Jump to content

Svensk översättning problem


correadde

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har laddat upp svenska språkfilen till prestashop (sv.gzip) men får det inte att fungera det står bara att den är uppladdad men inte skapad" eller liknande..

Har då skapat svenska under tools - Languages med bild och osv.. flaggan kommer upp på sidan och allt verkar fungera som det ska inga felmeddelanden iallafall..

 

Men när jag valt att det skall vara svenska på sidan så är det ändå bara på engelska förutom om man tex trycker på "Log in" eller "Check out" där är det svenska.

 

Trots att när jag går in i svenska filen så ser jag ju att allt är översatt till svenska men varför får jag inte det på sidan..

 

Tacksam om någon kan hjälpa mig :)

MVH Andreas

post-372259-0-59179300-1343470248_thumb.jpg

post-372259-0-25496300-1343470257_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu gjorde jag såhär ingen skillnad på sidan men en varning va där är det nåt man behöver bry sig om?

 

Jag har igentligen ett annat problem också vet inte om det har nåt sammanhang?

 

Jag har precis bytt webhotell från surftown till citynetwork och efter flytten när vi har laddat upp csv filer med produkter så har inte bilderna kommit upp dom skall vara länkade till en annan sidan men ändå så länkas det till våran sida..

Detta har funkat felfritt (Samma csv fil) när vi hade surftown hade även svensk översättning då med.

 

Kan det vara nåt med webhotellet eftersom det inte längre fungerar som det ska har kontaktat supporten men dom påstår att det inte är nåt från dom som stör ut det?

post-372259-0-70075700-1343481304_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...