Jump to content

[solved] modules zichtbaar maken


Recommended Posts

Als ik in Back Office -> Modules -> Positions kijk staan er heel veel modules in welke niet zichtbaar zijn op mijn site.

bijvoorbeeld cross selling.

wel te zien in Back Office -> Modules -> Positions, niet in live edit en niet op de site.

ik denk dat je dit zichtbaar moet maken op een of andere manier, alleen weet ik niet welke, ben net begonnen met ps

vandaar dat ik hoop dat iemand me in de juiste richting kan duwen.

Edited by hennyw (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Weet je zeker dat het een groen vinkje is wat je ziet in de module lijst en niet een grijs vinkje? Een grijs vinkje betekent wel geinstalleerd maar niet ingeschakeld. Pas als de module ingeschakeld (aangezet) is wordt het vinkje groen.

 

Verder horen de meeste modules 2x vermeld te staan bij Modules-->Positions. In de sectie "Header of Pages" en ergens anders (Left/Right Column block, Top of Pages e.d.). Maar ik raad je af om voorlopig geen modules handmatig te gaan toevoegen/verwijderen bij Modules-->Positions. Je moet goed weten wat je daar doet anders loop je snel de kans dat een module uit beeld verdwijnt op je website.

Als je een module installeert, wordt automatisch de standaard positie(s) ingesteld.

 

Je zou kunnen controleren of er geen uitzonderingen voor weergave zijn ingesteld voor de bewuste modules. Hiervoor klik je op de EDIT knop naast de module in de lijst bij Modules-->Positions. Je ziet dan de velden Module, Inhaken en Uitzonderingen. Dat laatste veld zou leeg moeten zijn.

 

Maar om welke modules gaat het eigenlijk? Niet alle modules/functies zijn direct zichtbaar op (de homepage van) je webshop.

Link to comment
Share on other sites

de module waar ik nu mee wordtel is cross selling.

vinkje is inderdaad groen, en uitzonderingen is leeg.

verder wil ik blok payment logo.

dit lukt wel alleen moet je die configureren naar een pagina.

m.a.w. als men er op klikt gaat men naar about us, nu dus.

zou gewoon de logo''s in beeld willen zonder hyperlink.

Link to comment
Share on other sites

De Crossselling/Kruisverkoop module is alleen zichtbaar op productpagina's wanneer dat product i.c.m. een ander product al eens eerder is gekocht. Dus eerst moet een klant de producten A en B tesamen hebben gekocht. Dan zal de volgende bezoeker bij product A de crossselling notificatie over product B zien en bij product B crossselling notificatie over product A.

 

Om de link voor de afbeelding in de payment logo blok weg te halen, doe je het volgende:

1) Open modules/blockpaymentlogo/blockpaymentlogo.tpl

2) verwijder de volgende 2 regels:

<a href="{$link->getCMSLink($cms_payement_logo)}">

en

</a>

3) Sla dit aangepaste bestand op

4) Schakel "Force compile" in en "Cache" uit onder Preferences-->Performance (de twee bovenste opties)

5) Doe een page refresh in je browser op je webshop homepage.

6) Schakel "Force compile" weer uit en "Cache" weer in

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heb je toevallig Word gebruikt om dit bestand aan te passen? Word kan de encoding type van dit bestand veranderd hebben, het moet namelijk wel ANSI blijven. Het is beter om Notepad voor dit soort bestanden te gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

ik gebruik normaal frontpage voor html aanpassingen.

nu in kladblok gedaan en helemaal perfect.

op crosslink wachten we af.

hartelijk dank voor de info. :rolleyes:

nog 1 vraagje, ideal kan dit ook geimplanteerd worden?

hoe?

 

Frontpage kan niet overweg met Smarty code en dit is wat de TPL files bevatten.

 

Wat betreft iDEAL implementatie. Als aanvulling op wat qualityangel schrijft, kijk ook eens hier voor meer info:

https://www.ideal-checkout.nl/

Voor meer vragen over iDEAL kan je het beste eerst het forum doorzoeken en daarna eventueel een topic met een nieuwe vraag aanmaken.

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ook ik zit ff te knoeien met Fabrikanten, had dit blok via live edit per vergissing gedelete.

Heb ze proberen terug te instellen via modules, maar de verschijning in de linkerkolom, komt er niet in FO. In BO staan nog alle fabrikanten met hum logo, en daar zijn ze allen te bewerken.

Hoe krijg ik dit terug gefixed?

Mvg,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...