Jump to content

[Solved]parent categorie klopt niet in back-office


Recommended Posts

hoi,

 

ik heb mijn categorieën door middel van een csv bestand geïmporteerd in mijn shop.

Maar als je in de back office in de catolog kijkt, dan zie je bij het onderdeel parent categorie niets anders dan enkel de home.

 

iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Edited by Koekedoe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Er kan geen andere categorie worden aangemaakt op dezelfde level als "Home". Je moet 'Home" dan ook als startpunt beschouwen en elke categorie die daar direct onder zit is een hoofdcategorie (en die zie je dus ook als eerste opties weergegeven in de categorieenblok).

 

Dus als je hoofdcategorieen wilt importeren via CSV, dan moet je daarvoor in het veld "parent category" het getal 1 of Home invullen.

Link to comment
Share on other sites

Ja dat weet ik en dat is het probleem niet.

Als je een nieuw product wilt toevoegen dan moet je normaal een category tree zien waar je dan kan aanvinken tot welke categorie het product behoort. Maar net deze tree zie ik niet, is er niet.

een screenprint om dit te verduidelijken:

screenprint.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aha, ik zie het. Het is duidelijk dat er iets mis is met de categoriestructuur.

Maar je ziet dus wel de (sub)categorieen terug direct onder de Catalogus tab?

 

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? En welke Prestashop versie gebruik je?

En wat als je handmatig een nieuwe categorie aanmaakt (dus niet via CSV import), heb je dan hetzelfde probleem?

Link to comment
Share on other sites

In de Catalogus tab zie ik inderdaad wel alle (sub)categorieën. De import is op dat vlak wel helemaal gelukt. Ook de import van producten onder de verschillende categorieën is zonder problemen verlopen.

 

Ik heb het ook al in FF en IE geprobeerd (en ook in Google Chrome) maar het probleem is hetzelfde. Ook handmatig invoeren biedt geen oplossing.

 

Ik gebruik de versie 1.4.8.2

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ik zie dat dit probleem wel eens vaker opduikt hoewel ik zelf daar geen last van heb.

Bijv. hier in de bugtracker:

http://forge.prestashop.com/browse/PSCFI-5434

 

Heb je toevallig de Engelse taal verwijderd uit de backoffice? Dat is eigenlijk niet aan te raden, het is beter om de Engelse taal uit te schakelen ipv te verwijderen (als je die taal niet gebruikt).

Zo niet, kan je de Engelse taal even als default instellen en kijken of je probleem daarmee verdwenen is? Uiteraard is dat geen echte oplossing maar dan zijn we weer een stukje verder...

Link to comment
Share on other sites

bedankt om mee te denken.

Ik heb de bugtracker deze middag ook al overlopen, maar echte antwoorden kon ik niet vinden. Enkel dat het probleem wel vaker voorkomt sinds de upgrade naar 1.4.8.2. In de vorige versie had ik dit probleem ook niet.

Ik heb ook de taal eens terug op het Engels gezet, maar dit probleem blijft. Ik heb deze ook nooit verwijderd, maar enkel uitgeschakeld.

Link to comment
Share on other sites

Ah, dus dit probleem is ontstaan na de update naar de nieuwe versie.

 

Overschrijf eens de gehele js en admin folder (en alle subfolders en files daar binnenin) op je server met de installatie files van 1.4.8.2. Het kan namelijk zijn dat sommige files niet goed zijn bijgewerkt bij de update.

Hierbij ga ik vanuit dat je niet zelf aanpassingen gedaan hebt aan de files in deze folders.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben gestart vanaf de versie 1.4.8.2 en dus geen update gedaan.

 

Ik heb ondertussen het probleem gevonden.

Ik werk met een host die zelf de bestanden van prestashop op je domein plaatst. Ik koos hierbij natuurlijk voor het Nederlandse en daar zit hem net het probleem. Door enkele malen te hebben getest blijft het probleem zich voordoen bij de Nederlandse installatie. Bij de Engelse installatie geen problemen.

 

Ik heb uiteindelijk een backup gemaakt, Nederlandse installatie verwijderd, Engelse installatie erop geplaatst en backup teruggezet en nu is het probleem opgelost. Zelf na handmatig in het Nederlands te hebben geplaatst blijft het correct werken.

Link to comment
Share on other sites

Uit je vorige post (post nr. 7) had ik begrepen dat je je shop had ge-update. Maar dat zal ik wel verkeerd gelezen hebben.

 

De automatische installatie systemen (Installatron waarschijnlijk) werken vaak goed, maar niet altijd. Dat blijkt maar weer eens :)

 

Maar het is goed dat je zelf het probleem hebt weten op te lossen.

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...