Jump to content

*LØST* Vælge fragtfirma(er)


Jakobseen

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg har læst lidt herinde om, hvilke fragtmuligheder der er. I vores situation handler det om forsendelse af kosmetik og wellnessprodukter, og det vi har i tankerne er:

 

Post Danmark til breve

GLS til pakker (afhentning i pakkeshops/direkte levering)

 

Typisk vejer pakkerne under 2 kg. og meget af det kan være i konvolutter med bobleplast indvendig. Hvordan bør jeg gribe dette an?

 

Vi vil gerne at de små forsendelse koster så lidt som muligt. Jeg går ud fra at jeg skal oprette nogle fragtregler, men er det nok at gøre det på vægt? Så vidt jeg kan se, har GLS en 0-20 vægtgrænse på deres mindre pakker, men adskiller i stedet på størrelse.

 

Lidt gode råd ville være perfekt, så kan jeg selv undersøge nærmere med selskaberne.

Edited by Jakobseen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du kan jo adskille på vægten. F.eks. at alle små varer vejer den reelle vægt, mens GLS-varer vejer 10 kg + den reelle vægt.

Så opsætter du nogle regler der siger, at den samlede vægt skal være under x kg for at shoppen vælger PD og over x kg for at shoppen vælger GLS.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er netop derfor du sætter de kunstige vægte på de varer der skal med GLS. Så opsætter du vægtområder for PD og GLS i forhold til "lette" og "tunge" forsendelser. På den måde bliver det automatisk og enkelt at styre.

Skriv bare en PM hvis du skal have hjælp til det :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk lidt lost - prøv at se på de vedhæftede billeder, hvad jeg har gjort. Inde i shoppen viser den kun "Afhent gratis" som eneste mulighed. Det er altså ikke muligt at få sendt. Jeg har smidt vægt på 2 produkter indtil videre, bare for at teste, men uden held!

post-380112-0-58440300-1342127232_thumb.jpg

post-380112-0-62454700-1342127234_thumb.jpg

post-380112-0-70521300-1342127236_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Forholder mig ikke lige til dine indstillinger, men det kræver bestemt ikke 25.000 forsendelse årligt for at få en aftale med Post Danmark - hvem har dog bildt dig det ind? Ring til deres erhvervsafdeling og bed om at få en aftale ud fra et forventet antal pakker pr. år.

Link to comment
Share on other sites

Det var en af mine kammerater der håndterer en e-shop med en del ordre hver dag - men godt at hører, så er det da værd at undersøge! Stadig ingen der kan se, hvad det er, jeg gør forkert siden der ingen fragtpriser kommer frem? Synes jeg har prøvet - alt! Men, det har jeg forhåbentlig ikke :-))

Link to comment
Share on other sites

PD laver gerne en erhvervsaftale, hvis blot man forecaster 100 pakker om året. Men hvis det er mindre pakker og med uddeling og man ikke sender mange, er det ikke sikkert at prisen er lavere end hvis man sender som kontantkunde fra posthuset. I hvert fald er det ikke min erfaring andet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...