Jump to content

[LØST] Omdirigering af EN -> DA ved alle urls


LMS79

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg kan se i Google Webmaster Tools, at jeg har problemer med dublicate content pga. jeg har aktiveret både dansk og engelsk på min shop uden at jeg har lavet oversættelser. Dvs. jeg bruger ikke engelsk og vil egentlig gerne slå dette fra.

 

Her opstår mit problem så, da Google så ikke vil kunne finde siderne og derved straffe siden.

 

Er der en nem måde at omdirigere alle EN sider til DK sider i .Htaccess?

 

Eksempel:

 

unzipped_triangle.gifZebra ure - Trendseller.dk

 

 

url_icon.png/da​/24​-ze​bra​-ur​e

 

url_icon.png/en​/24​-ze​bra​-ur​e

 

Her vil jeg bare have den nederste til at pege på den danske, så jeg herefter kan slå engelsk fra i BO.

 

Håber i kan hjælpe mig.

Tak.

Edited by LMS79 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er igang med at lægge engelsk sprog på mine sider.

 

Jeg har valgt den løsning, at oversætte ALT. Og jeg mener ALT.

 

Kikker jeg på de 2 links, du har lagt, er der jo ingen tekst på produkterne på den engelske side.

 

Om det er derfor Google straffer dig, ved jeg ikke.

 

Men du kan da ikke redeligere en engelsk side til en side med dansk tekst.

 

Vil du have engelsk sprog, så skal du gøre det 100%

 

Bortset fra det, så kan jeg ikke finde nogen flag, så jeg kan skifte sprog. Og nogle af dine engelske tekster er danske. Men det er måske fordi, du ikke er helt færdig?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Jeg ønsker faktisk ikke engelsk på min side, men da det har været slået til, så har google indekseret disse sider og hvis jeg blot slår dem fra vil de jo fejle. Derfor vil jeg gerne have de engelske sider over på de danske. Indtil google ikke længere ser dem.

Link to comment
Share on other sites

Deaktiver engelsk og sæt kun dansk til aktiveret, hvis du alligevel ikke skal bruge engelsk til noget. Hvis du vil redirecte alle dine engelske sider til de tilsvarende danske, skal du ind og lave regler i din .htaccess fil (og det er ikke en simpel opgave). Alternativt kan du købe modulet til duplicate content fra prestochangeo - søg på noget med duplicateurlredirect. - det videresender døde links til din forside i stedet for 404-sider.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Prøvede lige at ændre engelsk til (da og da) for så at se om jeg kunne snyde den til dansk, hvilket desværre betød at mine oversættelser blevet overskrevet :(

 

Tak for hjælpen. Jeg kigger på det modul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...