Jump to content

[solved]Vertaling woord Home


Recommended Posts

Hallo allen,

 

Voor de nieuwe webwinkel gebruik ik gewoon weer 1.4.8.2.

 

Nu heb ik daar een template voor en in het menu is het woord home een uitklapmenu waar de categorieeën onder staan. Dat woordje home wil ik vertalen naar Producten zodat klanten weten dat daar alle producten staan. Ik kan nergens in Translations vinden waar ik dat woord kan veranderen.

 

Ik gebruik template: Clean & Simple.

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als het nergens te vertalen is, dan is het waarschijnlijk hardcoded in een tpl of php file

Je kunt proberen of je met Firebug achter kan komen waar die code zit. Of kan je anders een link geven naar je webshop?

Link to comment
Share on other sites

Als het nergens te vertalen is, dan is het waarschijnlijk hardcoded in een tpl of php file

Je kunt proberen of je met Firebug achter kan komen waar die code zit. Of kan je anders een link geven naar je webshop?

 

Hij heeft alles al zo een beetje geprobeerd, maar als het goed is lost het probleem zich op een dag vanzelf op gezien de ervaring met meneer Pastoor. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als het nergens te vertalen is, dan is het waarschijnlijk hardcoded in een tpl of php file

Je kunt proberen of je met Firebug achter kan komen waar die code zit. Of kan je anders een link geven naar je webshop?

Heb hem nu even online staan op dus onze testsite:

 

http://www.amerikaansewinkel.nl/kookmateriaal1/

 

Later vana weer even offline. Morgen zal die weer even online gaan. Laat maar even weten wanneer je gaat kijken. Ik heb abo op dit topic en krijg mail :)

Link to comment
Share on other sites

Handig als je bij preferences>performance> HTML als orgineel zou zetten

 

Andere winkel nu >van soft naar hardware ?

Wat heeft dat HTML gedaan? Heb dat nu aangepast maar zie volgens mij niks anders? Hoe wist jij dat ik het anders had?

 

En ja idd totaal wat anders maar wel met eten ;)

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

We hebben zo een beetje het zelfde menu

 

Volgens mij moet je de link verwijderen en opnieuw aanmaken andere een andere naam

 

Bij modules/ horizontaal menu of iets in die geest./configuratie

 

 

maak wel even backup

 

 

 

 

deze linken naar http://www.amerikaansewinkel.nl/kookmateriaal1/1-home

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wat heeft dat HTML gedaan? Heb dat nu aangepast maar zie volgens mij niks anders? Hoe wist jij dat ik het anders had?

 

En ja idd totaal wat anders maar wel met eten ;)

 

Je broncode staat dan meer gecomprimeerd, bijna geen witruimte dus moeilijk te lezen

Link to comment
Share on other sites

Als het nergens te vertalen is, dan is het waarschijnlijk hardcoded in een tpl of php file

Je kunt proberen of je met Firebug achter kan komen waar die code zit. Of kan je anders een link geven naar je webshop?

 

Ik kan het nergens ontdekken

Link to comment
Share on other sites

Fijn . :) .dan even de uitleg voor anderen:

 

 

 

Kijk bij Tools/talen wat je Nl id is bv : 2 ( je kan uiteraard meerdere talen hebben)

 

Ga in je DB naar ps category lang

 

wijzig bij : id categry 1 en de id lang 2 het woord Home

 

eventueel kan je de naam van link_rewrite ook aanpassen

Link to comment
Share on other sites

Handig als je bij preferences>performance> HTML als orgineel zou zetten

Toch nog even hierop terugkomen. Nu ik dat zo ingesteld heb krijg ik wel een 'waarschuwing' dat ik dit niet ingesteld heb als HTML minimaliseren na de \"smarty compiler\" uitvoering.

 

Dit is verder dus niet nodig?

Link to comment
Share on other sites

Je kan die nu weer terugzetten na > minimaliseren

 

Kijk zelf maar na het verschil in de broncode , voor fout opsporing e.d is de 1e optie (behoud...) het handigste kan je de broncode tenminste goed lezen, bij de 2e optie wordt de code wat sneller ingelezen

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...