Jump to content

URL rewriting


Noyes

Recommended Posts

Hej på er!

 

Jag letar efter en lösning för att skriva om alla produkt urler från att se ut som såhär:

www.domän.se/kategori/produkt.html till att se ut såhär: www.domän.se/produkt.html. Dvs få bort kategori-delen i urln. Gjorde nyss ett hemskt misstag att köpa en modul som heter SEO (pinsamt kass modul). Hur som helst så köpte jag denna värdelösa modul i hopp att jag skulle kunna skriva om urlerna eftersom i produktbeskrivningen stod det att det fanns url rewrite så jag utgick från detta.

 

Men icke sa nicke, det gick endast att ändra produkt.html till t.ex produkttest.html, det gick alltså inte få bort kategoridelen som var till stor del varför jag köpte modulen. Sånt svider och jag ska försöka sluta vara bitter över detta köp.

 

Jag har kikat på denna modulen: http://addons.prestashop.com/en/seo-prestashop-modules/2456-url-rewriting-.html men har inte riktigt blivit klok över om det jag vill kommer fungera eftersom det inte står värst mycket om just detta. Kanske kan man bara skriva om små delar av urlen likt den modulen jag beskrev ovan? Vilket i så fall gör även den helt värdelös..

 

Om du vet om den modul ovan kan göra det jag vill, vänligen skriv! Har du några andra tips eller lösningar gällande detta så hör av dig! Det skulle göra mig väldigt glad! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...