Jump to content

[Solved] Langezame website


Stfn

Recommended Posts

De laadtijd van mijn website is erg hoog.

Ik heb al op het Forum lopen zoeken, alleen krijg ik de volgende dingen niet ingeschakeld.

Smart Cache voor CSS: als ik deze inschakel slaat de template op hol.

Gebruik cache: als ik deze activeren en opsla gaat hij naar een pagina preformance en doet hij verder niks meer.

 

Verder heb ik ook google insights gebruikt. deze geeft 72punten aan.

2 High priority dingen die ik moet veranderen.

Kleine CSS-bronnen inline plaatsen en Afbeeldingen combineren in CSS-sprites.

Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet doen.

 

Heeft iemand suggesties?

 

Website is: www.nr1boxing.nl

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ik normaa een webshop heb gebouwd laat ik alles standaard staan en dan zijn ze nog rete snel.

Waar host je je webshop?

Als je met 500 man op een server zit dan gaat dat niet werken natuurlijk maar dat licht dan dus aan je hosting.

En je moet natuurlijk de afbeeldingen die je gebruikt in de header enz zo klein mogelijk houden.

 

Link to comment
Share on other sites

Heb je de belangrijkste impact op snelheid, Force compile, wel uitgezet?

 

Sommige themes zijn niet compatibel met de CCC opties , en ook geven soms externe modules problemen hiermee.

 

De "Gebruik cache" optie onderaan zou ik niet gebruiken: memcache wordt niet ondersteund in de meeste shared hosting oplossingen en bestandsysteem cache geeft vaak problemen (en kost op den duur heel veel opslagruimte op je server).

 

En dan de meldingen van Google (pagespeed neem ik aan?). De melding voor het gebruik van inline CSS sources wordt vaak grotendeels opgelost door gebruik van Smart cache voor CSS, maar dat werkt bij jou blijkbaar niet. Sprites maken voor afbeeldingen kan je zelf wel doen, maar dat gaat je veel tijd kosten: je moet dan afbeeldingen gaan combineren en de CSS files aanpassen.

 

In de praktijk helpen al deze factoren wel iets, maar zoals djkavaa al zegt, bij een trage server zal dit alles weinig uitmaken. Behalve dan Force compile uitzetten, dat is erg belangrijk voor snelheid.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ik zit met mijn host bij Pcextreme.

Toe er nog weinig op de site stond was hij super snel.

 

Dit is de eerste keer dat ik een website maak, en ben met verschillende modules en thema's gaan spelen.

Heb er dus vrij weinig verstand van, misschien heb ik iets geinstalleerd wat de snelheid vertraagd.

 

bedoel je met force compel-->Compileren forceren

 

krijg trouwens wel een foutmelding

To use Memcached, you must install the Memcache PECL extension on your server.

http://www.php.net/m...nstallation.php

 

Ik heb het bestand gedownload en in filezilla gezet maar hij doet het nog niet?

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik die CSS files dan aan kan passen? en wat het inhoud?

 

Dit zijn mijn instellingen

 

Er is 1 waarschuwing Waarschuwing verbergen

prefs.gif SmartyCompileren forceren:

enabled.gif Ja disabled.gif Nee

Dit zorgt er voor dat Smarty templates bij elke aanroep gaat (her)compileren. Dit is handig bij de ontwikkeling en bij het debuggen. Het moet echter nooit in een productieomgeving gebruikt worden. Cache:

enabled.gif Ja disabled.gif Nee Moet ingeschakeld zijn behalve tijdens foutopsporing.

 

arrow_in.png CCC (Combineer, comprimeer en Cache)

CCC allows you to reduce the loading time of your page. With these settings you will gain performance without even touching the code of your theme. Make sure, however, that your theme is compatible with PrestaShop 1.4+. Otherwise, CCC will cause problems. Smart Cache voor CSS

CCC voor CSS gebruiken.

Behoud CSS als origineel Smart Cache voor JavaScript

CCC voor JavaScript gebruiken.

Behoud JavaScript als origineel HTML minimaliseren

HTML minimaliseren na de "smarty compiler" uitvoering.

Behoud HTML als origineel Comprimeer inline JavaScript in HTML

Comprimeer inline JavaScript in HTML na "smarty compiler" uitvoering

Behoud inline JavaScript in HTML als origineel HTML compressie met een hoog risico

HTML is compressed but cancels the W3C validation (only when "Minify HTML" is enabled)

Behoud W3C validatie

Edited by nr1boxing (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik bedoel inderdaad de "Compileren forceren" optie, die moet op NEE staan.

 

De melding over memcached is geen foutmelding maar gewoon, eh, een melding. Dit krijgen de meeste mensen te zien aangezien de meesten een shared hosting pakket hebben. Dus deze melding kan je gewoon negeren. Memcached kan je ook niet zelf installeren, dat is iets wat je aan je hosting provider kan vragen. Maar zeer waarschijnlijk doen ze dat niet (nogmaals, i.v.m. shared hosting).

 

Ik kan trouwens niet zien wat je instellingen zijn in je post omdat de vinkjes ontbreken.

Link to comment
Share on other sites

Hoi AkJV Bedankt voor je advies

 

 

 

Dit zijn mijn instellingen:

SMarty

Compileren forceren: Nee

Cache: Ja

CCC

Smart Cache voor CSS: Behoud CSS als orgineel ( omdat hij foutmeldingen geeft, kan ik dit verhelepen??)

Smart Cache voor JavaScript: CCC voor javascript

HTML minimaliseren: HTML minimaliseren na de smarty compiler uitvoering

Comprimeer inline Javascript: comprimeer inline javascript in HTML na smart compiler uitvoering

HTML compressie met een hoog risico: Behoud W3C validatie

 

 

Mcrypt is sneller dan

onze eigen BlowFish klasse, maar heeft de PHP extensie "mcrypt" nodig. Als u deze configuratie wijzigt zullen alle cookies gereset worden.

Algoritme: behoud de aangepaste Blowfish klasse

Edited by nr1boxing (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wat je kan proberen, is Smart cache voor CSS weer aan te zetten en ook Force compile tijdelijk aan. Ga dan naar je website en doe een page refresh. Zet hierna Force compile weer uit!

 

Misschien dat dat het probleem met Smart cache voor CSS oplost. Zo niet, wat voor foutmelding zie je? En welke theme gebruik je?

 

Je kan mcrypt proberen. Maar kijk eerst onder Tools-->Configuration information. Staat daar beide keren OK voor required en optional parameters? Zo ja, dan kan je mcrypt veilig proberen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb smart cache aangezet met force compile en daarna de de site page gerefresht dit is niet gelukt. alle kopjes in de site zijn opeens over de breedte van de website te zien. ( en mij lijkt hij niet echt sneller)

 

Ik gebruik het thema prestashop_new

 

Heb mycript aanstaan.

 

(edit hij is opeens wel een stuk sneller)

Edited by nr1boxing (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De prestashop_new theme werkt goed samen met Smart cache voor CSS. Hoewel als je een oudere versie gebruikt kan het wellicht je CCC problemen verklaren. Maar als je deze theme niet langer dan zo'n 3 maanden geleden gedownload hebt, dan moet het goed werken.

 

Maar ik zou me voorlopig niet druk maken over Smart cache voor CSS. Deze optie gaat niet je webshop ineens veel sneller maken. Het echte probleem ligt heel waarschijnlijk bij de server waarop je webshop is gehost. Dus je kan het beste aan je hosting provider je probleem (lange laadtijden) voorleggen en hopelijk kunnen zij er wat aan doen.

Link to comment
Share on other sites

Graag gedaan.

 

Nog een laatste ding wat je kan proberen: schakel tijdelijk de slider module uit en kijk nog eens of Smart cache voor CSS werkt.

 

EDIT:

Ik ben zo vrij geweest om zelf de titel van deze topic aan te passen en er [solved] bij te zetten.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...