Jump to content

Geen mail na order [SOLVED]


Recommended Posts

Ik ben een nieuwe gebruiker van Prestashop en ben nieuw op het forum, ik hoop dat ik deze vraag in het juiste forum stel.

 

Mijn configuratie is zo goed als volledig ingesteld, was wat zoekwerk maar uiteindelijk ben ik er redelijk uitgekomen. Ik heb nog wel een probleem met de mailtjes.

Bij een bestelling en status wijzigingen worden alle mailtjes netjes naar de klant verstuurd, maar ik ontvang zelf geen mail dat er een order geplaatst is.

 

Volgens mij moet ik in de backend bij:

Beheersysteem separator_breadcrum.pngPreferences separator_breadcrum.png E-mail

zijn om dit te configureren. Het eerste wat me opvalt is dat achter "

Email verzenden aan"

een leeg pulldown vakje is waar ik geen mail adres kan selecteren of invoeren. Terwijl dit adres wel is ingesteld bijde contact information (is de enige plek waar een e-mail adres kan worden ingesteld volgens mij). ik kom er zojuist achter dat je bij employees een account moet ingeven en dat je daarna deze kunt selecteren. Maar de mail komt niet aan.

 

Als ik een testmail wil sturen komt deze ook niet aan, hij lijkt ook niets te verzenden. Zodra ik op de knop verzenden druk verschijnt het laad gifje en deze gaat ook niet meer weg. (hier is trouwens wel het standaard mailadres vooraf ingevuld). Ook niet in de spam folder!

 

Ik maak gebruik van de PHP mail() functie (die dus voor de klant wel goed werkt), als ik mijn eigen SMTP parameters invul werkt de gehele mail niet meer, zowel niet naar klant als naar mij.

 

Iemand enig idee hoe ik dit euvel kan verhelpen? Alvast bedankt voor je reactie

Edited by clubeddie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik had gezocht maar geen andere problemen kunnen vinden, ik was nog iets anders aan het zoeken en kwam het volgende draadje tegen.

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/144235-solved-geen-email-melding-bij-module-bankwire-overschrijving-v05-door-prestashop/page__hl__contant__fromsearch__1

 

Deze heeft het probleem opgelost. Ik zal de titel aanpassen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...