Jump to content

Förändringar i Backoffice på 1.4.8.2 syns inte i butiken


Recommended Posts

På vår hemsida (www.saluboden.se) så la jag till nya artiklar igår under produktkategorin väskor & fodral. Lite problem uppkom.

 

1.

Slimmad Samsung Galaxy fodral, lade upp denna från Scratch och allt fungerade som det skulle. Tills jag började att ladda upp bilder. Fem bilder gick bra, sedan får jag bara status "uppdaterad" men bilderna finns inte i Backoffice. Skumt. Däremot så syns de andra bilderna på Butiken.

 

2.

Jag skulle lägga upp en ny artikel genom att kopiera en föregående, kopiering och allt fungerade. När jag sedan aktiverar artikeln så syns den inte i butiken. Däremot så säger sidan att jag har 10 produkter i produktkategorin, men den visar bara 9.

 

3. Samtidigt skulle jag på en befintlig artikel lägga till ett par färgkombinationer. Fem kombinationer finns i BO, men i butiken visas enbart 2 kombinationer.

 

När allt ovan uppdagades och att det inte fungerade, så gick jag in och valde att Forcera kompilering och även att Stänga av cache. Sidan säger att den är uppdaterad men valen jag gjort har inte bitit, de står kvar på det gamla. Detta gäller även det andra.

 

De saker som jag har arbetat med under dagen är;

1. Bytt namn på produktkategorin Väskor och fodral (från Väskor & fodral till Väskor och fodral).

2. Ändrat PS_Delivery till Auto Increment. Samt det nummer som står i BO. Då det verkar som "denna har hängt sig och den visar samma följesedel på alla ordrar. (skedde efter att jag flyttat hemsidan från en server till en annan (samma databas)...

 

Behöver hjälp! Tacksam för allt som går.

 

//Fredric

saluboden.se

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...