Jump to content

[LØST] Hjælp! PDF-fil bliver ikke genereret


NickKK

Recommended Posts

Hej alle,

 

På min 1.4.4.0 har PDF-funktionen virket fint til bl.a. generering af følgeseddel og faktura.

Pludselig siger den nu

"FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file"

når jeg prøver.

 

HJÆLP!

 

Argh! Det er ret kritisk. Har I nogle gode idéer?

 

---

 

Edit: Kjeld var så flink at hjælpe mig. Der var et eller andet problem som kunne fjernes ved at slette den hook der linkede QuickPay-modulet til PDF-genereringen.

 

Tusind tak til Kjeld for hjælpen!

Edited by NickKK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

"FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file"

betyder, at der er nogle af beskederne (fejl, advarsel, anden tekst) outputed fra PDF.php fil i at generere PDF-fil. Du er nødt til at fejlrette PDF skabe proces.

 

---------------------

 

The error means that there is some message (error, warning, other text) outputed from PDF.php file within generating PDF file. You need to debug PDF creating process.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men hvordan gør jeg så det? Altså det er vel pdf.php-filen der skal rettes i, men hvordan søren finder jeg ud af, hvad - sådan lidt mere præcist - der skaber fejlen? Jeg har IKKE rettet noget inden fejlen begyndte og det hjælper ikke at sætte COMPILE til og CACHE fra...

 

På forhånd tak for enhver hjælp :-)

Link to comment
Share on other sites

Der kan være mange grunde til det. Så jeg anbefaler at debugge (finde en grund). Der er ingen nem og hurtig hjælp i denne sag.

 

There can be many reasons of that. So I recommend to debug (find a reason). There is no easy, quick help in this case.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo netop det jeg gerne vil. Men hvis det var så nemt, ville jeg jo gøre det, i stedet for at skrive her :-)

 

Jeg tænker på, om der er nogen måde at se en nærmere fejlbeskrivelse eller f.eks. et linienummer hvor fejlen opstår?

Jeg har prøvet at sætte generel DEBUG til, men der kommer ingen anden tekst på skærmen.

Link to comment
Share on other sites

Nej, for så kunne jeg sagtens forstå det. For et par dage siden virkede det hele fint og jeg har intet gjort andet end at følge med på STATS-siden... som vi shopejere jo altid gør :-)

 

Kjeld, har du nogen god idé til at fejlsøge på det? Jeg har prøvet at tage pdf.php og fpdf.php fra en backup men det hjælper hat.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg forklare. Problemet var, at "nogen" skrev noget ud før FPDF skulle genere sin udskrift. Det er fatalt, da PDF-filen så at sige ejer stdout. Første udskrift skal komme fra:

 

header('Content-Type: application/pdf');

 

så det går helt galt, hvis der allerede er skrevet på stdout. Det er ret svært af fejlsøge på, så jeg kiggede en del på Nicks back office. Det viste sig at være en kombination af uheldige omstændigheder. Jeg gætter på, at følgende er hændt:

  • Shoppen har et gammelt quickpay-modul.
  • Modulet overskrives med version 2.4. Version 2.4 benytter en hook til at indføje transaktions-ID på fakturaen. Denne hook er så ikke aktiv, da modulet ikke er blevet installeret, men blot er blevet overskrevet.
  • Version 2.4 af-installeres og version 3.1 installeres.
  • Version 3.1 har display_errors slået til, så pludselig dukker diverse fejludskrifter op i back office. Disse fejludskrifter er sådan set relevante nok og stammer typisk fra andre moduler, der ikke er blevet testet ordentligt eller ikke virker godt med den aktuelle version af PrestaShop.
  • Version 3.1 overskrives med version 2.4. Nu har vi balladen. Det viser sig, at der en fejl i version 2.4 af modulet, så der i kombination med PrestaShop version 1.4.4.0 (der unægteligt er ret gammel) er en fejludskrift fra quickpay-modulet, når den hook der hedder PDFInvoice aktiveres.
  • Jeg løser problemet, ved at fjerne hook'en i shoppen (under positioner i back office).
  • Version 3.2 af modulet installeres.
  • .

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...