Jump to content

Ny butik med købt tema kan ikke ændres helt?


tobakstop.dk

Recommended Posts

10

Hej.

 

Jeg er ved at åbne mig en ny butik og har købt et tema til butikken, men der er lige lidt ting jeg IKKE kan ændre?? ALT er oversat og alt oversættelse er gennemgået 4 gange nu og jeg kan ikke finde fejlen, så jeg tænker at det må være en fejl i det nye tema, men hvordan ændrer jeg det?

 

1: Ved Log på eller Tilmeld, står der OR i stedet for eller (eller bare en / streg)

 

2: Ved nyhedsbrev, står der Newsletter og Subscribe i stedet for den danske tekst, jeg har oversat de ca. 4 steder i backoffice, hvor der er nyhedsbrev moduler.

 

3: Når butikken er deaktiveret for vedligeholdelse og derfor er lukket for kunder, er der et stort og fedt logo for temaet jeg har købt, i stedet for mit eget logo (se her www.tobakstop.dk)

 

4: Hvordan ændrer jeg den lyserøde farve i mine e-mails og fakturaer? Jeg kan godt ændre teksten m.v, men ikke farven?

 

Nu er jeg ny herinde, så jeg håber at jeg har beskrevet mine problemer rigtigt og at der er nogle der kan hjælpe mig!!

 

Jeg prøver at smide 3 billeder op af 3 af problemerne.

 

På forhånd tak!

 

Michael Sørensen

post-386010-0-25951700-1343743103_thumb.png

post-386010-0-85069900-1343743103_thumb.png

post-386010-0-90094900-1343743104_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

 

1. Det burde du kunne ændre i dine translations via. backoffice.

 

2. Har du også prøvet at ændre teksten via. translations -> moduler?

 

3. Den nemme måde er at omdøbe dit eget logo til logo-bg.jpg og erstat dette billeder (http://www.tobakstop.dk/themes/bioorganic/img//logo-bg.jpg) eller skal du rette det i din .tpl

 

4. Du kan ændre farvene ved at finde folderen mails (dinshop/mails/da/) og redigere alle mails med en tekst editor som f.eks. notepad++

Link to comment
Share on other sites

10

Hej og tak for at du gider at hjælpe.

Så lykkedes det at få ændret billedet, men oversættelsen har jeg lavet. ALT har jeg oversat. Moduler, forkontor, bagkontor, fejlmeddelelse, pdf o.s.v.

Og jeg har som sagt, oversat ca. 3-4 nyhedsbrev moduler, så jeg forstår det ikke. Og jeg har også oversat den del med log på eller tilmeld, men selve "or" står ingen steder.

Har du et bud på hvad jeg gør?? Jeg kan jo ikke åbne bixen med halvt dansk/halvt engelsk....

 

Og det med farverne, må jeg gå i gang med. Skal lige finde et mac program hvor det kan gøres nemt i.

 

Mvh

 

Michael

Link to comment
Share on other sites

10

Hej Keld. Og tak for dit svar.

Jeg har haft åbnet filen (med dreamweaver, jeg har mac) og også fundet "or" og ændret det til " / " og uploadet filen det samme sted som jeg fandt den.

MEN det er stadig samme problem. Jeg har rydet cachen, ja alt i browseren og den laver samme problem. Jeg ændrede også i newsletter delen, men det virker heller ikke. Kan det ligge i da.php? og kan jeg åbne disse filer og med hvad?

 

Mange hilsener

 

Michael

Link to comment
Share on other sites

10

Hej igen og igen tak for Jeres svar.

Jeg fandt det med Force compile og slog det til, samt slog cache fra. Men lige lidt hjælper det på newsletter....

Jeg har også prøvet at ændre i blocknewsletter.tpl og hver gang jeg piller i den og går ind i oversættelser af bio modulet, kommer newsletter feltet op tomt. Men når jeg så har oversat det igen, bliver oversættelsen der (til jeg ændrer i .tpl filen igen)

Men oversættelsen er ikke fungerende i forkontoret.

Hvad dælen sker der??

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt så ud af at nyhedsbrevet på siden ikke var fra bio temaet, men vist det orginale (extblocknewsletter.tpl). Og ved at ændre i .tpl filen, er det nu lykkes at få oversat banditten.

Nu er problemet jo så at det fra at være i bunden af siden (mellem bedømmelser og copyright), er rykket en tand længere ned. Og det ser bestemt ikke fedt ud. Men jeg kan ikke aktivere og flytte det i live redigering eller på andre måder.

Se billedet:

 

 

 

10

 

 

 

10

post-386010-0-15214700-1343835982_thumb.png

Edited by tobakstop.dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...