Jump to content

Får mange mails retur


Guest

Recommended Posts

Måske er det bare et paranoia?

 

Men efter at jeg har opgraderet til version 1.4.8.2. oplever jeg at få "flere mails retur" end normalt fra ordrer og henvendelser fra kunder.

 

Der er masser af ordrer og henvendelser, hvor der ikke er problemer.

 

Måske er det bare et paranoia, men jeg har svært ved at tro, at kunderne taster forkert e-mail adresse, blot fordi jeg har opgraderet til nyeste version.

 

Er der andre med samme problem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet nogle problemer med at sende e-mails til hotmail-konti fra www.netstrømpen.dk. Shoppen ligger hos Domaindirect, og de er godt klar over, at der er et problem. Problemet ligger hos hotmail, der blacklister IP-adresser/domæner. Jeg løste problemet midlertidigt, ved at shoppen sender e-mails fra et andet domæne. Ikke den optimale løsning, men et eller andet måtte jeg jo finde på.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

jeg går udfra at du benytter SMTP setup og ikke bare mail() setup...

 

det vil være en fordel hvis du kan få opsat Reverse DNS på domainet samt SPF records (så har man gjort hvad man kunne for at undgå at blive betragtet som spam)

 

tjek om IPen på dit webhotel er blacklistet nogen steder..

 

de forskellige spam-filtrer fokusere på om indholdet i mails / emne er det samme (hvilket det stort set er) og hvis hyppigheden af disse mails overstiger en af dem defineret grænse så kan man risikere at blive blocked :-(

 

det ville dog betyde alle mails til hotmail ikke når frem...

 

men ellers gør som Kjeld, Hotmail er noget juks desværre, men det kan vi jo takke spam for... jeg har haft en kunde som også oplevede det med Gmails, men der var google hurtige til at reagere på henvendelse...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg har oplevet nogle problemer med at sende e-mails til hotmail-konti fra www.netstrømpen.dk. Shoppen ligger hos Domaindirect, og de er godt klar over, at der er et problem. Problemet ligger hos hotmail, der blacklister IP-adresser/domæner. Jeg løste problemet midlertidigt, ved at shoppen sender e-mails fra et andet domæne. Ikke den optimale løsning, men et eller andet måtte jeg jo finde på.

 

/Kjeld

 

Kjeld, hvor rettede du det henne?

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

 

Ja, men i en anden shop [1.4.7] går der fejl i den, når jeg retter SMTP-oplysningerne via BO. Jeg vil derfor rigtig gerne vide hvor jeg skal rette dem manuelt i koden, så jeg kan prøve, om det kan løse fejlen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...