Jump to content

PacSoft til Prestashop


Prestawise

Recommended Posts

Hejsa..

 

Nogen der kender til et allerede færdig modul til at gøre livet nemmere for os e-købmænd - med at integrere PacSoft løsningen i PrestaShop?

 

Jeg har set at smartsend.dk har en løsning, men jeg er ikke interesseret i en månedlig betaling.

 

Måske Timpet er på banen med noget?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer helt sikkert på banen med noget inden alt for længe, men jeg er desværre kommet sent i gang fordi PD har undladt at sende mig en mail om der var kommet specifikationer ud - på trods af jeg ved ikke hvor mange rykkere. Hvis hvis der er interesse for det så skal jeg nok lade det lyde på forum når jeg er klar med et modul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej tim

Forhandler lige nu post dk og skal ved den lejlighed nok også bruge dit pacsoft modul, mit spørgsmål er nu kan det integreres med transport gruppen labels også?

Da je har en del pakker der er større end postdk kan håndte klares disse af transport gruppen for postdk men den ører i en selvstændig løsning kan jeg forstå på postdk.

Jeg synes det er e super smart modul som kan spare mig for masser af tid hver dag kontra manuelt arbejde md t&t , labels udfyldningnosb med dkfragtmænd

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Nu er der gået noget tid siden jeg købte packsoft fra Prestratips

og et stykke hen af vejen har jeg været tilfreds og tim har også hjulpet til en hvis grad 

men det skal siges at modulet ikke er helt færdigt set med mine øjne ... jeg har en fejl rate på pakkesedlerne der nærmer sig 30-40%

fejlene består af følgende:

(først en forklaring hvorfor det ikke virker) modulet har kun 3 valgmuligheder og det er ikke nok til en standard opsætning med alle de forskellige priser som post danmark har.. jeg har forskellige priser på pakker til private og til virksomheder. Det vil sige at mine priser dækker over : 1 omdeling til privat. 2 uden omdeling til privat. 3 omdeling til erhverv 4 uden omdeling til erhverv 

der mangler altså en indstillings mulighed og det bevirker at alle de labels der skulle sendes som erhverv ikke kan sendes som uden omdeling (hvorfor kan en virksomhed ikke selv hente deres post hvis det er den billigste løsning)

 

modulet fejlopretter labels til den forkerte forsendelsesform : hvis en kunde som (også ) bor privat på en registreret firma adresse

kan denne kunde ikke vælge en privat forsendelse og kan ikke få pakken som uden omdeling

den bliver registreret som priority og er derfor næsten 50% dyrrere end privat forsendelsen

 

tilkøbs modulet "vælg selv postbutik" har jeg købt men har måtte slå det fra igen da der kom for mange fejl i labels 

enten skyldes det at jeg har en ikke standart theme på min shop eller at modulet bar ikke altid duer 

jeg måtte i 90 % af tilfældende hvor den løsning blev valgt ind og rette fejl meddelesen i packsoft da mange så ikke fik valgt det valgfrie post hus hvor efter at labels ikke kunne printes da der var en fejl/manglende info...

 

som mudulet kører nu skal jeg dagligt rette forsendelses formen i 30% af alle labels 

jeg skal ændre opsætningen i BO så at packsoft mudulet benytter den 4 valgmulighed (som ikke findes) for at kunne sende de resterende labeles til packsoft for derefter at rette dem i packsoft so de er korrekte ....

desværre er der ikke et rimelig alternativ med mindre man vil betale 100.000+ (over tid) for etløbende abbonement andetsteds 

 

Så jeg kan bare brænde timer af på den konto med at lave labels selv om det bare skulle køre af sig selv

det gør det bare ikke i mit tilfælde 

måske hvis man kun har privat kunder eller kun har erhvervs kunder kan det virke tilfredsstillende 

men jeg har begge dele og modulet er ikke bygget til differencerede priser som man får hos post danmark

vh Michael

Fakkelfabrikken

Link to comment
Share on other sites

Det er helt rigtigt at modulet er bygget op omkring Servicene uden omdeling, med omdeling og afhentningssted.

 

Mig bekendt kan man ikke sende erhvervspakker uden omdeling, når det er sagt så er det en rimelig stor kode mæssig opgave at matche samtlige muligheder post Danmark tilbyder, det skal yderligere ses i lyset af, at mange af deres kombinationer ikke kan bruges sammen.

 

Når det er sagt så er et postulat at du udelukkende forsøger at skabe dårlig omtale fordi jeg har afvist at videre udvikle dit modul uden omkostninger for dig så det matcher dine behov.

 

Jeg udvikler gerne gratis på det, men kun hvis det kan ske så flere får gavn af det. Det skal altså være generaliseret implementeringer.

Link to comment
Share on other sites

Hej

>>Mig bekendt kan man ikke sende erhvervspakker uden omdeling<<

Det er netop det... og det ændrer desvære ikke på problemet med at kunder ikke kan vælge at få sendt pakken privat uden omdeling da modulet automatisk vælger "priority" til alle erhvervs adresser.. der mangler stadig 1 ud af de 4 valgmuligheder jeg har behov for i min shop. så jeg ikke skal sende labels af 2 omgange hvilket jeg først kan gøre efter at have ændret valgmulighederne i BackOffice  for at få erhvervspakkerne sendt til Packsoft..da de ikke kan vælges som den 4 option. (der er kun 3 optons tilgængelige) 

 

>>Når det er sagt så er et postulat at du udelukkende forsøger at skabe dårlig omtale<<

ja et postulat fra dig side, om at det er "min" bevæggrund til at skrive som jeg gør

og  ja det er nu bare mine oplevelser jeg beskriver ,,, ved godt at du helst udelukkende ser de lysserøde kundekommentarer og vil "bekæmpe" alt andet ved at skyde mig ting i skoene. men pyt nu med det, det er din sag hvis/når du nu vil starte den type dialog! 

jeg syntes ikke at din produkt beskrivelse i din shop gør opmærksom på de begrænsninger jeg har mødt i modulet..

så jeg syntes min beskrivelse er helt fair ! 

 

>>fordi jeg har afvist at videre udvikle dit modul uden omkostninger for dig så det matcher dine behov.<<

når jeg hører dig sige (læser) at >>når det er sagt så er det en rimelig stor kode mæssig opgave at matche samtlige muligheder post Danmark tilbyder, det skal yderligere ses i lyset af, at mange af deres kombinationer ikke kan bruges sammen.<<

 

så tænker jeg straks at det nok ikke kan blive en god/rimelig udgift/investering at forsøge at spørge dig om at løse problemet, hvis du på forhånd har den opfattelse af opgavens omfang... derfor kan jeg ikke gennemskue et sådant wildcard rent økonomisk!

du har jo ikke engang budt ind på opgaven og det virker på mi som om at du enten ikke rigtig kan eller vil ændre noget. 

 

 

PS: Jeg vil da gerne høre fra andre hvordan de løser opgaven ?

Er der f.eks. nogen der har erfaringer med "www.pakkelabels.dk" ?

 

mvh Michael

Fakkelfabrikken

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg passe på, hvad jeg skriver her, for ikke at deltage for meget i diskussionen.

Jeg bruger Pakkelabels.dk, og det fungerer ganske fortrinligt.

Hvis du skal have integration mellem Prestashop og Pakkelabels, så er der et modul, som kan det.

Men jeg tror ikke det løser dit problem.

Pakkelabels vælger selv Erhvervspakke (Postnord) eller Business Parcel (GLS), når det er til en adresse, hvor der er erhverv.

Hvad det gør, hvis der både er privat og erhverv på adressen har jeg ingen anelse om.

 

Tilføjelse: Bortset fra det, så er det da nogle sindsyge høje priser du betaler til Erhvervsadresser.

Pakkelabels.dk har samme pris for pakke uden omdeling som til pakker til erhverv med Postnord. Bortser fra, at der er moms på pakker til erhverv.

Men det ændrer sig pr. 1.1.2017 hvor du skal lægge moms på overfor kunden på det portoudlæg, du har.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu tilbudt at løse det på timepris Michael, så det stemmer ikke helt - det medførte bare du blev relativt fornærmet. Jeg synes det er fint du deler dine erfaringer, du glemmer bare at der er to sider af samme sag, og glemmer måske også at fortælle om alt det krudt jeg har brugt på at løse div. For dig. Jeg prøver ikke at holde noget lyserødt, der vil i alle butikker være utilfredse kunder og forventninger der ikke kan indfries.

 

Hvis ikke din dagsorden er at sværte det til, så kan jeg ikke se hvorfor du skal kommentere et flere år gammelt indlæg.

 

Pakkelabels er en fremragende løsning, det er billigt hvis man ikke selv kan sende nok pakker til at gøre det billigere.

 

Jeg har også forsøgt at rådgive Michael i at det ofte er billigere at sende privatpakker i stedet for erhvervspakker ikke mindst for at løse hans udfordring, men også fordi det er billigere. Dernæst er det også det der er bevægegrunden for ikke at gøre så meget i erhvervspakker.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim

1: Ja det er rigtigt .. på timepris.. så ved jeg jo ikke hvor det lander .. om det bliver 500 kr eller 80.000 kr og om det kommer til at virke..og så kan jeg ikke spille på den hest.. som nævnt

jeg har heller ikke lyst til at financere vidreudviklingen af dit modul.. det må da blive din egen opgave hvis du vil holde på kunderne/tiltrække nye. 

2: ja du har hjulpet mig .. det skriver jeg også at jeg har været tilfreds med .. men kan jo kun sige "delvist" da jeg jo stadig slås med at skulle bruge så meget tid hver dag på at få mine labels printet korrekt

3: Som nævnt så syntes jeg ikke at din salgstekst for modulet afspejler at der er visse begrænsninger i modulet. så det har intet med viljen til at sværte noget til men jeg syntes at min oplevelse af modulet kan have en værdi for andre brugere..

4: >>Et 3 år gammelt indlæg<< .. Ja ja du ved jo nok at det er lige så nyt som "nyt" hvis du læser det første gang i morgen.. alderen er jo også ligegyldig når man som jeg gjorde søger på google på "Packsoft til prestashop" så ligger du da rigtigt fit placeret i søgningernes top

 

5: Pakkelabels.dk er ikke så billigt som min egen aftale for privatkunder som jeg har flest af .. men de er ikke nær så dyre som min aftale for erhvervspakker som er næsten 2 gange dyrere end privatpakkerne fordi jeg ikke sender så mange til erhverv. 

og ps jeg har ikke råd til at sige nej til erhvervskunder fordi der ikke er så mange af dem. og ikke nok til at jeg kan få en god(bedre) pris hos PD

 

 6: >>Jeg har også forsøgt at rådgive Michael i at det ofte er billigere at sende privatpakker i stedet for erhvervspakker +++>>

Hvad hjælper det når jeg ikke selv kan bestemme hvilken pris/aftale forsendelsen bliver beregnet til ?

Mine erhvervs kunder skal betale 2 gange prisen (det er det jeg bliver opkrævet selv om kunden vælger privat forsendelse eller vælger selv at afhente pakken fordi det er så dyrt (ja det burde modulet tillade så man som erhvervskunde kunne vælge "uden omdeling" /den billigste forsendelse ..men nej det kan modulet ikke) .... men når kunden så vælger det alligevel i shoppen så  jeg bliver stadig faktueret for en priority pakke uanset hvad kunden vælger om jeg vil det eller ej for det foregår automatisk og er ikke noget jeg har indflydelse på, for det bestemmes af enten modulets programmering eller post danmarks system !

 

Så jeg har stadig ikke forstået hvad din rådgivning om at privatpakker er billigere end erhverv skal hjælpe.(det kan jeg jo se afspejlet i de priser jeg får fra PD .. men hvad hjælper det når beregningen foregår efter den dyre pris og er helt uden for min rækkevide at ændre.

 

For søren hvor ville det være let hvis der kun var en og samme prissætning for alle forsendelser om det er privat eller erhverv .. så var der kun med eller uden omdeling at tage stilling til. men sådan er virkeligheden desværre ikke.

og packsoft modulet kan ikke håndtere både privat kunder og erhvervskunder fordi der ikke er opsætningsmuligheder for de 4 valg der reelt er med 2 kundetyper og 2 forsendelses valgmuligheder... der er stadigvæk kun 3 muligheder. og det giver en pokkers masse arbejde med til stadighed at skulle ændre indstillingerne i BO for at få de sidste labels ud af printeren

 

Nu ønsker jeg ikke at skrive mere om dette 

og vil bruge min tid lidt mere konstruktivt

ha en god dag

Link to comment
Share on other sites

Hvis den danner en erhvervslabel, så er det fordi der står noget i firma feltet, sådan har andre ønsket det, hvilket er derfor den gør sådan.

 

På min kones Shop har jeg skruet det sådan sammen at der uanset hvad dannes privatlabels, det betyder der kun betales for det, også selvom det er til et firma. Det var ikke min opfattelse at du var interesseret i den løsning.

 

Du behøver vel ikke skrive omdeling til erhverv, bare kun med og uden omdeling. Alt andet end lige handler det om at minimere antallet af punkter i dit flow.

 

Selvfølgelig virker en skræddersyet løsning til dig, hvis du betaler for at få den lavet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette er måske lidt off topic?

 

Men pludselig virker Valgfri udleverings sted ikke i min shop. (Der kommer ikke nogen muligheder frem i vinduet)

Det virkede for 3-4 dage siden og intet er lavet om på siden. Har andre det problem? tænkte at det måske er pacsoft der er problemet

 

Når det så er sagt, har jeg altid haft problemer mere eller mindre med den funktion i modulet. nogen gange kommer udleverings stedet med

på ordre andre gange ikke.. og kan ikke forklare hvorfor.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...