag kommer fram till

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...