Jump to content

[solved]robot.txt instellingen


Recommended Posts

In principe hoef je zelf niets aan robot.txt aan te passen. gebruik gewoon de optie in de backoffice om de code voor robot.txt te genereren. Daarmee worden de correcte folders afgeschermd (de admin folder bijv.) en de rest toegankelijk voor zoekmachines.

 

Maar voor de vindbaarheid van producten (en CSM pagina's) is het zeker aan te raden om een sitemap.xml te genereren, en het liefst dit ook te submitten via een Google Developers Tools account.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

oke maar ik zag namelijk dat ook overal de winkelmand stond u heeft 0 produckten en dat vind ik wel slordig om te zien,

doe maar eens de site check met site: en dan met gigaelektro.nl dan zal je het zien. We hebben wel onlangs een sitemap ingedient bij google.

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik zie inderdaad dat bij de 2de link in de zoekresultaten je lege winkelmand in de metabeschrijving staat.

Daar kan je weinig aan doen. Google bepaalt zelf wat er in de beschrijvingen van zoekresultaten komt te staan.

 

Maar wees gerust: dit soort rare info in de zoekresultaten komt vaker voor bij nieuwe webshops/websites en verdwijnt meestal na verloop van tijd vanzelf.

Link to comment
Share on other sites

Nu laat ik automatisch in een script de meta regels samen stellen die allemaal uniek zijn. Daaar zie ik er sommige van terug dus zal wel tijd nodig hebben. Ik heb nu wel de winkelmand uitgeschakeld in de robot, moet deze weer aan? zo heb ik ook de order enzo allemaal uitgezet want dat gaat ze niks aan lijk me of moeten die wel aan?

Dus dan nu maar de vraag, welke regels moeten allow hebben om een prestashop goed te laten doorzoeken? maar geen dingen die ze niks aan gaan, dus alleen de correcte zaken.

Link to comment
Share on other sites

oke

 

bedankt, ik heb de 2 files bekeken. die van jou en die van mij. in die van mij zitten een paar dingen extra.

/lang-nl/

/*orderby=

/*orderway=

/*tag=

/*id_currency=

/*search_query=

/*id_lang=

/*back=

/*utm_source=

/*utm_medium=

/*utm_campaign=

/*n=

 

dus wat moeten we toevoegen en wat moeten we eruit halen?

Link to comment
Share on other sites

Er staat in jouw lijstje toch wel overal "Disallow:" ervoor, toch?

 

Zo ja, dan staan de meeste items die je in je post noemt ook in de robots.txt die ik bijgevoegd had (bovenaan de lijst).

Paar kleine verschillen maar dat maakt niets uit.

Dus in dat geval zou ik je robots.txt gewoon zo laten.

Link to comment
Share on other sites

De admin folder staat juist niet in de robots.txt :)

Maar dat heeft een reden: de robots.txt is vrij opvraagbaar. Type maar eens robots.txt achter de URL van een website.

Dus het is juist niet verstandig om de admin folder (die je als het goed is een andere naam gegeven hebt) in de robots.txt te vermelden.

 

Soms kom ik wel eens topics tegen waarin mensen aangeven dat hun admin folder in de zoekresultaten te vinden is. Maar dat verdwijnt meestal vrij snel uit de zoekresultaten en de meeste mensen hebben er ook geen last van.

Link to comment
Share on other sites

@RLGIGA: ben jij en gigaelektro één en dezelfde persoon? :)

 

@gigaelektro: Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...