Jump to content

[Løst] Re-design webshop...


Steffen

Recommended Posts

Hej alle :)

 

Jeg skal lave nogle ændringer, som kommer til at tage noget tid. Jeg har før bare gjort det mens shoppen var "live", men denne gang kommer det til at tage et par dage... Jeg har prøvet at installere prestashop (samme version 1.4.4.1) på et andet domæne og kopieret alle mine filer derover, men det er åbenbart ikke ligetil :|

 

Hvad gør I når I skal lave om på designet - eller noget andet, for dén sags skyld - og det ikke er så hensigtsmæssigt, imens butikken er åben?

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg vil helst ikke opgradere på nuværende tidspunkt, da jeg har ændret en masse core-filer. Det blev noget bøvl, og skulle laves helt om, sidst jeg opgraderede...

 

Jeg har oprettet en kopi af min shop på http://shop.famicom.dk. Samme version (1.4.4.1) er installeret og alle filer er blevet kopieret ind fra Nondo.dk til shop.famicom.dk via FTP. Alligevel ser det helt galt ud og nogle af CMS-siderne slettede jeg for over et år siden...

 

Er der nogen som ved hvad jeg måske har gjort forkert/glemt/mangler at gøre?

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvilke filer jeg skulle have glemt. Jeg lavede en backup af alle mine filer på Nondo.dk og indsatte dem på shop.famicom.dk efter at have installeret Prestashop derpå...

 

Nogle af CMS-siderne er nogle gamle sider, som forlængst er slettede/omskrevede på den nuværende shop. Jeg forstår derfor ikke hvorfor de pludselig er tilstede i en helt frisk backup.... Håber det gi'r bedre mening :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du laver en kopi af alle dine shop-filer samt backup af databasen, skal du ikke installere PrestaShop igen... Man downloader simpelt hen alle filer fra shoppen via FTP og uploader dem igen på det nye domæne (eller subdomæne). Derefter opretter man en ny database, hvor man importerer den database man har fra live shoppen - og giver databasen et nyt navn, ændrer navnet osv. i settings.inc.php filen.

 

Jeg tror, du skal prøve igen:-)

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi du har "absolutte links" på din side. Altså www.shop.famicom.dk\et eller andet.

 

Det skal ændres til "relative links": D.v.s. slet shop.famicom.dk alle de ssteder, hvor det optræder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bange for, at jeg ikke forstår hvad du mener jeg skal gøre(?)

 

Ah, jeg fandt ud af det.. Det var fordi butikkens domænenavn stadig stod til at være www.nondo.dk :)

 

Tak for hjælpen allesammen! Og nu er det nye design uploadet og live :)

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...