Jump to content

RIKTIG PANIK höger kolumn o footer försvann


6772

Recommended Posts

Vet inte om jag har lyckats få till någon ändring i någon template när jag nu äntligen lyckades att ändringar genomförs vilket inte gjorde förut så jag följde en tråd o radera men innan så kopierade jag så jag hade backup eftersom det hänt saker förrut men nu hjälper det inte att kopiera tillbaka när det det strulade.

 

Allt innehåll i högerkolumnen är bort och även footern. De finns i position och jag har försökt att avinstallera och installera igen men utan framgång. Och jag som äntligen lyckades få bort en text som var bland det sista kvar.

 

SNÄLLA någon som kan ge tips vart jag ska felsöka??

Link to comment
Share on other sites

mrzoom: Du skulle inte kunna kopiera in hur det ska se ut koden alltså? just nu ser det ut så här:

 

{if !$content_only}

</div>

 

<!-- Right -->

<div id="right_column" class="column">

{$HOOK_RIGHT_TOP}

</div>

</div>

 

<!-- Footer -->

<div id="footer">{$HOOK_RIGHT}</div>

 

<!--Header -->

 

</div>

{/if}

</body>

</html>

Tack för det snabba svaret

Edited by 6772 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jag var nog lite för trött när jag tittade på din kod förut... Så här ser min footer.tpl ut:

 

   	 {if !$content_only}
               </div>

<!-- Right -->
               <div id="right_column" class="column">
                   {$HOOK_RIGHT_COLUMN}
               </div>
           </div>

<!-- Footer -->
           <div id="footer">{$HOOK_FOOTER}</div>
       </div>
   {/if}
   </body>
</html>

Link to comment
Share on other sites

MrZoom: Om du har lite tid att kolla igen på länken och ge lite tips om vart jag letar för att hitta så man får in priset på bakgrundsbilden prislappen på produktsidorna och vad som har hänt varför hamnar inte label bredvid resp ruta. Hoppas du har lite tips om detta också.

Link to comment
Share on other sites

På rad 134 i global.css kan du lägga till:

background-position: right top;
padding-right: 20px;
padding-top: 5px;

 

Så får du priset placerat lite bättre i prislappen..

 

Anledningen till att dina labels inte ligger till vänster om fälten är för att det står på rad 115 i globals.css att dom skall försöka lägga sig till höger om fälten.

Där står det också att dina labels skall vara 55% av bredden vilket gör att fälten inte kommer få plats brevid.

Link to comment
Share on other sites

Tack snälla för alla tips. Nu ligger priset bättre.

Det andra löste sig nästan nu genom att kompisen bestämde sig för att ta bort en del text osv. Nu är det bara att hitta hur man får bort enmått label på attributen. hittar inte den i tpl.

 

Mr Zoom: Vet du om man kan byta namnet på Ordet Kategorier i överskriften i kolumnen? Vart hittar man det tror ni?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...