Jump to content

Configreer: Attribute(5st) 1 x Attribute(9) 2 x Attribute(3) 3 met prijs


Recommended Posts

Ik heb het volgende probleem:

 

Ik heb een product met 3 attributes. Van deze attributes is er een prijs invloed. Dit attribut heeft twee prijs opties 15,- en 20,- en een optie zonder prijs verhoging.

 

In totaal heb ik 135 opties waarvan ik bij 90 een prijs handmatig zou moeten invullen. Is hier een handige gratis manier voor? Misschien in PHPadmin?

Link to comment
Share on other sites

Wat ik van je begrijp is dat het aantal verschillende attributen (types en prijs) niet erg hoog is.

Alleen het uiteindelijk aantal combinaties van al deze opties loopt snel op (je noemt een aantal van 135). Er is een functie "Product combinaties generator" wat automatisch al deze combinaties voor je aanmaakt. Volstaat het gebruik van deze generator niet voor jou?

Link to comment
Share on other sites

Volgens begrijpen we elkaar nog steeds niet goed :)

 

Als je de product combinations generator gebruikt is het volgens mij is het toch mogelijk om eerst aan elk atrribuut een andere prijsimpact te geven alvorens alle combinaties te genereren.

Zie hier in de online manual voor meer info (scroll door naar "Advanced method"):

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Adding+Products+and+Product+Categories#AddingProductsandProductCategories-AddingProductCombinations

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hoi allemaal,

 

Ik heb hier ook een probleem:

Het is inderdaad mogelijk om verschillende prijzen toe te voegen maar als je dan vervolgens kortingen wilt geven?

 

Voorbeeld:

1 product is 40 euro

2 producten zijn 80 euro (normaal gesproken)

 

Als ik dan bij 1 product een korting wil geven van 40% en bij het bestellen van 2 producten 50%.

 

Ik kan dan wel rekening houden met de "invloed op de prijs" in het tabblad combinaties maar ik wil wel graag dat de eigenlijke adviesprijs van 80 euro (2 producten) zichtbaar blijft.

 

Iemand enig idee?

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal, Ik heb hier ook een probleem: Het is inderdaad mogelijk om verschillende prijzen toe te voegen maar als je dan vervolgens kortingen wilt geven? Voorbeeld: 1 product is 40 euro 2 producten zijn 80 euro (normaal gesproken) Als ik dan bij 1 product een korting wil geven van 40% en bij het bestellen van 2 producten 50%. Ik kan dan wel rekening houden met de "invloed op de prijs" in het tabblad combinaties maar ik wil wel graag dat de eigenlijke adviesprijs van 80 euro (2 producten) zichtbaar blijft. Iemand enig idee?

 

Wat je dus eigenlijk wilt is een kwantumkorting instellen. Dit kan je doen onder de "Prijzen" tab van je producten in de backoffice. Je kan daar bijv. een 40% korting voor 1 stuk en 50% voor 2 stuks instellen. Deze kortingsregel werkt direct door voor alle combinaties van het product.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...