Jump to content

ideal probleem [Solved]


Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb een webshop (www.gigaelektro.nl) en daarop gaat het volgende fout.

 

Ik geef mijn klanten de mogelijkheid om met ideal te betalen en met overschrijven.

Op het moment dat een klant een account heeft aangemaakt en een paar producten in zijn winkelmand heeft gedaan en ervoor kiest om met ideal af te rekenen gaat dat goed.

op het moment dat de klant GEEN account aan maakt en gaat afrekenen gaat het fout met de ideal.

dan word ik terug gezet door mijn webshop naar het login gedeelde.

 

Dus mijn klanten krijgen niet de mogelijk door deze fout om direct af te rekenen en zijn ze verplicht om een account aan te maken.

 

Kan iemand mij hier mee helpen?

 

MVG

RLGIGA

Edited by RLGIGA (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wat niet duidelijk is uit je verhaal: gaat het alleen mis bij iDEAL als betalingsmethode en bijv. niet bij bankoverschrijving?

En waar heb je de iDEAL betalingsmodule vandaan gehaald?

Link to comment
Share on other sites

Het probleem is het volgende.

Ik zal het proberen wat duidelijker te omschrijven.

 

Je kan op 2 manieren afreken op dit moment op mijn webshop.

1 is ideal en 2 is overschrijven.

 

overschrijven gaan we helemaal weg denken.

Op het moment dat je een account aan maakt op mijn webshop en een product wil aanschaffen gaat het goed als je ideal wilt afrekenen. Hier gaat het dus niet fout.

 

Waar het fout gaat is: als ik een product in mijn winkel mand stop, op afrekenen druk, dan kom je bij het gedeelte inloggen.

scrol iets naar onder en dan heb je daar direct afrekenen, vul je je gegevens in en doe je voortzetten.

daarna ga je akkoord met de algemene voorwaarden en klik je de vervoerder aan. weer volgende, dan klik je ideal aan en op dat moment gaat het fout. dan zet mijn shop zich zelf terug naar het gedeelte inloggen. en je kan overnieuw proberen wat je wilt maar je blijft in de zelfde circulatie werken.

 

Ik weet echt niet hoe het komt.

 

en op deze manier verpicht ik mijn klanten om een account aan te maken. dit wil ik voorkomen.

 

ik hoop dat dit duidelijk is. mocht dit niet zo zijn hoor ik dit graag.

 

RLGIGA

Link to comment
Share on other sites

De uitleg was in je eerste post al duidelijk :)

 

Maar nogmaals: de vraag is of de geschetse situatie alleen voor iDEAL geldt en niet voor bankoverschrijving.

Anders hebben we geen idee of het probleem bij de iDEAL module ligt, of ergens anders in je Prestashop installatie

Link to comment
Share on other sites

Goed, dan zijn wel al een stukje verder :)

 

Maar mijn andere vraag staat nog open: waar heb je de iDEAL module vandaan gehaald? Van deze website:

https://www.ideal-checkout.nl/

Of via een PSP?

En welke Prestashop versie gebruik je?

De iDEAL module is geen standaard Prestashop module, dus daar kunnen we je maar beperkt bij helpen.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet meer waar ik em vandaam heb gehaald. dat is inderdaad een goede vraag.

ik heb hem ook niet via een psp.

 

ik gebruik versie 1.4.4.1.

 

dat het geen standaard prestashop module was wist ik al.

waar adviseer jij me dan deze vandaan te halen.

die ik snel, makelijk, en goed kan installeren. want ik kan dit eigenlijk niet maken tegenover mijn klanten want zoas je ziet

is de shop gewoon online.

 

werkt die van https://www.ideal-checkout.nl/ goed?

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat je nog een oudere versie van de iDEAL module gebruikt van die ideal-checkout site.

Jouw probleem komt me bekend voor en ik heb hier al eens een oplossing gegeven:

http://www.prestasho...post__p__709511

 

Dus probeer het eens met die code aanpassing.

Je kunt natuurlijk ook de nieuwere versie van de iDEAL module downloaden van die ideal-checkout site, die heeft dat probleem niet meer. Maar de code aanpassing is natuurlijk makkelijker en sneller.

Link to comment
Share on other sites

Graag gedaan :)

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

 

Ik zal deze topic straks ook verplaatsen naar de Modules & Thema's forumsectie, daar is het beter op zijn plaats.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...